Viorel K

Inca unul cu conversie

73 postări în acest subiect de discuţie despre Inca unul cu conversie

Inca unul cu conversie

Viorel K

Am inceput de cateva zile o conversie de Peugeot boxer L4H2, 2018, 81.000km. Masina e chiar ok, are webasto pt ca a facut comunitatea si se dormea in ea, (are, de fapt avea,  panoul decupat si montat un pat in spatele cabinei sus, izolat cu niste textil de spatiul de marfa). A avut tego pe jos lipit profesional, pe fiecare bucatica de podea, m-am caznit cateva ore sa il dau jos si apoi inca sa curat restul de silicon, dar macar la urma era "boboc". Tego mai fost prins si cu ceva autoforante in podeaua de metal, vrand-nevrand voi pune sipci si in locul lor ca sa le astup, dar de data asta voi baga holsuruburile de dedesubt. Nu vreau sa va plictisesc cu banalitati, cred ca s-a dus vremea cand o conversie era o curiozitate pentru foarte multi. Mai degraba am sa punctez cateva chestii cu care vin in plus sau in detaliu, daca se mai poate veni in plus cu ceva, la cate conversii sunt pe net. Pe de alta parte as avea nevoie de niste sfaturi la sirul nesfarsit de probleme pe care il aduce o atare lucrare.

De exemplu ce am facut sa zic in plus. Am dat cu un spray pelicula cauciucata (din dedeman) in praguri, dupa ce le-am spalat. Mai aveam dintr-un flacon cam jumatate, negru, si nu mi-a ajuns. Am mai luat identic dar transparent. Totusi e diferit, mai fluid si mai subtire, se intinde mai bine dar in strat mai subtire. Pe flacoane e o poza cu tubulatura de scurgeri de pe case. Nu e bun la asa ceva, mult mai bun e siliconul.

Am dat cu mastic siliconic in interior pe bumbii care tin ornamentele de plastic negre de pe exterior. De la ploaie sau spalat mai poate intra apa pe acolo.

Am spalat tot interiorul cu apa si am degresat cu carpa inmuiata in alcool. Apoi am bagat pe unde am putut armaflex autoadeziv de 6mm, chiar si bucatele mici in spatiile f inguste sau mici. Migala multa si taieturi de la tabla pe dosul mainilor. Nu se poate lucra cu manusi ca trebuie desprinsa folia de pe verso. Din acest p. de v. plus alte cateva, e mai bun cel cu adeziv separat, dar are si acesta avantajele lui. Mi-a intrat un sul si putin dar voi mai si dubla in locurile unde nu pot pune altceva mai gros (cum e in zona mecanismelor de la usi).

Am mai luat ceva care pare a fi leit celotex, de 3cm, cam scumpicel, (vreo 57lei/mp si vreo 370 transportul) dar se cheama altfel. E f rigid, pt podea e f bun, dar la pereti cred ca o sa ma cam chinuie. O sa mai captusesc cu spuma Penosil pe unde e cazul. Avantajul acestui material e lambda, undeva la 0, 022. Produsele curente gen polistiren extrudat, vata bazaltica... au lejer peste 0, 34. O sa vad daca nu imi va parea rau ca nu am luat vata bazaltica, cel putin ca usurinta de lucru. Cred ca am luat si cam prea mult. Si nu stiu cat de bine se va lipi, are staniol pe ambele parti. Am cerut la magazin de unde le-am luat si mi-au dat un spray de lipit polistiren.

Ca toata lumea, o sa inghesui si vata de sticla in coaste cat o sa pot, desi sunt voci care spun ca e inutil, eu o sa pun, deocamdata urmeaza sa trag firele electrice.

Vreau sa circul cat de cat in lagalitate pana la omologare si una dintre probleme sunt geamurile. Asa ca am vorbit la o firma de carosari autorizata rar (si una dintre putinele care monteaza geamuri, cele mai multe la care am sunat pun doar folii) si care face si omologari de dube in autorulote, si mi-a zis ca pe CIV nu scrie nimic de geamuri. Totusi cred ca o sa le montez la Corda, deja am vorbit, macar le arat factura la politisti daca o fi ceva. Mai ramane problema panoului despartitor, pe care l-am dat jos cu ceva munca dat fiind patul si care acum a ramas decupat sus in zona patului. Anul viitor in martie expira ITP-ul si sa vad cum rezolv,  ca nu cred ca apuc omologarea pana atunci. Chiar daca il montez la loc e partial. 

Alta chestie, vreau sa pun camera de marsarier si evident un ecran ceva. Problema e ecranul. Masina are acum un radio obisnuit montat de proprietar si mai e un spatiu liber. As fi optat pentru eliminarea radioului si sa pun un ecran cat tot spatiul respectiv, ceva cu andriod, navigatie, radio si cu ce mai vine, dar mi-a zis cineva ca astea "cu de toate" fac figuri, dau rateruri fel de fel, chiar si cele la 1000 lei, si mai bine merg pe monitor separat. Cei care aveti asa ceva sunteti multumiti, aveti probleme? Ideea e mai mult de design, monitorul separat e cam nasol. Altfel nu prea butonez aplicatii, cu atat mai putin de la volan, iar ca gps m-as folosi de telefon destul de ok, ca si acum.

Mai am o intrebare la partea electrica, practica. Vreau sa trag fire separate, tin amperaj mai mult dar mai mult decat atat, pot sa le trag pe trasee separate, sau asa ma gandesc eu. Toate circuitele trec prin sigurante si o mare parte si prin intrerupatoare (pentru lumini, pompa de apa, frigider, prize...). Are rost sa plimb ambele fire catre un intrerupator/siguranta, daca prin acestea trece doar un fir (plusul)? Nu pot cu firele de minus sa o iau pe scurtatura catre doza/consumatori?

P1040751.JPG

P1040749.JPG

P1040750.JPG

  • Like 2
  • Upvote 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Ovidiu-Betty

Te-ai înhămat și tu la o treabă serioasă ❗️:OK:

Într-adevăr foarte mulți s-au pus pe conversii în ultimul timp, în regie proprie sau la firme, care și acestea, datorită trendului s-au înmulțit. Și asta e bine.

Una peste alta... baftă și spor în toate ❗️:noroc:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Viorel K, faina si migaloasa lucrare, felicitari!

Te pot ajuta doar cu raspunsul la:

în urmă cu 1 oră, Viorel K a scris:

Nu pot cu firele de minus sa o iau pe scurtatura catre doza/consumatori?

Da, poti avea traseu diferit, direct pe ramura de minus.

Ca sa si carcotesc un pic, te pot intreba cum vei scoate ornamentele din plastic daca va fi nevoie, avand in vedere ca arata cam lipite, cel putin asa par in poza pusa?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
39 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

Ca sa si carcotesc un pic, te pot intreba cum vei scoate ornamentele din plastic daca va fi nevoie, avand in vedere ca arata cam lipite, cel putin asa par in poza pusa?

Multumesc pentru raspuns.

M-am gandit la situatia sa trebuiasca scoase. In primul rand n-am exagerat cantitativ, apoi masticul respectiv, cu uscare completa in 2 saptamani cum scrie pe flacon, presupun ca nu e ca un adeziv. Si in ultimul rand, nu vad de ce as scoate acele ornamente in mod normal, in afara de cazul cand ar trebui inlocuite, adica au patit ceva, o lovitura, tamponare ceva. Si daca e deteriorat, nu mai conteaza cat si cum trag de el. Daca m-am inselat si va trebui candva sa le scot intregi, asta e, inseamna ca plates (iar) un exces de zel. Recunosc ca am o mica manie cu protejatul lucrurilor.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alex.lefterica

Deja am apasat butonul de urmarit.

Bafta si spor la convertit.

Ne poti da mai multe detalii legate de masina? Unde ai reusit sa o gasesti la km astia?



Trimis de pe al meu SM-G986B folosind Tapatalk

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Viorel K , nu era mai bun masticul pentru rulote (precum cel folosit la trape)? Sa fi pus la clipsuri si la partea de sus a ornamentelor (doar partea care are contact cu tabla si doar sus, jos sa fie liber pentru scurgerea apei).

Acum asta e, daca va fi nevoie vreodata aplici metoda asta. Sugestia ramane si sper sa fie utila prntru ceilalti.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
în urmă cu 8 ore, Alex.lefterica a scris:

Ne poti da mai multe detalii legate de masina? Unde ai reusit sa o gasesti la km astia?

Pe olx, urmarite site-urile de anunturi zi de zi. Era un individ care a luat-o de noua ca sa faca transport pe comunitate dar zicea ca nu i-a convenit, a mai inchiriat-o putin si apoi a scos-o la vanzare. A durat f mult pt ca trebuia rezolvat cu leasing-ul, apoi mai avea niste mici bube (absoluti neglijabile fata de ce am vazut la altele) si dusa in service ca avea casco, in service au trebuit niste piese aduse din Franta si tot asa, iar omul nu avea timp cu serviciul, cu greu a rezolvat, mai mult la insistentele noastre. Baiatul era un tinerel tipicar, era si singura lui masina si a bibilit-o cam ca pe un turism. Sunt convins ca a mai avut clienti, dar eu am fost singurul dispus sa il astept atat. Intre timp normal ca am mai vazut si altele, comparabile la vechime si km cu asta, dar niste batai de joc. Asa e cu dubele astea,  sunt pe firme,  sunt ale nimanui, bani sa scoata. De ex un mercedes sprinter din 2017, adus din Germania in Ro in 2021, scos la vanzare cu poze puse de la vanzarea din Germania. In poze era boboc, acum era o cazatura, dupa un an. Bunicele am mai gasit abia aduse, dar ceva mai scumpe, pe la 20000 sau peste. Asta a fost 17 si ceva, cu webasto, carlig, gps tracker, podea tego si pfl pe margini.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
13 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

nu era mai bun masticul pentru rulote (precum cel folosit la trape)? Sa fi pus la clipsuri si la partea de sus a ornamentelor (doar partea care are contact cu tabla si doar sus, jos sa fie liber pentru scurgerea apei).

Daca nu ramane nimic pe tabla, mastic sau semne, in caz ca se da ornamentul jos, poate fi si asta o solutie. Am vazut dube carora li s-a dat autocolantul jos si au ramas urme pe unde a fost.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Salut si eu am schimbat de camper radioul simplu cu o navigatie Akai cu Android. Mai da rateuri , pe telefon unde nu descarca agenda. In rest merge bine. Pe camera nu a facut figuri pana acum. Mai luasem una pe baza de windows mobile si aia era mult mai stabila, dat pana la urma am ramas pe asta cu Android pentru Waze si am luat teapa.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Multumesc @Cornelsavu Cred ca o sa merg si eu pe asa ceva ca tine. M-ar mai interesea cine ti l-a montat? Nu m-as baga eu in instalatia masinii.

 

Urmatoarea dilema. Lucrez la instalatia electrica. Incalzirea apei va fi cu boiler 200W/12v, deci trec prin sarmele lui cam 17A. O sa il pun in zona bateriei ca macar cablul de minus sa fie scurt (vor fi doua paturi distincte pe lung, sub unul va fi rezervorul, pompa etc, iar sub celalalt bateria, incarcatorul solar etc). Nu imi place ca amestec apa cu curentul dar aici asta e. O sa il separ cumva. Normal ca va trebui sa il trec print-un intrerupator intr-o pozitie accesibila si comoda, deci cablul plus va avea cam 4-6m. La amperajul asta,   sa mai pun releu pentru comanda sau merg pe direct? Si daca da releu, poate imi recomandati unul. Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

Pt camera de la rulota eu am ales o varianta wireless (la mine e greu de trecut cu fir prin priza) și cu monitor într-o oglinda care se prinde peste oglinda mașinii. Ca sa nu mai montez în monitor suplimentar prin mașina. 

 Am comandat-o pe Ali expres și a fost vreo 130 lei. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

La mașină am schimbat casetofonul origi al cu un Android. Partea de multimedia merge OK. Waze mai da rateuri câteodată pt ca nu vede GPS. Iar camera de marșarier se blochează uneori. 

Asa ca nu știu dacă as mai face încă o data modificarea asta. Am muncit o zi. Și am pus o jucărie care a fost vreo 2000 lei. Am luat rama adaptoare speciala pt mașina mea (alți 300 lei), nu am avut nicio problema cu conectorii sau cu comenzile de pe volan (rama adaptoare a venit cu conectori care s-au potrivit pe masina și cu adaptorul pt CAN ca să ia comenzile de pe volan) 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

@Vasile Oae

Multumesc. Cumva as dori o camera dedicata Peugeot boxer,  e exact ca lampa de stop, deci tot la fir ajung, desi parca nici ceva wireless nu mi-ar displacea.

Descurajant ca si la pretul asta tot ai avut probleme. Nu imi place nici cum arata bordul acum, cu gaura. Se pare ca un compromis va trebui sa fac, sa vad care. 

Waze se mai blocheaza si la mine pe telefon si il cam evit, mai mult folosesc un navigator de la google, f stabil,  chit ca nu da instiintari de pe traseu gen politie raportata in fata.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vasile Oae

La conversie se pretează firul la camera de mers înapoi. Asa am pus și eu pe mașina. Am luat cu 150 o camera dedicata mașinii mele. Care se montează în butonul de portbagaj. La rulota tractata nu ai ce face decât wireless. 

Am văzut pe Aliexpres la 150-200 camere pt Peugeot Boxer. Aparent se montează în locul lămpii de frână de sus din spate. Doar ca trebuie sa ai răbdare pana vine. O varianta mai rapida este ebay. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Firele de la instalatia electrica sunt cam spre gata. Mai am senzorul de la rezervorul de apa gri, inca nu il am si nici rezervorul, inca mai caut dedicat, si nici camera de marsarier dar vine maine (cu navigatie android).

Pentru instalatia electrica am folosit fire separate, de grosimi diferite, dupa puterea consumatorilor. Pe trasee separate, plus si minus. Minusul mai pe scurtaturi, plusul mai lung, spre sigurante si intrerupatoare. Pe langa schema generala a trebuit sa fac si doua scheme separate, cu cablajul pentru plus si altul pentru minus. Si inca unul pentru 220V, mult mai simplu ca asa e si instalatia, adica doua prize. Firele le-am tras prin copex de plastic de 9mm, cel mai subtire pe care l-am gasit. A intrat o rola de 50m. Totusi ar fi fost mai bine daca aveam si o marime mai mare in diametru, chit ca ar mai fi ramas. Uneori am avut nevoie sa bag mai multe fire care aveau traseu comun printr-un copex dar nu au incaput si am mai folosit inca unul. Astfel, pe unele portiuni au iesit cam multe, adica vreo 4. Am vazut pe net la unii snopuri de fire, deci eu stau bine. Probabil au plecat de la baterie cu fire catre fiecare consumator, fara doze. Eu am pus doze, sunt de fapt niste distribuitoare. Sau o sa pun, le am dar nu le-am montat inca, doar am tras firele la locurile respective. Si ar fi fost mai bun copexul metalic. Sunt cateva locuri unde se trece pe langa niste muchii alte tablelor structurii dubei, nu prea imi place, ma tem ca de la vibratii se va toci copexul si, candva, se poate ajunge chiar la fire. O sa ma gandesc ce pot sa fac, eficient si repede. Ca greu, cumpar copex metalic si il trag din nou. Nu am tras fire prin praguri, am vazut la altii ca trag, cineva zicea ca inca se mai produce condens care coboara in praguri, cei drept putin, si am zis ca mai bine evit zona.

Nu am facut impamantare pentru 220V si nici minusul la sasiu. E o dezbatere pe net la subiect. Am gandit ca daca oricum masina e pe cauciucuri, deci izolata de pamant, nu are rost. Voi pune o siguranta cu protectie diferentiala pe circuitul de 220V si pe 12V sigurante pe circuite, intr-un panou cu sigurante, plus niste comutatoare de amperaj mare cu sigurante pe anumite fire. Dat fiind ca n-am asa consum preconizat, n-am vrut sa ma complic si cu bateria masinii, asa ca ramane doar cu treaba ei, nici macar incarcare, doar webasto e legat la ea ca asa a venit, insa iarna nu iesim ca sa fie in pericol serios de descarcare. Daca o fi totusi sa se descarce pe traseu pe undeva din cine stie ce cauze, o sa vad cum rezolv o incarcare de la panou sau de la redresor.

Desi izolatia e abia la inceput, doar armaflexul de 6mm, surprinzator ca nu e asa cald inauntru. Sigur, nici afara nu e canicula, dar ma asteptam la mai cald, cam ca in turism, dar e absolut acceptabil. E drept ca inca nu am geamuri. Apropo, cred ca renunt la geamurile din spate, nu mi se par prea utile, doar pe usa si vizavi, la locul de masa.

Per ansamblu pot spune ca este de munca, aici nimic surprizator, dar si muuuulte probleme mici la tot pasul, pe langa cele mari. Si se pierde mult timp cu comenzile, nu gasesc ce vreau sau nu are pe stoc, aflu doar cand vreau sa comand, caut inlocuitor dar atrage dupa sine alte schimbari, sau surprize gen gasesc in sfarsit panoul solar pe care il doream, il comand si ma suna ca transportul e 650lei...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Viorel K , cere sfatul unui electrician scolit in privinta diferentialului, respectiv daca acesta va functiona cu invertorul pe care-l ai in vedere.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

@NRLaurentiuDeja l-am cumparat dar inca il pot returna. O sa intreb, dar nu imi dau seama de ce nu ar functiona. Va fi un invertor sinus pur bun. De fapt, momentan nici nu vad la ce as folosi invertorul, nu am in minte niciun consumator, il pun ca sa fie, cine stie ce mai apare in viitor. Iar pe 220V din camping ar trebui sa mearga. Din camping as lua curent mai mult pentru redresor sa incarc bateria in zilele noroase, daca panoul nu face fata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 7 ore, Viorel K a scris:

@NRLaurentiuDeja l-am cumparat dar inca il pot returna. O sa intreb, dar nu imi dau seama de ce nu ar functiona. Va fi un invertor sinus pur bun. De fapt, momentan nici nu vad la ce as folosi invertorul, nu am in minte niciun consumator, il pun ca sa fie, cine stie ce mai apare in viitor. Iar pe 220V din camping ar trebui sa mearga. Din camping as lua curent mai mult pentru redresor sa incarc bateria in zilele noroase, daca panoul nu face fata.

De aceea ti-am sugerat sa intrebi o persoana titrata, eu nu stapanesc bine subiectul, nu m-am documentat tintit spre situatia asta. Motivul pentru care am facut sugestia este ca din cele citite de mine pana acum, am ramas cu impresia ca diferentialul face comparatie intre L si N, unde N are in compunere si impamantarea la instalatiile rezidentiale. De asemenea, coroborat cu unele caracteristici tehnice de la unele invertoare, mi-a ramas in minte faptul ca unele dintre ele simuleaza si impamantarea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Saptamana asta a fost mai putin productiva, sau speram eu la mai mult. Am tras cablurile. Duba arata acum ciufulita rau. De Inaltare, daca tot nu am lucrat, am ridicat personal (cu duba) panoul solar (455W, half cut) de la Ploiesti. Am vrut sa fiu sigur ca nu e spart sau lovit si ca ajung cu el intreg.

Pentru cablare am mai avut nevoie de putin copex si cum il terminesem pe cel de plastic, am mai facut rost de o bucata din cel metalic. La acesta pica problema sa se roada prin anumite locuri, dar poate fi o problema la capete, taieturile trebuiesc mesterite sa nu taie ele in timp izolatia cablului. Asa ca acum nu prea mai plang dupa asta metalic, mai ales ca am gasit si cateva variante de a rezolva problema "roaderii" copexului de la vibratii. Intr-una din poze se vede si un chederas mic, mi-a dat cineva o bucata de vreun metru si ceva, foarte potrivit. In altele sunt niste tevi de plastic prin care am trecut chederul. In ultima poza am tras copexul din pozitie pentru poza. Cum apare, teava nu protejeaza nimic.

Am luat si navigatia si camera de marsarier. La camera nimic deosebit. Nu stiam ca e intr-o anumita masura reglabila, camera propriu zisa e pe o nuca si are cateva trepte de reglare, doar in sus si in jos.

Navigatia am vrut sa fie mai mare si pe inalt. Ecranul pe lat la navigatii mi se par pe dos. Arata bine dar e o chinezarie noname lucrata binisor. Parca e putin cam lenta fata de telefon si un mare minus, nu pot dicta in microfon destinatia. Am montat-o la o firma "agreata" ca sa nu pierd garantia si l-am rugat pe baiat sa imi faca ceva sa o pot folosi si fara contact. Asa ca mi-a pus si un intrerupator legat undeva la sigurante (am inteles ca navigatia suporta doua alimentari), si cand nu vreau sa depind de contact, comut pe on. Doar ca trebuie sa fiu atent sa nu o uit pornita dupa ce parchez, ceea ce e destul de greu dar nu imposibil. Mult mai probabil e sa uit pornita camera de bord de pe parbriz, e alimentata din bricheta. In paranteza, recomand camera de bord, si politia recomanda. Eu am scapat de sanctiuni la o trecere de cale ferata, politistul insista ca nu am oprit dar a acceptat sa-i arat pe camera cum a stat masina. De fapt nu vazuse bine, in fata mea fusese un tir.

Am rezolvat si cu roata de rezerva, mi-a dat-o in duba si nu stiam cum se pune dedesubt, ma temeam sa nu fie o problema si de-asta o tine in duba dar nu, a fost ok.

Inca nu gasesc rezervor de apa gri dedicat si nu stiu unde i-ar fi pozitia ca sa trag firele pentru senzorul de nivel. Nici de apa curata nu gasesc, vreau din acela de pus pe oala, dar asta cat de cat poate sa mai astepte.

Nu stiu cum se ordoneaza pozele descarcate, implicit vad ca sunt dupa numele fisierelor si nu le pot muta.

P1040759.JPG

P1040761.JPG

P1040763.JPG

P1040764.JPG

P1040765.JPG

P1040756.JPG

P1040757.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Sunt inca la izolatie dar mai spre final. Incredibil dar in coaste si stalpi am bagat un sul de vata minerala, dar am indestat-o bine. Am avut si un flacon de Penosil cu care am dat in coastele din plafon si in putinele locuri unde nu am putut baga vata. S-a terminat destul de repede si am cautat variante rapide, sa nu mai stau dupa comanda si curier. Am gasit in Dedeman Sika Boom 587, in descriere pe site zice ca e cu celule inchise, pe flacon insa nu scrie nimic de celule. L-am luat si la lucru. Nu stiu sa zic ceva de celule, poate ar merge facut un test de etansare dar n-am timp de asta. La bunul simt pare o spuma obisnuita. Expandeaza mult mai mult ca Penosilul si dupa uscare e mai dur, ca o spuma de umplere normala, Penosilul e mai soft, e ceva intre burete si plastilina. In spatiile verticale groase am bagat spuma si pe langa vata din loc in loc, am zis ca mai impiedic alunecarea vatei spre baza in timp. La final, dupa ce am bagat spuma ajutatoare, ma intrebam de ce n-am bagat doar spuma, chiar si de-aia ordinara de umplut gauri, oricum nici vata n-are nicio treaba cu celulele inchise. Asa am vazut la altii, asa am facut si eu. Probabil ca e mult mai ieftin cu vata.

Despre celotex sau ce o fi am avut doua temeri. Una de la inceput, ca spuma pe care mi-au dat-o nu va adera la staniolul celotexului (are staniol pe ambele fete), si a doua, am constatat ca spuma cazuta accidental peste armaflex se desprinde destul de usor. Prima temere am spulberat-o rapid, staniolul se desprinde foarte usor si materialul seamana cu polistirenul extrudat. Probabil se pierde putin si din lambda. Cu a doua temere, am incercat dupa aproape o ora  sa trag de placi si nu mi s-a parut ca da semne de dezlipire. Stiam ca adezivii astia spuma sunt ajutati de umezirea suprafetelor, scria se pe flacoane. Pe astea insa nu zice nimic de umezire. Asa ca am facut un test cu doua perechi, celotex si armaflex umezite, si alta neumezite. Umezite expandeaza spuma mai mult dar ca rezistenta a lipirii e mai bun pe uscat. Si umede lipeste destul de bine, dar uscate nu le poti desprinde decat prin rupere.

Este migala enorma in a croi celotexul pe forme. In timpul lucrului regretam amarnic ca nu am ales vata bazaltica. Concavitata peretilor am mai atenuat-o ingrosand cu benzi de armaflex orizontale, astfel incat celotexul sa nu prinda doar sus si jos. Mai puteam sa si incarc cu spuma excesiv in centru dar nu mi-a placut ideea. Se vede si din poze cam ce inseamna lucrul cu celotex, idem si cu polistirenul extrudat. Aseara, la incheierea lucrului, m-am gandit sa fac testul de zbarniala a tablei. Am batut cu palma intr-o usa, care are doar armaflex, si in perete care are si celotex. Diferenta ca de la cer la pamant. Ceea ce cu vata bazaltica nu cred ca se obtine nici pe departe. Ca sa fiu sincer, de fapt nici nu cred ca e nevoie de asa ceva, nu prea inteleg efortul si cheltuiala cu foile acelea antizbarnait. Pe usi insa da, cand le inchizi sa nu tresara vecinii de camping; si poate si pe plafon, sa nu se mai auda ploaia asa tare. Daca as mai putea, as pune folii din acelea pe usi, pentru ca celotex nu merge pus decat partial. Si pus ca lumea, am vazut la altii ca pun niste bucatele minuscule. Ma rog, vorbesc din auzite, s-ar putea sa nu faca nici foliile alea cine stie ce. Armaflexul de 6 sigur nu face.

Celotexul se taie usor cu cuterul dar dupa cateva taieturi am trecut la pendular cu panza pentru carton (cu taisul ondulat) merge ca in branza si e si lama la 90 de grade, ajuta la intersectia taieturilor, cu cuterul mergi cu lama inclinata si rectifici la urma la intersectii. Trebuie insa sa lucrezi undeva sus, nu pe sol, eu am capre. Oricum, tai si cu cuterul sa dai forme de te saturi. Mai ajuta ca sunt multe suprafete simetrice stanga-dreapta, prina bucata decupata devine sablon pentru cealalta si merge taiata integral cu pendularul.

Am pregatit scandurelele care vor veni pe coastele  din plafon. Din scanduri groase de 20mm le-am facut de 17, la depozitul de unde le iau au masina de degrosat. Am vazut ca unii folosesc de 15 sau chiar mai putin, dar cu autofiletante. Eu vreau piulite nituibile, iar ca sa ingrop capul surubului in lemn mai pierd vreo 6mm din grosime. Asta ca sa nu ma apuc sa polizez din capul suruburilor. S-ar putea sa intercalez si ceva autofiletante printre piulite, dar nu am vrut sa ma bazez doar pe autofiletante, mai ales cand vorbim de mobila suspendata. La piulite o sa merg in principal pe fi 5 si poate ceva mai dese, iar fi 6 o sa pun in partile mai cu sarcina. Am si de aluminiu si de otel, sa vad ce baza am in cele de aluminiu, cum o sa le simt, si apoi cat de greu se strang cu clestele cele de otel, in filmulete am vazut ca trebuie ceva forta, ceea ce nu prea e specialitatea mea.

Panoul solar inca nu l-am pus, marti merg sa imi puna veranda si apoi pun panoul, pt ca vreau sa il pun pe un cadru, iar pe partea cu veranda se prinde de suportii ei.

Momentan am si o mica problema cu duba. S-a aprins martorul de adblue, am completat cu 10l dar martorul nu s-a stins, desi am facut  un drum cu ea, scurt ce-i drept, cativa km. O sa vad marti cand merg pentru veranda, o sa fac vreo 60km. Am inteles de la altii ca e posibil sa nu dispara imediat.

P1040777.JPG.ee8c0382d3632314cb1cdda04afb7e2d.JPGP1040775.JPG.c2c01725e0efcb96c09d4a87adb88bb9.JPGP1040774.JPG.4b3c8a7dbe80c853c46c7fe71773f5ef.JPGP1040773.JPG.7d0f3ee4da927101c048b89d9738887f.JPGP1040772.JPG.fac2ff19890734a7403d31e9704c382a.JPGP1040771.thumb.JPG.b5c9d66230072ad63f6f8e0d5b341009.JPGP1040770.JPG.fa39452a60d75f7aa7d76e42dc8ae488.JPGP1040769.thumb.JPG.9c22fd7916a67b68ddb85492575cfa23.JPG

P1040759.JPG

P1040761.JPG

P1040763.JPG

P1040764.JPG

P1040765.JPG

P1040756.JPG

P1040757.JPG

P1040769.JPG

P1040770.JPG

P1040771.JPG

P1040772.JPG

P1040773.JPG

P1040774.JPG

P1040775.JPG

P1040777.JPG

P1040769.JPG

P1040770.JPG

P1040771.JPG

P1040772.JPG

P1040773.JPG

P1040774.JPG

P1040775.JPG

P1040777.JPG

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Felicitări @Viorel K pentru proiect, precum mult succes pentru continuare și finalizare!!!:salutare!::noroc:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

@Fejer AntalMultumesc. Desi am foarte multe necunoscute, am speranta si incredere, bazate si pe acest forum,  ca ma voi descurca la nivelul pe care mi-l doresc.

 

P.S. Scuze, la ultima postare am pus pozele cam alandala. Desi eu am zis ca am facut ce trebuie, au aparut si unele mai vechi si in repetare.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Spor la treaba! :OK:

 

Am pus bifa de urmarire a postarilor sa vad cum inainteaza lucrarea :default_big_grin:

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Am avansat putin, doua sapatamani a trebuit sa ma ocup de mesterit la cu totul altceva, apoi dupa cateva zile de lucru la duba n-am mai putut continua fara panoul solar, geamurile si trapele, iar cei de la Corda m-au reprogramat cand au putut si ei. Aseara am adus-o, pozele sunt imediat dupa ce am venit. Culmea, in ziua cand am plecat la Corda, dupa atata asteptare, dimineata n-a pornit nasulia, chestie de baterie. O mai incarcasem o data de cand am luat-o, dar a facut ceva figuri, a ramas pe etapa1=desulfatare vreo ora pana cand am scos eu din priza redresorul, a doua oara la fel, iar a treia oara s-a incarcat, aparent normal. Pana acum, cate incarcari de baterii am facut, de desulfatare se trecea instantaneu sau in cateva secunde. Am pus-o pe redresor vreo 40 min dar nu a fost suficinent. Am gasit intr-un final un robot la un vecin. In drum spre Corda a disparut si mesajul de nivel mic al lichidului adblue. Dupa intamplarea asta cu pornitul, ieri, in drum spre Corda, am trecut si am luat un redresor de 25A, care oricum era prevazut in schema electrica a dubei, dar in plus am mai luat si un robot de pornire din acela cu acumulator, sa fie si el in trusa de prim ajutor, mai ales ca am decis sa ma leg si de alternator, adica de la bateria masinii, si la cate ciudatenii am citit ca se mai intampla, am zis ca e bun acolo. Motivul legarii de alternator a fost surpriza neplacuta in ce priveste cat da panoul in conditii de "ne-soare". Robotul credeam ca o sa imi trebuie si la Corda dar n-a fost cazul, asa ca inca nici nu l-am desfacut din cutie. Incarcatorul l-am folosit aseara, probabil ca o sa-l prezint candva in topicul dedicat prezentarii achizitiilor.

 

Cablurile in duba le-am tras dintr-o parte in alta pe sus, doua sipci le-am facut mai late si pe acolo.

 

Ca experienta cu piulitele nituibile, e ok de lucrat cu ele, chiar si cele de 6 de otel se strang destul de usor. De 8 nu folosesc, desi am vazut folosite pe net, in primul rand clestele meu merge doar pana la 6, si apoi mi se pare exagerata grosimea raportata la subtirimea tablei. Am vazut ca unii, dupa o cursa de strangere a piulitei, inca mai strag o data. Parerea mea ca nu e cazul. In primul rand clestele meu are un surub  limitator al cursei, deci producatorul stie ca nici macar o cursa intreaga posibil sa nu fie necesara. La inceput am facut si eu ca ei, dar la a doua piulita, era de 5 de aluminiu, am smuls surubul de strangere din filetul piulitei, adica am stricat-o. Si la prima mi s-a parut putin ciudat, ca pe filetul surubului de strangere, cand l-am scos, a ramas ceva alb. Era span de la filetul piulitei, probabil ca era gata-gata sa se smulga. La magazinele de profil cunoscute nu prea sunt piulite nituibile, si daca sunt, sunt cam scumpe, chiar si cele de 4 (am folosit si din astea). Sensibil mai ieftine sunt pe net, si sunt bune, cel putin ce am luat eu. Atentie cand bagati suruburile de prindere in piulite, sa nu prinda stramb pe filet, ca daca fortati, aveti toate sansele sa se invarta piulita in gaura, devine inutilizabila si mai ocupa si gaura, iar ca sa o scoateti e cam migala.

 

Veranda e neagra, asa mi s-a spus ca s-a nimerit, fiind intr-o cutie cu simbolul de alba. Initial, cand am vazut-o,  mi s-a parut ca naiba, probabil mintea mea era setata sa o vada alba, dar pana la urma o las asa, parca da si mai bine contrastul, mai ales daca o sa pun si un autocolant. Chipurile ar fi si premium, mai scumpa decat cea alba cu vreo 100 e.

 

De pe net m-am inspirat mult de la Greg Virgoe si Oregonbatman (acesta chiar a facut conversia pe o similara Peugeot, se cheama altfel un SUA). Si de la multi altii dar mai punctual sa zic. 

 

P1040792.JPG

P1040794.JPG

P1040796.JPG

P1040797.JPG

P1040800.JPG

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
acum o oră, Viorel K a scris:

Oregonbatman (acesta chiar a facut conversia pe o similara Peugeot, se cheama altfel un SUA).

Pe (Dodge) RAM Promaster a facut el. Si e caverna! 🙂 Bine, e fan batman! Insa el a ignorat izolarea podelei. Filmarile sale sunt cam spartane la acest proiect, asa a dorit, dar daca l-ai urmarit la teardrop si rulota, e tipicar si lucreaza bine. Asa cum vad si la tine! Buna informatia cu piulitele nituibile, eu am gasit la Hornbach de 4 din aluminiu. Am folosit la prinderea suportului numarului de inmatriculare si acum nu mai zdrangane si vibreaza ca o cutie cu suruburi cand inchid haionul sau functioneaza motorul.

 

Spor in continuare!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.