Matei Marius

Distante de parcurs cu rulota

24 postări în acest subiect de discuţie despre Distante de parcurs cu rulota

Distante de parcurs cu rulota

Matei Marius

Buna ziua,

 

Din ce mi-am dat eu seama cu rulota mergi cu o viteza de 90 km/h ca sa fii in siguranta. Am zis eu ca punem o medie de 80km/h atunci cand parcurgi un drum lung desi este posibil sa scoti mai putin (cel putin in Romania) asa ca as dori sa va intreb cam ce distante se parcurge cu rulota intr-o zi.

 

Calculul meu suna asa : 80km/h medie * 8 ore / zi = 640 Km intr-o zi. Este corect calculul? Sau voi cand va planificati o excursie cum va faceti calculul?

 

Multumesc de informatii!

O zi buna!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Bilti

nu prea e corect. o medie de 80km/h e una buna care o faci fara rulota. depinde si unde circuli, autostrada sau drumuri nationale/judetene. ca sa ai 80 media trebuie sa bagi pe multe portiuni peste 100. as zice o medie de 60-65.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan D.

Măi tati, mie îmi place să alerg cu mașina, dar greu scoți în ziua de astăzi medie de 80 km/h, asta fără rulotă după mine. Cu rulota, ha?

Calculul îl faci relativ, doar de asta ai casa după tine, nu îți iese calculul, campezi și gata... 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Medie de 80 km/h probabil scot pe autostrada daca merg cu 100 km/h, in rest 60 -65 km/h cum spune si @Bilti e mai aproape de adevar.

~ 650 km intr-o etapa inseamna o zi intreaga de condus . E ok daca dupa ziua asta stau mai mult intr-un loc.

Daca merg in circuit , adica opriri de 1-2 nopti, incerc sa fac etapele de max 400 km. Asta e valabil la distante parcurse preponderent pe autostrada.

Pentru plimbari prin tara ma limitez la ~ 350 km pe etapa, dar si asta mi s-ar pare obositor daca as face mai multe etape succesive.

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

In loc de Bucuresti - Viena fara rulota, in acelasi timp am parcurs cu rulota Bucuresti - Budapesta, in vreo 10 - 11 ore, adica plecat pe la 7, 00 si ajuns pe la 20, 00, cu ceva opriri scurte si pe drum.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Eu in ultimii ani cele mai lungi drumuri cu rulota le-am făcut din Giurgiu in Thalatta Camping ( aproape 800km ).

Cam 12 ore imi ia drumul asta cu tot cu opriri, dar opriri scurte gen 10 minute și nu foarte dese. Anul trecut de exemplu din Giurgiu m-am oprit la 50km înainte se Sofia după care la Kulata, din Kulata ne-am mai oprit direct in camping.

Am făcut cam in 14-15 ore ( nu mai știu exact ) Giurgiu-Parga.

După cum spun colegii mai sus, media iese in jur de 60-65km/h. Eu cum merg le autostrada asa merg și me DN (între 90-110km/h )

Eu mereu când plec spre Grecia, ma opresc la Giurgiu și dimineața devreme o iau la drum.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Florin Smolnicki

Sunt rulotist din 2015.

După părerea mea, așa cum spunea și colegul nostru @Gabriel I mai sus, cel mai frumos este să parcurgi între 250 și maxim 350 km pe zi, dacă ai concediu și faci turul României. Am auzit și pe mulți alți colegi spunând acest lucru. 

Se merge lejer, fără stres, fără grabă. 

 

Un lucru important! Călătoriile se planifică în așa fel, încât să nu pleci la ora 5 sau 6  sau 7 dimineața de la locație și să trezești pe toată lumea din jur. De asemenea, la locație se ajunge cel târziu la ora 20 sau 21 pentru a nu deranja. Așa văd eu lucrurile de bun simț. Dacă există... 

 

Să revenim la subiect: Pe de altă parte, cel mai bun timp obținut vreodată de mine, a fost acum câțiva ani. Am ajuns de la Costinești la Suceava, în 8 ore... 

 

Mi-e un dor nebun de o ieșire cu rulota! 

 

 

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Autonomia noastră este de cca 10-12 ore cu sau fără rulotă. Fără rulotă îmi permite sa ajung de acasă la granița României la hotel de exemplu sau până pe coasta de Azur ori Istria cu rulota.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salutare :cu-rulota:

 

1. Felicitari @Gabriel I  @Florin Smolnicki pentru felul (modul) cum va planificati distanta rutelor/trasee.

 

Bineinteles, conteaza foarte mult; starea drumului (DN sau autobanda), vremea si timpul (soare sau ploaie / zi sau noapte), echipajul (nr membrilor + varsta , animale de companie), bagaje... Sunt cativa factori de luat in seama.

 

2. @Ursu Florin @Raul G 

Cum e sa stai la volan 10-14 ore , 800-1.000 km? Nici soferi profesionisti nu sparg (!) un asemenea recordur.

Sincer, nu-i o fapta de mandrie!

NU am curaj sa recomand asa ceva!

E maraton, F1 ? Vreti sa ajungeti primii, unde? Pentru ce atata graba, cand pleci in VACANTA, chiar si cu "ultima generatie de masina", cu toate dotarile vazute si nevazute (de muritori de rand)? Ce spun cei care va insotesc? Necesitatile fiziologice....? Mic-dejun , pranzul, din portbagaj sau "sandwich-ul" de acasa (in punga)? uf-ufff !

Oameni buni, ganditi-va ca sunteti raspunzatori de viata celor dragi care va insotesc in "cursa" nebuna de 10-14 ore....

La servici, rezistati eroic cele 8 ore, si ajungeti epuizati acasa, unde vreti liniste, sau?

Pauze multe si dese=cheia marilor succese! :)

 

Distantele parcurse de mine in vacanta sunt: max. 500-550 km (numai autobanda!) spre vest.

Circul pe prima banda, viteza max. 110km/h (bine, fara rulota). Foarte rar, ... 140km/h (atunci cand vreau sa ajung acasa sa pot vadea "Lumea lui Banciu", sic!)

De exemplu: 3-4 zile pina in Spania (dus)... Asa imi incepe vacanta, daca aleg Spania.

sau a 3-a zi pina-n Franta. A 2-a pina-n Austria, Italia sau Croatia...

Asa arata un traseu

Nu ma grabesc, sunt in vacanta. Ma opresc de cate ori vreau la cafea, bere, inghetata, ceva "fresh" sau ... la wc.

NU conduc intre orele 13-17:00 din cauza caldurii.

 

 :cu-rulota: , va urez drumuri bune !

 

 

 

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

10-12 este autonomia de mers într-o zi nu de mers incontinuo, la fiecare 2 ore facem o pauza de 10-15 minute plus o pauză de masă lungă, deci 12 ore sunt ok pentru noi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Cand plec in concediu pe ulitele patriei noastre dragi, incerc sa ma relaxez! Maxim vreo 200-300 km/zi, adica vreo 3-4 ore de condus.

Stiu ce inseamna si 1.ooo-1.5oo km/zi, asta ca sa-mi etalez si eu limita maxima. Dar asa ceva doar in anumite situatii si nicidecum in concediu. Repet: in concediu ma relaxez! :coffee:

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin
în urmă cu 3 ore, Mihai-Arad a scris:

Salutare :cu-rulota:

 

1. Felicitari @Gabriel I  @Florin Smolnicki pentru felul (modul) cum va planificati distanta rutelor/trasee.

 

Bineinteles, conteaza foarte mult; starea drumului (DN sau autobanda), vremea si timpul (soare sau ploaie / zi sau noapte), echipajul (nr membrilor + varsta , animale de companie), bagaje... Sunt cativa factori de luat in seama.

 

2. @Ursu Florin @Raul G 

Cum e sa stai la volan 10-14 ore , 800-1.000 km? Nici soferi profesionisti nu sparg (!) un asemenea recordur.

Sincer, nu-i o fapta de mandrie!

NU am curaj sa recomand asa ceva!

E maraton, F1 ? Vreti sa ajungeti primii, unde? Pentru ce atata graba, cand pleci in VACANTA, chiar si cu "ultima generatie de masina", cu toate dotarile vazute si nevazute (de muritori de rand)? Ce spun cei care va insotesc? Necesitatile fiziologice....? Mic-dejun , pranzul, din portbagaj sau "sandwich-ul" de acasa (in punga)? uf-ufff !

Oameni buni, ganditi-va ca sunteti raspunzatori de viata celor dragi care va insotesc in "cursa" nebuna de 10-14 ore....

La servici, rezistati eroic cele 8 ore, si ajungeti epuizati acasa, unde vreti liniste, sau?

Pauze multe si dese=cheia marilor succese! :)

 

Distantele parcurse de mine in vacanta sunt: max. 500-550 km (numai autobanda!) spre vest.

Circul pe prima banda, viteza max. 110km/h (bine, fara rulota). Foarte rar, ... 140km/h (atunci cand vreau sa ajung acasa sa pot vadea "Lumea lui Banciu", sic!)

De exemplu: 3-4 zile pina in Spania (dus)... Asa imi incepe vacanta, daca aleg Spania.

sau a 3-a zi pina-n Franta. A 2-a pina-n Austria, Italia sau Croatia...

Asa arata un traseu

Nu ma grabesc, sunt in vacanta. Ma opresc de cate ori vreau la cafea, bere, inghetata, ceva "fresh" sau ... la wc.

NU conduc intre orele 13-17:00 din cauza caldurii.

 

 :cu-rulota: , va urez drumuri bune !

 

 

 

 

Nu ma mândresc cu nimic, doar am răspuns omului. Din 14 zile de concediu nu imi permit sa pierd 5 zile pe drum :)

Nu conduc pana la epuizare, dacă simt ca nu mai pot ma opresc și dorm. Nu a fost cazul pana acum :)

Fiecare dintre noi își cunoaște limitele. Ca exemplu Brasov-München îl făceam dintr-o bucata ( asta fără rulota ). Cu opriri pentru alimentare.

Fiecare conduce cât poate. Eu am răspuns colegului, nu e musai sa conducă 12-14 ore.

Drumuri bune!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Matei Marius

Va multumesc frumos pentru toate informatiile!

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Salutare :cu-rulota:
 
1. Felicitari [mention=3387]Gabriel I[/mention]  [mention=257]Florin Smolnicki[/mention] pentru felul (modul) cum va planificati distanta rutelor/trasee.
 
Bineinteles, conteaza foarte mult; starea drumului (DN sau autobanda), vremea si timpul (soare sau ploaie / zi sau noapte), echipajul (nr membrilor + varsta , animale de companie), bagaje... Sunt cativa factori de luat in seama.
 
2. [mention=1917]Ursu Florin[/mention] [mention=3832]Raul G[/mention] 
Cum e sa stai la volan 10-14 ore , 800-1.000 km? Nici soferi profesionisti nu sparg (!) un asemenea recordur.
Sincer, nu-i o fapta de mandrie!
NU am curaj sa recomand asa ceva!
E maraton, F1 ? Vreti sa ajungeti primii, unde? Pentru ce atata graba, cand pleci in VACANTA, chiar si cu "ultima generatie de masina", cu toate dotarile vazute si nevazute (de muritori de rand)? Ce spun cei care va insotesc? Necesitatile fiziologice....? Mic-dejun , pranzul, din portbagaj sau "sandwich-ul" de acasa (in punga)? uf-ufff !
Oameni buni, ganditi-va ca sunteti raspunzatori de viata celor dragi care va insotesc in "cursa" nebuna de 10-14 ore....
La servici, rezistati eroic cele 8 ore, si ajungeti epuizati acasa, unde vreti liniste, sau?
Pauze multe si dese=cheia marilor succese!
 
Distantele parcurse de mine in vacanta sunt: max. 500-550 km (numai autobanda!) spre vest.
Circul pe prima banda, viteza max. 110km/h (bine, fara rulota). Foarte rar, ... 140km/h (atunci cand vreau sa ajung acasa sa pot vadea "Lumea lui Banciu", sic!)
De exemplu: 3-4 zile pina in Spania (dus)... Asa imi incepe vacanta, daca aleg Spania.
sau a 3-a zi pina-n Franta. A 2-a pina-n Austria, Italia sau Croatia...
Asa arata un traseu
Nu ma grabesc, sunt in vacanta. Ma opresc de cate ori vreau la cafea, bere, inghetata, ceva "fresh" sau ... la wc.
NU conduc intre orele 13-17:00 din cauza caldurii.
 
 :cu-rulota: , va urez drumuri bune !
 
 
 
 
Idea ca suntem toți la fel este răul mileniului, sa nu uităm că avem priorități diferite. A face 1300 km fără rulotă pe autostrada într-o zi nu este cine știe ce, asa cum se pot face 600-700 cu rulota pe autostrada.
Când plec de la socrii din Piatra și ajung la granița țării sunt extenuat și sunt doar 500 km, dar pe șoselele și traficul din România.
Ar trebui sa respectam mai mult pe ceilalți în jurul nostru fără sa judecăm de dragul de a ne simți superiori.
  • Like 7

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mogos Mihai

Cred ca putem diferentia discutia in functie de tipul sejurului.

Daca e circuit, cu mai multe obiective de vizitat, as conduce distante scurte, 3-5 ore pe zi, pentru avea timp de vizitat. Relaxat.

Daca destinatia este un camping in care vom sta 1-2 saptamani, nu vad o problema in a conduce 10-12, bineinteles fara a goni ca nebunul, ca scopul e de a ajunge in camping nu in sant. Daca conduc incet (nu prea are rost sa incerci altfel cu rulota), inclusiv drumul poate fi fain, suntem impreuna, povestim, jucam jocuri (gen fazan, nu sah sau piticot), deci nu mai conteaza ca dureaza 10 ore. Asa spun de fiecare data cand plec de acasa, totul merge conform planului pana ajung sa stau 4-5 ore in vama si sa vad toti albanezii cu numere de elvetia cum se baga in fata pe banda de urgenta. Dupa asta s-a dus zenu’, gata cu fazanul, am nevoie de o pauza.

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I
acum o oră, Mogos Mihai a scris:

…, Dupa asta s-a dus zenu’, gata cu fazanul, am nevoie de o pauza.

😂😂😂

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Sper ca toti cei cu copii pana in 10 ani sa stie ca nu este recomandat ca acestia sa stea mai mult de 3 ore pe scaun/bancheta. Si dupa cele 3 ore ar trebui 15-30 min pauza cu miscare nu asezat pe scaun la restaurant . Orice medic pediatru de oase si cardio poate confirma asta. In plus aceeasi recomandare o transmit si producatorii de scaune auto (ma refer la cei renumiti si specializati - ex. Be Safe din Suedia). Cea mai mare greseala o fac cei care pleaca noaptea si isi lasa copii 8-10 ore in scaun crezand ca le este excelent. Ii rog sa stea o ora pe un astfel de scaun sau pe un inaltator de copii sa vada cat de rau este . Am putut calatori si eu etape lungi cat a avut copilul pana la 1 an si ceva pt ca Peg Perego are un landou Naveta XL parca se numea in care copilul dormea ca in patul lui dar a fost necesar sa achizitionex si centurie suplimentare pt acest landou, altfel copilul se transforma in minge de ping-pong prin masina in cazul unei franari mai tari (iar la un accindent este fatal). Dar pozitia este culcat intins spre deosebire de pozitia sezand din scaun. Am mai auzit de mame care isi pun o perna pe picioare pe bancheta din spate si copiii dorm pe ea chirciti 8 ore cu o centura legat pe dupa un picior. Vai si amar in caz de accident chiar si usor. Foarte multi cred ca adopta idee : nu are cum sa mi se intample mie !!!!!!

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Acum copiii au crescut dar chiar si pt cel mare care are aproape 9 ani am cumparat/investit in cel mai mare scaun auto de la BeSafe decat sa iau o porcarie de inaltator care pare conceput mai degraba pt a fi la limita legii decat pt a proteja. Cea mai mare deformare o are o masina la impactul lateral care de altfel e si cel mai des intalnit deoarece soferul are o reactie instinctuala de a incerca evitarea accidentului (mai putin sinucigasii, adormitii sau cei care sufera probleme medicale). Scaunul auto protejeaza copilul mai ales la cap prin tetiera special proiectata ( de altfel copiata de la scaunele masinilor de raliu - motorsport) dar si torace . Ceea ce in cazul banchetei nu exista. In plus atat airbagurile cat si centurile sunt proiectate pt adulti nu copii deci doar pt ei sunt eficiente cu adevarat.

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mogos Mihai

Mi-e greu sa cred ca un copil care e mai tot timpul afara si face miscare, va avea probleme de sanatate din cauza ca sta 10 ore pe masina de 2-3 ori pe an. Daca sta tot anul in fata tabletei, nu mai conteza ca-l "ajuti" cu drumuri scurte de maxim 3 ore.

Fiica mea la 9 ani are inaltime de 155cm, daca as inghesui-o intr-un scaun de masina sigur ar fi incomod peste 3 ore, chiar si mai putin.

Am demontat spatarul, a ramas sezutul pe post de inaltator, centura reglata peste umar. Tot timpul au calatorit in scaun de masina cu centura pusa chiar si la o deplasare de 5 minute, nici noi nu ne jucam cand vine vorba de siguranta. Masina are si ea ceva sisteme de siguranta, care sunt convins ca si-ar face treaba in cazul unui accident, iar conducerea preventiva chiar mai mult de atat.

Sau putem sta acasa, astfel evitam accidentele. Cel putin pe cele rutiere.

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Ai inteles gresit mesajul meu . Nu am spus ca nu poti face drumuri de 10 ore pt ca eu am facut 8 de la Sovata la Bucuresti in ianuarie 2022. Insa la aceste mod de deplasare nu ai cum sa scoti o medie foarte sus si nici recorduri de timp de deplasare. Drumul catre Grecia chiar si in zona de Nord (7-800 km) nu  le-as face dintr-o bucata cand sunt locuri in Bulgaria unde as putea sa raman o noapte si sa simt ca e concediu nu cursa .Insa aici vorbeam de pauze si de siguranta oferita de un scaun auto . La fel cum poate fiica ta este o exceptie la.o inaltime de 155 cm. 

Nu mai vorbim de plictiseala copiilor iar tableta sau telefonul 10 ore intr-o zi nu cred ca este solutia ideala. Si crede-ma se complica extrem lucrurile cand ai 2 copii nu doar unul. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mogos Mihai

Am 3, nu unul.
Si ce am raspuns exact la problema ridicata de tine. Ma opresc aici.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Șoferii profesioniști , cu titlu de exemplu, trebuie sa facă o pauza de 45 min după 4.5 ore de condus și nu au voie sa depășească 9 ore de condus intr-o zi ( in principiu). 
E într-adevăr o diferența între șoferii amatori și profesioniști.

 In plus, una e sa conduci 10-12 ore intr-o zi de doua, trei ori pe an , alta e sa faci asta in timp obișnuit .

Din alt punct de vedere , împărtășindu-ne experiențele între noi, suntem in câștig .

Asta este unul dintre motivele pt care apreciez genul acesta de forumuri.

PS. Acum câțiva ani si eu căutam cu interes, inclusiv aici, cât si cum ar trebui sa îmi stabilesc etapele de călătorie cu rulota si mi-au fost de folos informațiile la vremea respectiva .

  • Like 7
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
La 11.2.2022 la 19:34, Gabriel I a scris:

Șoferii profesioniști , cu titlu de exemplu, trebuie sa facă o pauza de 45 min (o pauza neintrerupta de cel putin 45 de minute) după 4.5 ore de condus și nu au voie sa depășească 9 ore de condus intr-o zi ( in principiu). 
E într-adevăr o diferența între șoferii amatori și profesioniști.

In plus, una e sa conduci 10-12 ore intr-o zi de doua, trei ori pe an , alta e sa faci asta in timp obișnuit .

 

:bravo:

--------------------------------------------------------

L.E.

La urma-urmei, ... fiecare sa conduca cat doreste,   ca timp & distanta.

Modificat de Mihai-Arad
liniuta "aia" inainte de L.E
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Gabriel

Va spun din experienta proprie ca și șofer de Camion. 

În România între orele 20-06, se poate scoate o medie de cca 65-70 km/h maxim ( asta la o viteza maxima de 90km/h).

În intervalul 06-20 se poate scoate un optimist 50-55 kmh/h însă dacă drumul tău trece pe Valea Oltului, Valea Prahovei, pasul Oituz, Reghin- Tg Neamț, sau pe sectorul dintre Bistrița și Gura Humorului, atunci o sa scoți un maxim 45km/h!

Cand calculați durata unui drum, cam astea sunt vitezele medii pe drumurile din România! 

Ca sunt sectoare unde poți scoate și 70-80 mediu asta este cu totul izolat și doar pe distante scurte și pe foarte puține drumuri. 

În România nu recomand drumuri mai lungi de 5-600km pe zi pentru ca devine chin! 

Vorbesc pentru un șofer obișnuit, nu pentru un șofer care este de meserie. 

Eu dacă conduc 600km cu turismul simt oboseala ca la 1000km cu camionul! 

Asta datorita poziției înalte de condus care îți permite să vezi traficul în fata și sa nu te obosească prea tare. 

Eu recomand la orice drum sa se folosească GPS chiar dacă știi drumul cât de cât pentru ca poți face economie la combustibil și la timp! 

Vei vedea drumul în fata și știi când trebuie sa reduci din timp, la fel cum o sa vezi ca peste 2 viraje este o linie dreapta care îți permite o depășire și ai timp sa o pregătești din timp. 

Modificat de Mihai Gabriel
  • Like 12
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.