Vizitator

Cupla ANTIBALANS | Montare | Probleme | Discutii

192 postări în acest subiect de discuţie despre Cupla ANTIBALANS | Montare | Probleme | Discutii

Cupla ANTIBALANS | Montare | Probleme | Discutii

ALEXANDRU BUZOIANU

Pun atașat și pozele cerute

Mulțumesc mult

Mai am mulți km pana ajung în tara și nu sunt prea linistit

IMG_20190805_195303.jpg

IMG_20190805_195242.jpg

IMG_20190805_195252.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Nu stiu sigur daca este bine sau nu, la masinile mele mereu era uns carligul cu vaselina. Asa am invatat de cand am inceput sa tractez remorci sí trailere. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
în urmă cu 11 ore, Fejer Antal a scris:

Nu stiu sigur daca este bine sau nu, la masinile mele mereu era uns carligul cu vaselina. Asa am invatat de cand am inceput sa tractez remorci sí trailere. 

 

Când ai cuplă antibalans și pastile de fricțiune nu se unge cu absolut nimic, pentru că se anulează efectul acestora...Practic devin inutile și nu mai lucrează sa prevină intrarea in balans a rulotei.

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea
în urmă cu 11 ore, Fejer Antal a scris:

Nu stiu sigur daca este bine sau nu,

Si eu am grija sa ung mereu cu vaselina si carligul masinii si cupla si nu aud nici un fel de scartzaituri la mers. Eu cred ca important este si de a avea MMA ul rulotei maxim 70% din cel al masinii. La mine, MMA masina =2200kg si MMA rulota 950 kg. Cu 125km/h pe autostrada, nu am nici un fel de problema. Pe de alta parte si Daniel P are perfecta dreptate. E logic ca vaselina va anula frecarea la cupla antibalans si nu este indicat sa o folosim.:default_big_grin:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ALEXANDRU BUZOIANU

 Pun atașat o poza cu cuiul meu care în partea de jos adică sub bila este frecat destul de mult și nu înțeleg de ce, și ce pot face

Screenshot_20190806_180704_com.whatsapp.png

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Buna dimineata,  @ALEXANDRU BUZOIANU!

 

In primul rand, in cazul tau, bila trebuie sa fie fara urme de vaselina/vopsea/rugina. Se slefuieste cu un smirghel fin, de granulatie minim 200. Cam asa.

Apoi, acele urme de pe gatul cuiului, nu sunt normale. Trebuie sa vezi ce parte a cuplei freaca si sa remediezi. Cu siguranta scartaitul provine si de la acea frecare!

De asemenea, pe partea superioara a protapului, sunt niste piese metalice care arata ca niste "ventile". Pe acolo se face ungerea pieselor din interiorul protapului (bucsile amortizorului) cu o pompa de ungere. Doar acolo se unge! Bine, daca te pricepi si-ti dai seama de ceea ce este pe acolo, mai sunt cateva locuri (imbinari/piese in miscare) unde ar trebui pusa vaselina, insa cu foarte mare grija sa nu curga/ajunga si la locasul unde intra bila.

 

Spor!

 

PS: dupa ce slefuiesti bila (sa fie "oglinda" :)) ar fi bine sa cureti cu un spray pentru curatat frane, inclusiv in interior, unde intra bila. De asemenea, sa cureti si pastilele de frictiune cu smirghel fin, pentru ca nu ai avut cuiul curatat de vopsea si sigur le-ai anulat efectul de frictiune. Nu-ti face griji, eu am facut bila aproape neteda si nu a ruginit (are si capac de plastic - foarte util daca nu a ruginit dupa mai bine de un an de cand am montat carligul).

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
ALEXANDRU BUZOIANU

Mulțumesc frumos!

Sper cumva sa scap de aceste zgomote care ne provoacă ceva stres.

Pana în tara mai avem 4500 km.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Va salut, am posibilitatea de a cumpara o cupla antibalans noua la un pret foarte bun.

Atasez poza cu modelul de cupla, pretul ei in afara este intre 280-350 euro. Eu o pot lua la 150 euro.

 

1660_0.jpg

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Geo Ghinea

Buna ziua dragi colegi !

Pentru a pleca maine la drum, azi am demontat tachetii de frictiune  de la cupla antibalans AKS 1300 de la rulota mea, spre a-i schimba cu altii noi dar cand i-am tras afara, impreuna cu ei au iesit si fragmente mici de cauciuc. Vazand ca  este vorba de  ceva mai serios, am demontat cele doua brate ale cuplei si am constatat ca fragmentele de cauciuc provin de la distrugerea prin uzura a unei garnituri din capatul unui tachet ce face etansarea ca praful sa nu intre spre tija acestuia. Din garnitura de la celalalt tachet  nu mai era nimic.

Pentru a afla daca mai lipsesc alte garnituri sau piese in interiorul cuplei va rog sa ma sprijiniti spre a putea intra in posesia vreunui filmulet, sait sau schita detaliata, precum pentru a afla de unde pot sa cumpar aceste piese.

Asfel am anulat iesirea mea de maine.

Va multumesc foarte mult .

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Cum verific uzura la pastilele de frictiune? Am AKS 1300, am demontat ieri pastilele sa vad daca trebuie schimbate dar nu am observat nimic care sa indice gradul de uzura.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Dani M, organoleptic! :) Ce inseamna? Inseamna ca dupa ce strangi rotita din dreapta pana "caraie" si lasi maneta din stanga cu usurinta (nu opune rezistenta la coborare), atunci acestea trebuie schimbate. De asemenea, la curbe (in special la manevrele stranse, aproape pe loc) ai sa auzi cum "scrasneste" ceva la protap,  in cazul in care pastilele sunt bune. De aceea este recomandat ca la manevre de parcare sa ai ridicata maneta, pentru a nu freca inutil bila, precum si pentru o manevrare mai usoara a rulotei.

Gradul de uzura il mai poti determina si avand pastile noi - faci diferenta cu cele vechi. Concavitatea la cele vechi este mai mare decat la cele noi, dar nu este un criteriu exclusiv, coroborezi cu ce am scris mai devreme. Eu recomand sa ai in trusa pastile noi, poti oricand sa le schimbi cu un minim de efort. Iar daca nu cunosti istoricul ultimului schimb de pastile de frictiune, schimba-le si stai linistit. Pastreaza sa ai de rezerva una sau doua sigurante (acele cerculete mici de sarma care seamana cu inelele pentru chei, dar mult mai mici in diametru) pentru ca este destul de mare probabilitatea s-o pierzi pe cea de la rotita din dreapta, daca o deschizi mai mult decat trebuie! Asa am patit eu pe drumul din Olanda! :)

Daca nu ai inca pastilele noi, curata-le pe acestea cu un smirghel foarte fin (cu granulatie de minim 180),  fara sa insisti prea mult. Curata si bila pana o faci aproape oglinda. Daca nu a fost curatata de vopsea niciodata, curata cu smirghel crescand gradual granulatia. In acest caz este posibil sa gasesti si urme de vopsea pe pastile. Apoi fa testul de la inceput si vezi care e situatia.

 

Spor!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Multumesc. Problemele mele au aparut dupa ce la un moment dat rotita din dreapta s-a blocat, nu mai stragea. Am deblocat-o ulterior cu o tubulara de 13 pe care am asezat-o astfel incat capatul pastilei sa iasa prin ea, si am batut usor cu un ciocan cand cupla era pe carligul de remorcare.

Dupa deblocare, cupla strange foarte bine, dar se aude un scartait ciudat la curbe. Daca ridic maneta nu se aude nimic, deci presupun ca pastilele sunt ok. Am curatat aseara carligul cu smirghel de 400 si 600 si spary ptr discuri de frana si am dat jos pastilele sa le verific, dar nu mi-am dat seama daca trebuie schimbate sau nu. Probabil o sa comand altele cat de curand.

Nu am mai incercat sa tractez sa vad daca s-a remediat scartaitul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
53 minute în urmă, Dani M a scris:

la un moment dat rotita din dreapta s-a blocat, nu mai stragea. Am deblocat-o [...]

Este cel putin confuza exprimarea... Ai dorit sa zici ca nu ai mai putut s-o rotesti in directia deschiderii cuplei? Caci rostul ei la strangere este sa caraie la un moment dat si nu te mai lase s-o strangi peste acel cuplu!

Foarte rau ai facut ca ai batut in pastila... Batand in ea, de fapt ai apasat-o pe bila.

Poate nu ai procedat corect: la strangerea cuplei se roteste intai rotita din dreapta pana caraie si se roteste in gol si apoi se lasa maneta. La desfacere - intai se ridica maneta si apoi se roteste rotita din dreapta pentru desfacere pana simti o usoara rezistenta (deci nu pana la capat sa ramai cu ea in mana). La desfacere nu mai caraie.

Dupa cum am scris in postarea precedenta, scartaitul ciudat la curbe, nu este atat de ciudat! :) Poate doar sa nu ai impuritati in acel spatiu (ramasite de ferodou de la batere?) si la orice miscare longitudinala dintre masina si rulota ai avut acel scartait. Probabil asta s-a intamplat inainte de a curata pastilele si bila.

 

PS: cand simti ca pastila nu s-a retras suficient de mult din gabaritul bilei pentru a decupla rulota - cu atentie mare sa nu-ti prinzi degetele - pe dedesubtul cuplei poti sa tii pastila departata de bila in timpul manevrei de ridicare a protapului. Cauza nedecuplarii mai poate fi si masina care la ultima manevra de marsarier nu ai lasat-o sa se departeze de rulota (sa se destinda pistonul de amortizare al protapului), adica acel burduf era presat si nu destins.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Poate nu m-am exprimat destul de clar.

Rotita din dreapta era blocata (cred ca m-am dus prea mult cand am decuplat rulota) si nu mai puteam sa o strang pe carlig. Am folosit tubulara tocmai pentru a nu bate pe pastila ci pe rotita si capatul blocat al pastilei sa iasa prin tubulara.

M-am inspirat de aici: https://www.eribafolk.com/t231055f14-How-to-fix-a-jammed-AL-KO-AKS-ratchet-wheel.html

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

E, asa da! :) A incalecat acea siguranta de care vorbeam si din cauza cuplului mare produs de blocaj, caraia fara a mai strange efectiv pastilele sau nu mai mergea deloc stransa fara sa mai caraie.Este buna solutia prezentata si pe care ai folosit-o. Eu am inteles ca ai batut in axul pastilei.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

In week-end am schimbat pastilele. Am facut o poza comparativa, pastilele vechi si noi, in caz ca cineva se intreaba cand trebuie schimbate:

 

IMG_20200919_114621.jpg

  • Like 7

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Mulțumim @Dani M pentru poze! Pentru mulți va fi de ajutor imaginile!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salutare @Dani M 

 

Multumim pentru pretioasele imagini. :multumesc!:

Intr-adevar, asa cum a spus (scris!) si @Fejer Antal, pozele sunt de mare ajutor. :bravo:

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Ifrim

Salut, am o întrebare referitoare la cupla antibalans Winterhoff, postata de colegul @Ursu Florin câteva posturi mai sus, respectiv dacă este ok sa merg cu ea în poziția intermediara, adică închisă, dar fără ca tachetii sa strângă pe bila în cazul drumurilor cu multe serpentine. Am montat-o ieri și am observat sa pe închis, strânge foarte tare pe cârlig, ma gândesc ca la viteze mai mici și viraje multe nu e nevoie de antibalans. As merge cu ea pe închis la drum lung, drept, și viteza mai mare de 90 km/h. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Este recomandat sa stea pe pozitia deschis doar la manevre de parcare.

Parerea mea: sa mergi cu ea inchisa, nu deschisa.

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Ifrim

Am mers cu cupla pe deschis tot drumul Buzău-Siriu-Brașov-Făgăraș, vreau sa spun ca și așa mai scartaia putin la viraje, n-am avut nici o problema sa sara de pe bila cârligului. În prealabil, i-am cerut și sfatul lui Peti de la Dej, și spus ca nu e problemă, și se pare ca asa a fost. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Salutare!
Cred ca am o problema la cupla.
In mers se ridica mânerul roșu încercuit și altfel cred ca se pierde efectul “antibalans”
Când strâng cupla și apăs mânerul pare ca strânge dar pe drum se ridica imediat.

81933959-AB18-4D60-9AF3-87627A77CCDA.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.