Mircea Oprea

Baterie descarcata

19 postări în acest subiect de discuţie despre Baterie descarcata

Baterie descarcata

Mircea Oprea

Buna, am cautat prin subiecte insa nu sunt foarte lamurit, daca ma puteti ajuta. Rulota mea KIP are baterie VDC31M e dotata cu un mover. Rulota o am de anul trecut deci sunt mega incepator. Am fost iesit 4 zile intr-un camping, stiu ca am facut o prostie si am conectat un consumator direct pe baterie, binenteles ca desi era alimentata la 220V bateria s-a descarcat, am constatat cand am cuplat mouver-ul. OK, am ajuns acasa, aprox 180Km parcurisi si bateria era cat de cat reincarcata, adica am putut folosi mouverul cam 4 minute apoi s-a oprit. Am zis ca nu e o problema, il pun la incarcat, asa am crezut, ca se intampla daca conectez 220V. A doua zi aveam 11.11V in baterie deci complect descarcata.

Acum am 2 intrebari:

1. ar trebui sa se incarce daca rulota e conectata la 220V, daca da in cat timp?

2. pot folosi un redresor sa o incarc, daca da, ce fel de redresor?

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru Sabau

@Mircea Oprea daca nu se incarca in timp ce rulota este conrctata la 220 V, atunci cand ? Nu cunosc indtalatia electrica a rulotei tale, dar aceasta putea suferi modificari sau defectari. Bineinteles ca poti si trebuie sa reincarci bateria la orice redresor penttu baterii de 12 V, de preferat un redresor special pentru baterii deep cycle sau AGM.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Ea trebuie sa se încarce dacă ii merge încărcatorul, este foarte probabil deci sa ai ceva probleme. Ca și încărcător eu folosesc cu folos cel de la Lidl.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
5 minute în urmă, Alexandru Sabau a scris:

@Mircea Oprea daca nu se incarca in timp ce rulota este conrctata la 220 V, atunci cand ? Nu cunosc indtalatia electrica a rulotei tale, dar aceasta putea suferi modificari sau defectari. Bineinteles ca poti si trebuie sa reincarci bateria la orice redresor penttu baterii de 12 V, de preferat un redresor special pentru baterii deep cycle sau AGM.

Asa m-am gandit si eu, evident in cazul asta am un defect pe circuitul de incarcare.

Am un redresor clasic auto, banuiesc (nu sunt de meserie) ca se pozitioneaza pe slow, despre cele speciale nu prea inteleg cu ce sunt mai speciale. Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
15 minute în urmă, Raul G a scris:

Ea trebuie sa se încarce dacă ii merge încărcatorul, este foarte probabil deci sa ai ceva probleme. Ca și încărcător eu folosesc cu folos cel de la Lidl.

Asa m-am gandit si eu, defect pe circuitul de incarcare de la 220V pentru ca in mers incarca. Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
21 minute în urmă, Mircea Oprea a scris:

[...] (nu sunt de meserie) [...] despre cele speciale nu prea inteleg cu ce sunt mai speciale.

Fara suparare, ia sfatul ca atare.

 

Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
1 minut în urmă, NRLaurentiu a scris:

Fara suparare, ia sfatul ca atare.

 

Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.

Orice sfat este binevenit si va multumesc.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
Fara suparare, ia sfatul ca atare.
 
Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.
Eu cu cel de la Lidl am încărcat pe cea de 115 de la Infiniti

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alexandru Sabau
45 minute în urmă, Raul G a scris:
în urmă cu 1 oră, NRLaurentiu a scris:
Fara suparare, ia sfatul ca atare.
 
Cele de la Lidl/Kaufland sunt foarte bune dpdv pret/calitate.

Eu cu cel de la Lidl am încărcat pe cea de 115 de la Infiniti

@Mircea Oprea Incarcatoarele speciale se zice ca au influenta asupra duratei de viata a bateriei. Ele incarca in impulsuri conform unei diagrame specifice tipului de baterie etc. Ceva adevar amestecat cu marketing.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea

Dupa indelungi cautari si masuratori se pare ca bateria e terminata. Am cautat baterie deep cyrcle insa nu am gasit (cel putin in romania)cu borne duble, aveti un sfat?

 

image.png

 

Modificat de Mircea Oprea

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Cum ti-ai dat seama ca bateria e terminata? 
Ai incarcat-o pe un redresor si nu mai tine?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
în urmă cu 16 ore, Gabriel I a scris:

Cum ti-ai dat seama ca bateria e terminata? 
Ai incarcat-o pe un redresor si nu mai tine?

Da, in 24 ore 11.11V

Am gasit intre timp si am comandat una.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea

Continui sa "abuzez" de cunostintele voastre.

Deci am depistat ca bateria e moarta si am schimbat-o, perfect pana aici, cum verific daca in stationare si alimentata rulota la 220V incarca? Am un aparat de masura si cunostinte limitate :D

Multumesc

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cornelsavu

Masori tensiunea la bornele bateriei inainte de a alimenta rulota cu 220v, iar apoi alimentezi rulota si masori iarasi.

Cu rulota alimentata tensiunea ar trebui sa fie mai mare.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
La 6/29/2021 la 0:03, Cornelsavu a scris:

Masori tensiunea la bornele bateriei inainte de a alimenta rulota cu 220v, iar apoi alimentezi rulota si masori iarasi.

Cu rulota alimentata tensiunea ar trebui sa fie mai mare.

12.67 pe baterie, 12.67 alimentata de la 220V.

Presupun ca nu incarca sau e noua bateria si nu mai incarca ca nu are de ce...sau asa cred.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

La centrala rulotei, undeva in lateralul ei, in fata sau cine stie unde in alta parte, trebuie sa fie amplasat un comutator pentru alimentare cu 12 V a rulotei. Vezi sa nu fie oprit.

25 minute în urmă, Mircea Oprea a scris:

Presupun ca nu incarca sau e noua bateria si nu mai incarca ca nu are de ce...sau asa cred

Tensiunea de intretinere este de 13, 8 V,  asta daca ar functiona corect centrala rulotei, precum si daca este pornita.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mircea Oprea
20 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

La centrala rulotei, undeva in lateralul ei, in fata sau cine stie unde in alta parte, trebuie sa fie amplasat un comutator pentru alimentare cu 12 V a rulotei. Vezi sa nu fie oprit.

Tensiunea de intretinere este de 13, 8 V,  asta daca ar functiona corect centrala rulotei, precum si daca este pornita.

Pff, multumesc frumos, am descoperit centrala rulotei si am descoperit ca era scoasa din priza...

A crescut la 12.97 si creste...mii de multumiri.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marius Viorel

Sfat pe viitor pentru orice incepator sau cine isi cumpara o baterie noua: daca doriti sa nu va omorati bateria intentionat sau neintentionat, folositi o protectie pentru aceasta de la Victron. Nu e ieftina dar piesa asta se asigura ca nu va descarcati bateria mai mult decat e permis. O instalati pe cablajul de minus a bateriei si aia e. Cand simte ca bateria s-a descarcat va taie curentul. 

Parerea mea: indispensabil pt viata oricarei baterii.

 

LINK

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Mulțumim @Marius Viorel pentru info! :OK:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Azi am schimbat bateria de la Touareg-ul meu. Inca mergea, inca pornea si dupa o saptamana iarna, dar am simtit-o ca invartea mai greu motorul dupa 7-10 zile de nepornit. Am facut test de baterie la mine la service, are peste 50% capacitate pornire, deci este inca buna de folosit la rulota.
      O donez cu drag oricarui coleg rulotist care are nevoie. Trebuie ridicata din Otopeni azi sau de marti. Bateria este mare, grea, are 105 Ah.
      Sa ne auzim cu bine.
      PS. Primul venit primul servit.


    • Gheorghe Cristina
      de Gheorghe Cristina
      Buna ziua. As avea nevoie de un sfat. Ce baterie  imi recomandati sa iau pentru rulota? Si mai am o intrebare...exista un site ceva de unde va achizitionati accesorii pentru rulota( din Romania). Ma intereseaza in special de unde pot procura solutia aceea de toaleta .Va multumesc anticipat. 
    • Viorel Vilcu
      de Viorel Vilcu
      Buna ziua
       
      M-am apucat de ceva timp de asamblat acumulatori din celule cu litiu, diverse tipuri printre care si unii ce pot fi folositi pentru stocare energie electrica (deci si pentru rulote):
       
      Acumulatori Li-ion Enerdel 14.4v  210Ah  =  3kWh   / celule Enerdel, made in U.S.A ( https://enerdel.com/ce175-360-moxie-prismatic-cell/ )

      Specificatii tehnice:

      Energie utilizabila = 2, 7kWh (comparativ este echivalentul unei baterii VRLA de aproximativ 450Ah sau a unei baterii normale auto de 650Ah)
      Tehnologie Li-ion = NMC/Hard Carbon
      Contine ciurcuit balansare activa (1A)

      Tensiune nominala = 14.4v
      Tensiune baterie plina - 100% = 16.4v
      Tensiune baterie goala - 0% = 10v
      Curent maxim debitat in mod constant = 420A
      Curent maxim debitat puls de 10 secunde = 620A
      Curent maxim de incarcare in mod constant = 420A
      Temperatura functionare : -25...+55 grade Celsius
      Durata de viata   >3000 cicluri la 100% DOD si 30 grade celsius

      Fiecare element are radiator de racire pt o mai buna disipare a caldurii
      Dimensiuni in cm (Lxlxh) = 41 x 18.5 x 29.5
      Greutate = 30Kg

      Fiecare acumulator este testat de mine si se incadreaza in parametrii de mai sus.

      Pret / buc = 4000 lei
       
      P.S. la cerere se pot manufactura si acumulatori de 14.4v 105Ah
       
      Multumesc pentru atentie, o zi faina !

    • Marian Sorop
      de Marian Sorop
      Salutare tuturor, am urmatoarea problema. 
      Am un panou de 160W , baterie de 120ah si un invertor sinus pur de 2500w. 
      In plina zi, cand bateria e full, arata 13, 8 , panoul incarca etc am incercat sa fac o cafea...un expresor Dolce Gusto Mini Me (Krups) are 1500w. 
       
      Pus in priza, bagat apa si capsula, in momentul cand apas pe butonul de pornire on/off al expresorului, bateria scade brusc in 10, 8..11V, imi indica si pe invertor si pe controller-ul de la panou , invertorul bipaie sa ma avertizeze ca bateria e descarcata si apoi la cateva secunde (10-15 sec) bateria isi revine 12, 7....13.v etc) adica imediat ce apa s-a incalzit probabil si aparatul a intrat in stand-by.. 
       
      acum apa e calda...apas butonul sa fac cafea...porneste pompa si incepe sa curga cafeaua, insa bateria face aceeasi cadere de tensiune pt cateva secunde si isi revine la normal 13 volti si ceva....
       
      sa fie un semn ca bateria e dusa? 
      Sau e prea mic amperajul bateriei pt expressor? 
       
      Acumulatorul e un Jarrett cu gel (scrie
      pe el...) entry level, are 2 ani. 


    • Cristi V.
      de Cristi V.
      Salut,
      Am nevoie de un sfat pentru achiziția unui acumulator Jarret 120Ah
      Aveti idee dacă sunt fiabili?
      multumesc
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.