Roland Stanciu

Dacia Dokker 1,5 dci

32 postări în acest subiect de discuţie despre Dacia Dokker 1,5 dci

Dacia Dokker 1,5 dci

Roland Stanciu

Pe aici vad ca se folosesc mașini care mai de care, pentru tractarea rulotei. Eu de cand am cumpărat rulota ( Weinsberg 450 fu în august 2022) folosesc o mașinuța mai modesta - o Dacia Dokker 1, 5 dci, versiunea de 90 cp. Prima data am tractat rulota de la Pitesti la Câmpulung Moldovenesc, în august când am cumparat rulota. Recunosc ca mi-a fost teama, mai ales când am văzut ca rulota e mai mare ca masina! Insa mașinuța s-a comportat ok, între 80-90 km/h cu rulota în spate a mers super. Apoi a urmat o tura la Jurilovca. Pe drum am mers pana la 110 km, dar exista o ușoară senzație de nesiguranță, asa ca am redus iar la 80-90 km/h. Mașinuța iar a mers fără probleme!

Recunosc ca pana in wekendul asta nu am avut curaj sa o bag pe o sosea montana. Ceva cu pante accentuate și viraje de 180 de grade. Mulți mi-au zis ca nu face fata. Dar weekend-ul asta am zis sa rup pisica in  doua. Si am plecat de la Câmpulung Moldovenesc la Borșa. Sunt câteva serpentine la ieșirea din Valea Putnei. Apoi spre Borșa iar mai sunt câteva. Spre uimirea mea, mașinuța a mers perfect. Urca cu 60 chiar 70 km/h. La coborâre ma așteptăm să îmi împingă masina, rulota având masa de 1000 kg goala și 1200 masa maxima. Nici asta nu s-a întâmplat.

În concluzie,   deși masinuța nu are decât 90 cp, nu are 4x4 se descurca onorabil cu rulota Weinsberg 450 fu. Eu unul sunt mulțumit de ea.

 

IMG-20220924-WA0000.jpg

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu-Betty

Salut Roland❗️🤝🏼

Sigur că se descurcă bine, însă ai o problema de legalitate trăgând o rulotă cu mma 1200 cu Dokker-ul care are masă proprie de 1189 de kg... asta pentru că legislația prevede că vehiculul trăgător trebuie să aibă masa proprie mai mare decât masa maximă autorizată a vehiculului tras, iar la tine e o diferență de 11 kg în minus pe mașină. 

Dacă bine țin minte... și sper să nu greșesc, când eu trăgeam rulota cu Logan-ul de 1, 4 MPI,  aveam pe aceeași treabă, o diferență de 50 de kg și de aceea am achiziționat Tucsonul.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

ai trecut Gutinul? problema apare cand pornesti dintr-o panta.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu

Salutare @Roland Stanciu ,

vreau să îti spun că si eu am tras cu un Renault Megan de 1.5dci (110CP) rulotă care are MMA-ul 1350kg. Pe acte Meganul putea să tragă 1500 kg deci cu MMA-ul rulotei era în grafic. Până la o viteză de max 100 km/h (când depăseam tir) era destul de acceptabil dar simteam oricum masina cum se chinuie să tragă rulota! 

Am făcut iesire în Croația, Grecia si alte câteva prin tară, dar alegeam cu grijă locațiile neavând tracțiune 4x4. 

Nu vreau să te speri absolut deloc dar cred că combinația aleasă pentru masina cu care tractezi este total gresită (MMA-ul rulotei raportat la ce poate să tragă Dokkerul)!

Nu doresc nimănui să aibe parte de intrare a rulotei în balans (o vedeam în oglinzi cum oscila într-o parte și în alta), chiar la o viteza de aprozimativ 80 km/h, din cauza unor denivelări de drum și a unei reacții gresite de a mea (de a pisca puțin frâna) din cauza oboseli. Am reusit ca prin minune să redresez ansamblu si să ajungem toți acasă cu bine. Desi vroiam să schimb Megan-ul de la început,   dar nu erau destule resurse finaciare,   am reusit totuși si am facut un mic upgrade la un Koleos. Diferența este una enormă (ținută drum, oboseală, etc)!

Fiecare are dreptul să facă ce vrea, ce poate, ce stie... dar măcar cunoască la ce riscuri se expune când tractează rulota! 

Îti doresc drumuri bune și cât mai mult iesiri linistite :salutare!:.

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 8 ore, Ovidiu-Betty a scris:

Salut Roland❗️🤝🏼

Sigur că se descurcă bine, însă ai o problema de legalitate trăgând o rulotă cu mma 1200 cu Dokker-ul care are masă proprie de 1189 de kg... asta pentru că legislația prevede că vehiculul trăgător trebuie să aibă masa proprie mai mare decât masa maximă autorizată a vehiculului tras, iar la tine e o diferență de 11 kg în minus pe mașină. 

Dacă bine țin minte... și sper să nu greșesc, când eu trăgeam rulota cu Logan-ul de 1, 4 MPI,  aveam pe aceeași treabă, o diferență de 50 de kg și de aceea am achiziționat Tucsonul.

Salut. În acte la Dokker scrie ca pot tracta maxim 1200 kg cu frâne. Deci unde e ilegalitatea? Din câte știu, chestia cu mma-ul remorcii mai mare decât masa proprie a masinii tragatoare a fost scos din legislație. Era în trecut, acum nu mai este.

Chiar am fost oprit de politie în drum spre Jurilovca, s-au uitat la acte și mi-au urat drum bun!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 7 ore, Bilti a scris:

ai trecut Gutinul? problema apare cand pornesti dintr-o panta.

Gutinul? Unde vine asta?

Referitor la plecarea din panta, la ieșirea din parcare în strada principala e o panta destul de accentuata. Acolo trebuie sa opresc că sa acord prioritate. Pleacă lejer de pe loc, dacă doze cum trebuie ambreiajul și accelerația. Am avut oarece probleme la început, când dozam aiurea accelerația și scârțâia cauciucul (patina) pe asfalt la plecarea din panta. Dar acum m-am obișnuit nu mai am problema asta. Plec din panta fără sa patineze. Probabil pe zăpadă sau noroi o sa fie ceva probleme. Vom vedea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bilti

Gutinul e pe drumul de la Baia-Mare la Sighet.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 7 ore, Ciprian Mirescu a scris:

Salutare @Roland Stanciu ,

vreau să îti spun că si eu am tras cu un Renault Megan de 1.5dci (110CP) rulotă care are MMA-ul 1350kg. Pe acte Meganul putea să tragă 1500 kg deci cu MMA-ul rulotei era în grafic. Până la o viteză de max 100 km/h (când depăseam tir) era destul de acceptabil dar simteam oricum masina cum se chinuie să tragă rulota! 

Am făcut iesire în Croația, Grecia si alte câteva prin tară, dar alegeam cu grijă locațiile neavând tracțiune 4x4. 

Nu vreau să te speri absolut deloc dar cred că combinația aleasă pentru masina cu care tractezi este total gresită (MMA-ul rulotei raportat la ce poate să tragă Dokkerul)!

Nu doresc nimănui să aibe parte de intrare a rulotei în balans (o vedeam în oglinzi cum oscila într-o parte și în alta), chiar la o viteza de aprozimativ 80 km/h, din cauza unor denivelări de drum și a unei reacții gresite de a mea (de a pisca puțin frâna) din cauza oboseli. Am reusit ca prin minune să redresez ansamblu si să ajungem toți acasă cu bine. Desi vroiam să schimb Megan-ul de la început,   dar nu erau destule resurse finaciare,   am reusit totuși si am facut un mic upgrade la un Koleos. Diferența este una enormă (ținută drum, oboseală, etc)!

Fiecare are dreptul să facă ce vrea, ce poate, ce stie... dar măcar cunoască la ce riscuri se expune când tractează rulota! 

Îti doresc drumuri bune și cât mai mult iesiri linistite :salutare!:.

 

Am întrat și eu puțin în balans când am "atins" 110 km/h in drum spre Jurilovca, si am depășit un tir. Insa cam am ridicat piciorul de pe accelerație s-a potolit. De atunci nu mai depășesc 90 km/h. Dacă tir-ul merge cu 90, rămân în spatele lui. Când plec cu rulota, plec în plimbare, nu ma grăbesc! 

Eu evit sa fac viraje în scurt, când fac o depasire, o fac în lung, nu întru imediat in fata mașinii depășite. 

În alta ordine de idei Dokker-ul are doar doua locuri și în spate loc gol imens. Din aceast motiv, eu evit sa încarc rulota, pun absolut tot bagajul în Dokker! Am pus inclusiv bicicletă și trotineta electrica in Dokker! În acest fel, eu merg cu rulota mai mult goala, iar masina fiind incarcata, e mai stabila.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
6 minute în urmă, Bilti a scris:

Gutinul e pe drumul de la Baia-Mare la Sighet.

Atunci nu am ajuns pe acolo. Am fost de la Câmpulung Moldovenesc la Borșa,   nu am trecut de Borșa. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu

 

La 11.10.2022 la 7:24, Roland Stanciu a scris:

Am întrat și eu puțin în balans când am "atins" 110 km/h in drum spre Jurilovca, si am depășit un tir. Insa cam am ridicat piciorul de pe accelerație s-a potolit. De atunci nu mai depășesc 90 km/h. Dacă tir-ul merge cu 90, rămân în spatele lui. Când plec cu rulota, plec în plimbare, nu ma grăbesc! 

Eu evit sa fac viraje în scurt, când fac o depasire, o fac în lung, nu întru imediat in fata mașinii depășite. 

În alta ordine de idei Dokker-ul are doar doua locuri și în spate loc gol imens. Din aceast motiv, eu evit sa încarc rulota, pun absolut tot bagajul în Dokker! Am pus inclusiv bicicletă și trotineta electrica in Dokker! În acest fel, eu merg cu rulota mai mult goala, iar masina fiind incarcata, e mai stabila.

Cu partea de încărcare sunt perfect de acord! 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A

De tras, trage, intrebarea e cat timp, fara a schimba ambreiajul. O singura data am incercat ( pe Feleac, langa Cluj, dus-intors) si am renuntat de a iesi in formatia asta , Dokker de 1, 5 cu Weinsberg 450 FU. (1280 kg, pe cantar, la ITP) ca a trebuit sa aerisesc 2 ore, mirosea a ambreiaj ars de numai.  Incercarea a fost in pauza de doua saptamani, dintre Santa Fe si Ford Ranger si poate problema a fost la mine, din cauza stilului de condus, niciodata nu mi-am facut traseul in functie de dealuri sau munti, drumul drept e cel mai scurt. Pe Meses am vazut ambreiaj dus, tot cu un Weinsberg, care e considerata rulota mai usoara, la motor de 2, 0 diesel, dupa 10–12 opriri/ porniri in panta mare, din cauza tirurilor din fata, iarna, care patinau.  Cu grija, pe drumuri cu inclinatie moderata, merge, dar nu recomand drumuri intortocheate de deal sau munte, zic si eu, care am incercat acelasi ansamblu, inclusiv am pus in masina tot ce am putut din rulota.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
acum o oră, Cristian A a scris:

De tras, trage, intrebarea e cat timp, fara a schimba ambreiajul. O singura data am incercat ( pe Feleac, langa Cluj, dus-intors) si am renuntat de a iesi in formatia asta , Dokker de 1, 5 cu Weinsberg 450 FU. (1280 kg, pe cantar, la ITP) ca a trebuit sa aerisesc 2 ore, mirosea a ambreiaj ars de numai.  Incercarea a fost in pauza de doua saptamani, dintre Santa Fe si Ford Ranger si poate problema a fost la mine, din cauza stilului de condus, niciodata nu mi-am facut traseul in functie de dealuri sau munti, drumul drept e cel mai scurt. Pe Meses am vazut ambreiaj dus, tot cu un Weinsberg, care e considerata rulota mai usoara, la motor de 2, 0 diesel, dupa 10–12 opriri/ porniri in panta mare, din cauza tirurilor din fata, iarna, care patinau.  Cu grija, pe drumuri cu inclinatie moderata, merge, dar nu recomand drumuri intortocheate de deal sau munte, zic si eu, care am incercat acelasi ansamblu, inclusiv am pus in masina tot ce am putut din rulota.

Nu vreau sa imi laud "calul" dar la mine nu a mirosit deloc a ambreiaj incins. Si sunt destule curbe in panta intre Campulung Moldovenesc si Borsa. Schimbari de viteza am facut si eu destule. Cat va tine ambreiajul, nu stiu ... voi vedea. Azi ii fac si eu ITP-ul, sa vad cate kilograme are.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG

Buna ziua!

Am citit ce ati scris si sunt foarte incantat, sper sa ma sfatuiti si pe mine. Eu sunt proaspat rulotist, este un vis pe care am reusit sa il implinesc. Conduc un Renault Kadjar 1, 5 dci 110cp, iar de anul trecut din toamna sunt rulotist cu acte. Am achizitionat o rulota Adria Altea 540, masa 1070 kg (in realitate am pus-o pe cantar si are 1120kg) cu tot cu panouri solare si mover. Am parcurs cu rulota doar 250 km, cat am adus-o de la Ploiesti si m-am mai jucat cu ea in poligon sa ma obisnuiesc cu dimensiunile si parcarea. Acum a venit iarna si tremur de nerabdare sa o iau la trap, dar pana atunci cu ajutorul vostru as vrea sa ma pun un pic in tema.

Primele impresii sunt:

- masina trage foarte bine, pe autostrada 100 km/h treapta 4, 2500 rot/min, in panta treapta 3, 75 km/h, 2750 rot/min.

- pe autostrada, pe o perioada scurta am mers si cu 120 km/h, nu am simtit nimic care sa ma faca sa ma simt neisgur, nu tangaj, nu oscilatii, dar sigur viteza este prea mare pentru ansamblu, a fost doar un test, nu am de gand sa-l permanentizez;

Ceea ce nu am inteles este de ce la masina cu rulota, regulatorul de presiune dCi devine asa de galagios, tacane destul de tare, ca avansul la vechea dacie. Este cineva care are dCi sa-mi spuna daca este normal sau nu? Masina fara rulota functioneaza perfect, reviziile la zi, motorina buna.

As vrea sa va mai intreb daca in deplasare cu rulota este mai bine sa las frigiderul, pe gaz sau pe 12V? Daca il las pe 12 V va consuma din bateria rulotei (110A) sau a masinii (70A)?

Pe masina am un carlig de remorcare cu instalatie electrica CAN BUS, 13 pini, este ok sau nu?

 

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si recomandari!

Modificat de FlorinRFG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu
în urmă cu 1 oră, FlorinRFG a scris:

Buna ziua!

Am citit ce ati scris si sunt foarte incantat, sper sa ma sfatuiti si pe mine. Eu sunt proaspat rulotist, este un vis pe care am reusit sa il implinesc. Conduc un Renault Kadjar 1, 5 dci 110cp, iar de anul trecut din toamna sunt rulotist cu acte. Am achizitionat o rulota Adria Altea 540, masa 1070 kg (in realitate am pus-o pe cantar si are 1120kg) cu tot cu panouri solare si mover. Am parcurs cu rulota doar 250 km, cat am adus-o de la Ploiesti si m-am mai jucat cu ea in poligon sa ma obisnuiesc cu dimensiunile si parcarea. Acum a venit iarna si tremur de nerabdare sa o iau la trap, dar pana atunci cu ajutorul vostru as vrea sa ma pun un pic in tema.

Primele impresii sunt:

- masina trage foarte bine, pe autostrada 100 km/h treapta 4, 2500 rot/min, in panta treapta 3, 75 km/h, 2750 rot/min.

- pe autostrada, pe o perioada scurta am mers si cu 120 km/h, nu am simtit nimic care sa ma faca sa ma simt neisgur, nu tangaj, nu oscilatii, dar sigur viteza este prea mare pentru ansamblu, a fost doar un test, nu am de gand sa-l permanentizez;

Ceea ce nu am inteles este de ce la masina cu rulota, regulatorul de presiune dCi devine asa de galagios, tacane destul de tare, ca avansul la vechea dacie. Este cineva care are dCi sa-mi spuna daca este normal sau nu? Masina fara rulota functioneaza perfect, reviziile la zi, motorina buna.

As vrea sa va mai intreb daca in deplasare cu rulota este mai bine sa las frigiderul, pe gaz sau pe 12V? Daca il las pe 12 V va consuma din bateria rulotei (110A) sau a masinii (70A)?

Pe masina am un carlig de remorcare cu instalatie electrica CAN BUS, 13 pini, este ok sau nu?

 

Va multumesc anticipat pentru sfaturi si recomandari!

Salutare Florin si :default_bun_venit:.

Legat de masina Kajdar, din cate am cautat eu repede pe net masa maximă remorcabilă este undeva la 1450 kg. Cu siguranță trage fără probleme pe drum drept (si încărcare corespunzătoare) rulota care are 1120 de kg (dar nu stiu care este MMA trecut pe ea. Adică masa maximă admisă).

Eu am tras rulota cu MMA de 1350 kg timp de 2 ani cu un Megane de 1.5 dci de 110CP care avea masa maximă remorcabilă în cartea tehnică 1500 kg. Alegeam cu atenție locațiile si traseul, dar mai ales încărcarea. A pus capac asa cum am povestit mai sus o intrare în balans la doar 80km/h. Nu am auzit niciodată sunet suspect de la motor! 

Legat de mersul cu frigiderul pornit pe gaz pot să spun că este interzis și periculos. Există totusi ceva regulatoare de gaz cu care ai voie să lasi gazul pornit în mers dar pentru încălzire de fapt.

Am testat și eu mersul cu gazul pornit (fără regulator special, după ce nu a mai funcționat pe 12V) și am observat că se stinge flacăra.  

Dacă legăturile sunt corecte la priza de CAN BUS și pui frigiderul pe 12V el este alimentat de la bateria masini. Oricum defapt frigiderul pe 12V păstrează cumva teperatura rece în interior, nu te astepta la minuni (cel puțin la mine asa a fost cât a funcționat pe 12V).

Drumuri bune să ai! :salutare!:

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG

MMA Kadjar (remorca cu sistem de franare) = 1350 kg, MMA rulota = 1300 kg

 

Multumesc frumos de sfaturi!

 

Drumuri bune si locuri faine de vizitat!

Modificat de FlorinRFG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

@FlorinRFG uite aici cam cum se potriveste masina cu rulota.

Pe langa diferenta de mase ( cu cat e masina mai grea fata de rulota , cu atat mai stabil este ansamblul) stabilitatea ansamblului este influentata si de sarcina pe carlig, distribuirea incarcaturii in rulota in mers, alinierea rulotei fata de masina.

O alta provocare poate sa fie depasirea datorita efectului Venturi.

Regula de baza ar fi sa nu te risti si sa intrii in situatii complicate.

Distractie si drumuri bune sa ai !

 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG

@Gabriel I Multumesc frumos! Site-ul towcar.info spune ca e potrivire buna :OK:

Nu am de gand sa circul cu mai mult de 100 km/h cu ea, ce am facut atunci cu 120 a fost doar o incercare, asa cum zice un coleg: mergem in concediu nu la raliu!:cu-rulota:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu

Colegii de pe aici au avut dreptate. Weinsberg 450 FU e cam grea pentru Dokkerul meu. Rulota are MMA 1200, Dokkerul are masa maxima remorcabila tot 1200 kg. Am achiziționat alta masina - un Peugeot 4007. Acesta are masa maxima remorcabila 2000 kg. E o masina mare, are peste 1800 kg goala! Are 4x4 deci sper sa nu am probleme în teren umed din camping. Sper sa fi făcut o alegere buna.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Rotaru

Inteleapta decizie!

Sa o stapanesti sanatos!

Cu Dokkerul te "descurcai" multumita formei masinii ce permitea ca rulota sa nu mai incaseze mult aer din fata si pentru ca o ingreunai cu bagaje. Ambreiajul tine in primul rand in functie de stilul de condus ( eu am tractat peste 50.000 km cu o masina cu CV manuala fara probleme, are in continuare acelasi ambreiaj ). Apoi ambreiajul de 1.5 DCI, mai ales cel pus pe Dacia, nu este cel mai fiabil. De multe ori pica prematur fara a tracta ceva.

In general sfatul pentru a fi cat de cat in siguranta este de a tracta maxim 80% din capacitate. Degeaba zici ca tu mergi incet, nu stii niciodata ce situatie apare in trafic si trebuie sa faci o manevra brusca pentru a evita un accident. Nu mai pomenesc de situatia de a depasi 2-3-4 TIR-uri ce merg lipite intre ele. Eu am patit-o. Si cand ai de mers 1500 de km pana la destinatie nu poti merge cu 90km/h fiind pe autostrada. Balansul este ceva extraordinar de periculos.  Odata am patit-o in linie dreapta la 70 la ora in interiorul unei localitati. O pala puternica d evant din lateral. Asa ca nu poti preveni totul, iar un tragator cu o diferenta cat mai mare fata de rulota ajuta. 

120 km/h cu rulota, mai bine nu. Nu spun ca eu nu am facuto niciodata, dar mai bine NU.

Ai pefecta dreptate, capacitatea de tractare nu mai are nicio treaba cu greutatea proprie a masinii. Ceea ce scrie in acte la capacitatea de tractare, aia conteaza.

 

A, daca imi permiti un foarte mic sfat: si eu tractez acum cu 4x4. Ajuta fantastic, dar ai grija in ce te bagi. Cantareste-ti bine deciziile, cel putin pana vezi ce se poate face cu o rulota agatata de tine. Daca te lasi dus de val ca ai 4x4 poti avea surprize neplacute. Asa ca te invit, cel putin la inceput, la moderatie.

 

Inca o data felicitari, cat mai multe iesiri si fara evenimente!

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 16 ore, Marius Rotaru a scris:

Inteleapta decizie!

Sa o stapanesti sanatos!

Cu Dokkerul te "descurcai" multumita formei masinii ce permitea ca rulota sa nu mai incaseze mult aer din fata si pentru ca o ingreunai cu bagaje. Ambreiajul tine in primul rand in functie de stilul de condus ( eu am tractat peste 50.000 km cu o masina cu CV manuala fara probleme, are in continuare acelasi ambreiaj ). Apoi ambreiajul de 1.5 DCI, mai ales cel pus pe Dacia, nu este cel mai fiabil. De multe ori pica prematur fara a tracta ceva.

In general sfatul pentru a fi cat de cat in siguranta este de a tracta maxim 80% din capacitate. Degeaba zici ca tu mergi incet, nu stii niciodata ce situatie apare in trafic si trebuie sa faci o manevra brusca pentru a evita un accident. Nu mai pomenesc de situatia de a depasi 2-3-4 TIR-uri ce merg lipite intre ele. Eu am patit-o. Si cand ai de mers 1500 de km pana la destinatie nu poti merge cu 90km/h fiind pe autostrada. Balansul este ceva extraordinar de periculos.  Odata am patit-o in linie dreapta la 70 la ora in interiorul unei localitati. O pala puternica d evant din lateral. Asa ca nu poti preveni totul, iar un tragator cu o diferenta cat mai mare fata de rulota ajuta. 

120 km/h cu rulota, mai bine nu. Nu spun ca eu nu am facuto niciodata, dar mai bine NU.

Ai pefecta dreptate, capacitatea de tractare nu mai are nicio treaba cu greutatea proprie a masinii. Ceea ce scrie in acte la capacitatea de tractare, aia conteaza.

 

A, daca imi permiti un foarte mic sfat: si eu tractez acum cu 4x4. Ajuta fantastic, dar ai grija in ce te bagi. Cantareste-ti bine deciziile, cel putin pana vezi ce se poate face cu o rulota agatata de tine. Daca te lasi dus de val ca ai 4x4 poti avea surprize neplacute. Asa ca te invit, cel putin la inceput, la moderatie.

 

Inca o data felicitari, cat mai multe iesiri si fara evenimente!

Multumesc de sfaturi. Referitor la 4x4, am avut o experienta cu Dokkerul in delta la Casa Ivanov. O panta mica mica de tot, pe pamant Dokkerul a inceput sa patineze. Foarte, foarte greu am reusit sa trag rulota. Pur si simplu daca e un drum neasfaltat, la cea mai mica panta Dokkerul patina. De aceea am ales 4x4, sper ca cu asta sa nu mai patinez. In nici un caz nu vreau sa fac off-road cu rulota, tin prea mult la ea! Asa ca .... moderatie!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu
La 31.01.2023 la 12:46, FlorinRFG a scris:

MMA Kadjar (remorca cu sistem de franare) = 1350 kg, MMA rulota = 1300 kg

 

Multumesc frumos de sfaturi!

 

Drumuri bune si locuri faine de vizitat!

Nu vreau să fie off topic dar vezi si partea de permis categoria B96. 

Drumuri bune! 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
în urmă cu 2 ore, Ciprian Mirescu a scris:

Nu vreau să fie off topic dar vezi si partea de permis categoria B96. 

Drumuri bune! 

 

Avem și din ala. Am scris aici: 

LE scuze, acum am văzut ca nu pentru mine ai scris!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu R.

Eu am tras cu un logan 1, 5 de vreo 72 cai (cred) , 4 ani de zile o rulota de 1000 kg fara probleme in toata tara. Transfagarasanul, Transalpina si Transraraul sau Bucegii nu au fost o problema. Intradevar am avut ceva emotii cand am urcat pe Transvulcan unde imi era teama ca va ceda ambreiajul si am decis sa campez la jumatatea lui pe o poienita frumoasa iar cea mai tare experienta a fost cand am fost prima data la Padiș si am urcat dinspre Cluj, fara sa stiu ca desi era marcat ca DN, era un drum de off road. Cei cu 4x4 pe care i-am intalnit au crezut ca nu ajung nici macar cu masina dar am ajuns cu totul intreg. Conteaza mult sa-ti cunosti masina.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
FlorinRFG
în urmă cu 14 ore, Ciprian Mirescu a scris:

Nu vreau să fie off topic dar vezi si partea de permis categoria B96. 

Drumuri bune! 

 

Buna dimineata!

 

La mine nu este cazul, sunt sub 3500kg (2000+1300=3300):OK:, la limita dar sunt sub prag! 2000x75%=1500kg > 1300 kg si sunt si sub 75% raportul masina rulota.

 

Multumesc pentru sfaturi!:multumesc!:

Modificat de FlorinRFG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Roland Stanciu
La 01.02.2023 la 20:44, Radu R. a scris:

Eu am tras cu un logan 1, 5 de vreo 72 cai (cred) , 4 ani de zile o rulota de 1000 kg fara probleme in toata tara. Transfagarasanul, Transalpina si Transraraul sau Bucegii nu au fost o problema. Intradevar am avut ceva emotii cand am urcat pe Transvulcan unde imi era teama ca va ceda ambreiajul si am decis sa campez la jumatatea lui pe o poienita frumoasa iar cea mai tare experienta a fost cand am fost prima data la Padiș si am urcat dinspre Cluj, fara sa stiu ca desi era marcat ca DN, era un drum de off road. Cei cu 4x4 pe care i-am intalnit au crezut ca nu ajung nici macar cu masina dar am ajuns cu totul intreg. Conteaza mult sa-ti cunosti masina.

Și Dokkerul meu trăgea rulota. Dar ... era un dar. De pilda pe sosea montana, uneori retrogradam pana in treapta 1. Si strângeam o coada de masini în spatele meu, eu mergând cu 20-30 km/h, iar pe drum de munte e dificil sa depășești un ansamblu de 10 metri.... Cred ca ma înjurau cei din spate ... Cu Peugeot-ul sper sa nu mai fie cazul!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.