Daniel Gft

Peugeot 2008

21 postări în acest subiect de discuţie despre Peugeot 2008

Peugeot 2008

Daniel Gft

Buna ziua,

 

Scriu aici pentru ca nu stiu unde s-ar potrivi mai bine intrebarea mea. Pana sa ajung la ea prezint un pic masina - un Peugeot 2008 din 2016, motor diesel 1.6 de 130 cp, cuplu undeva pe la 300 Nm.

Masina a fost achizitionata de noua cu o reducere destul de mare deoarece era pe stoc de cca 2 ani (eu am achizitionat-o in februarie 2018 de la sectiunea vehicule cu livrare imediata de pe siteul peugeot). De atunci am facut cca 45000 km si sunt foarte multumit de ea. Fiind pe stoc nu am putut opta pentru nici o optionala dar a venit cu aproape tot ce as avea nevoie (mai putin geamuri electrice spate). Sunt extrem de incantat de ea, mai ales de volanul ce seamana cu unul de consola (are un diametru mai mic decat cel standard).

 

Acum intrebarea (pentru care am atasat si o poza din cartea tehnica) - care este masa maxima pe care o pot tracta? Pun aceasta intrebare din cauza notelor prezente in carte:

        Masa proprie 1275

        Masa maxima autorizata - 1726

        Masa remorcabila cu dispozitiv de franare - 1300 / 620 fara dispozitiv de franare

iar la note (in partea de jos a pozei)

        Masa proprie maxima - 1384

        Masa max. tehn.adm.a ans - 2706 (banuiesc ca inseamna masa maxima tehnica admisa a ansamblului masina + remorca)

 

Eu am facut urmatorul calcul: Masa max. tehn adm a ans - masa maxima autorizata => 2706 - 1726 = 980 kg. Este corect cum am facut? Aceasta este masa maxima pe care o pot tracta sau masa maxima este cea de la pct 7 din carte - 1300 kg?

Va deranjez cu aceasta intrebare pentru ca in functie de aceasta valoare pot alege o eventuala rulora.

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri sa va urez o zi buna!

Daniel

20201119_113119.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

MMTAA - MMTA

2706 Kg - 1726 Kg = 980 Kg

 

PS: masa proprie maxima (din mentiuni) apare acolo deoarece este mai mare fata de cea din omologarea originala a masinii, adica are niste optionale in plus care o fac mai grea (109 Kg). Atentie: masa maxima TOTALA admisibila, ramane aceeasi cu cea inscrisa initial in omologarea de tip!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Bună ziua, mașina ta are problema tipica a mașinilor franceze, este limitată.
Ai făcut corect calculul poti tracta 980 kg in cazul în care mașina plina și ai ajuns cu ea la MMA.
Poți tracta ceva mai greu pana în limita masei de tractare dacă ții mașina goală, limita este data de masa totala a ansamblului.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Raul G, politistul nu vine cu cantarul sa-ti dea amenda! :) El citeste ce scrie in acte!

 

Iar de incarcat rulota peste sarcina ei maxima se numeste cărăuşie! :)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
G.Janos

@Raul G are perfecta dreptate, tipic frantuzesc. Asa am avut la un peugeot 307, remorcabil cu sistem de franare max 1000 kg la motor de 1.6 hdi, pa cand la o masina mai mica sau motor mai mic alt producator ofera 1200-1300 kg.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
[mention=3832]Raul G[/mention], politistul nu vine cu cantarul sa-ti dea amenda!  El citeste ce scrie in acte!
 
Iar de incarcat rulota peste sarcina ei maxima se numeste cărăuşie!
Polițistul clar se uita în acte unde scrie ca masa remorcabila este 1300 kg, important sa nu depășească masa totala a ansamblului.
Acestea fiind spuse eu în cazul de față sfătuiesc o rulotă de 980 kg deoarece este circa 80% din masa remorcabila, dar mai presus evita discuții cu milițieni.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel Gft

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si pentru promptitudine. Voi cauta o rulota cu MMA max 980 desi acest lucru limiteaza destul de mult cautarile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costin Lipan

 Masa remorcabila cu dispozitiv de franare - 1300 - Asta este MMAul maxim al remorcii cu dispozitiv de franare.

 Masa max. tehn.adm.a ans - 2706 - Pe cantar, ansamblul nu trebuie sa depaseasca 2706 KG, e treaba ta cum le incarci, nu trebuie sa depasesti MMAul individual, dar nici tehnic admis.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel Gft

Buna ziua!

 

Va scriu iar pentru a va cere sfatul referitor la problema cu masa maxima a ansamblului si a rulotei. Citind pe forum am dat peste un post (am uitat al cui era) in care se prezenta experienta persoanei la un control al greutatii in Austria - au fost suiti pe cantar cu/fara persoane si in alte variante pentru a li se verifica greutatile. Aceasta postare mi-a ridicat urmatorul semn de intrebare - nu as putea achizitiona o rulota cu MMA mai mare de 980 kg si sa demonstrez ca nu depasesc masa ansamblului cu ajutorul unui cantar de rulota? (ex cantar: https://www.caravanparts.co.uk/cue-6025-caravan-weight-control-1000kg-p-2644.html?currency=USD )

 

Intreb din urmatoarele considerente:

    1. In talon nu este precizata masa maxima ansamblu ci numai mma cu sistem de franare - 1300 kg

    2. Avand un astfel de cantar ma verific singur si pot demonstra unui eventual filtru ca nu incalc restrictiile din carte / talon.

    3. Nu imi cere nimeni cartea tehnica a masinii la un control (cel putin in Romania / fara remorca - ce am experimentat pana acum).

    4. Am intrebat si un politist care mi-a spus ca el este interesat ca MMA rulota sa nu fie mai mare de ce scrie in talon si sa nu depaseasca masa auto tractare.

Din ce am scris mai sus consider ca nu as putea fi amendat sau sanctionat in vre-un fel.

 

Ce nu stiu... ce se intampla in cazul unui accident. Eu nu voi mai putea dovedi greutatile iar politia si asiguratorii vor dori toate actele si atunci as putea (in cel mai bun caz) sa ridic semne de intrebare daca nu chiar sa fiu sanctionat pentru depasire de MMA ansamblu (conform actelor nu greutatilor efective).

 

Va scriu acest mesaj pentru ca m-am hotarat la o rulota care ar putea fi redusa la 980 kg (de la 1100) dar imi ramane o masa foarte mica (cca 100 kg) pentru bagaje si alte optionale (mover, baterie, panouri solare etc) pana sa ating MMA redus. Sunt sigur ca daca depasesc MMA si sunt cantarit voi avea probleme si din aceasta cauza as vrea sa vad daca as putea totusi sa nu reduc MMA rulota.

 

Din experienta dumneavoastra, considerati ca aceasta greutate ramasa (100 kg) poate fi usor depasita cu bagaje si alte acareturi (nu biciclete pentru ca vreau sa le pun pe masina)?

 

Va multumesc anticipat pentru raspunsuri si imi cer scuze daca am scris prea mult.

 

Cu respect,

Daniel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Daniel îmi cer scuze, dar nu am întels un lucru, cât este masa maxima a ansamblului? Cât este masa maxima a mașinii și cât cea a rulotei, in acte ma refer, cât scrie în cele 2 taloane?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel Gft

Talon masina:

        Masa maxima autorizata - 1726

        Masa remorcabila cu dispozitiv de franare - 1300

iar la note (in partea de jos a pozei din primul post)

        Masa max. tehn.adm.a ans - 2706

 

Eu am facut urmatorul calcul: Masa max. tehn adm a ans - masa maxima autorizata => 2706 - 1726 = 980 kg.

 

MMA Rulota - 1100 kg (pe care o pot reduce la 980 kg)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G



Talon masina:
        Masa maxima autorizata - 1726
        Masa remorcabila cu dispozitiv de franare - 1300
iar la note (in partea de jos a pozei din primul post)
        Masa max. tehn.adm.a ans - 2706
 
Eu am facut urmatorul calcul: Masa max. tehn adm a ans - masa maxima autorizata => 2706 - 1726 = 980 kg.
 
MMA Rulota - 1100 kg (pe care o pot reduce la 980 kg)


Cum spuneam și alte discuții, mașinile franțuzești suferă de ceea ce vine munit trafer de masă.
Tu trebuie sa stai în 2706 iar rulota sa nu aibă mai mult de 1300, prin consecință mașina 1406.
Asta Inseamna ça daca ești pus pe cantar ca ansamblu și NU depășești 2706 ești OK.
Calculul făcut de tine este și el ok, dacă tu in talonul rulotei ai 980 ca MMA atunci nu mai au de ce sa te ducă la cântar.
Acesta hiba à mașinilor franțuzești este o problema destul de mare.
Cât cântărește mașina în ordine de mers, atenție nu goala ci în ordine de mers?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel Gft

@Raul G nu stiu sa iti spun. Nu stiu unde pot gasi.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Era important de știut acest număr pentru a putea înțelege cata marja ai, adică mașina poate ajunge la un MMA de 1700 (parca), dar de la cât pleacă ?
Politia vrea sa știe ca in acte MMAauto+MMArulotaE ca în fotografie, pentru a avea expoziția perfectă te joci cu f, ISO și timp de obturator.
Ps.imi cer scuze ca am dat sume aproximative, dar sunt la muncă si scriu de pe Tapatalk.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel Gft

Masa proprie maxima - 1384

Masa maxima autorizata - 1726

rezulta bagaje si noi - 342 kg (pasageri - vreo 130 kg) - rezulta bagaje vreo 200 kg

 

Iar rulota nu ar trebui sa depaseasca 980 kg

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Daniel Gft , calculul este corect.

Cantarul este doar pentru curiozitatea ta. In trafic nu il ia in considerare politia. Oricum, doar cu echipaj ARR te pune pe cantar.

Dupa cum am mai spus, la un eventual control doar al politiei rutiere, masele din acte trebuie sa fie in "parametri" (cf. calculului pe care l-ai facut).

De asemenea, in caz de accident actele trebuie sa fie in regula.

Restul... sunt povesti!

Pentru cine nu are trecut in talon MMA ansamblu, politia rutiera este dotata cu calculator si verifica imediat in baza de date, nu sta la discutii neprincipiale.

In alta ordine de idei, bagajele grele stau in masina, iar cele voluminoase si usoare, in rulota. Daca rulota este de cca. 4 m, nu ai nevoie de mover. Doar in cazul in care ai acces dificil acasa (strada ingusta). In camping gasesti ajutor, iar in trafic / parcari, manevrezi cu masina (in functie de abilitati).

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel Gft

Va multumesc mult pentru timpul acordat si pentru raspunsuri. Mi-ati fost de mare ajutor pentru a putea lua o decizie cat mai buna.

Stiu ca am tot calculat si ca varianta in care MMA rulota e 980 e cea corecta dar v-am deranjat cu intrebarea pentru ca (in adancul meu) speram sa fie altfel :p. Speram ca pot trage o rulota de 1100 MMA.

 

Ideea e ca am gasit o rulota care imi place cu reducere de MMA la 980 doar ca imi ramane o greutate utila destul de redusa. Voi avea totusi mare grija sa nu o depasesc.

 

Va doresc toate cele bune si sa ne "auzim" cu bine!

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Daniel eu ți-am spus ca poți, dar trebuie sa țiiasima goală, nu ești nici primul si nici ultimul ce trage cu mașină franțuzeasca ce are trasferimento de masă.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Daniel Gft, cu placere!

 

Detararea se face doar in acte, nu si fizic. Asa ca o poti incarca, dar cu masura. Ca principiu, este bine sa ai rulota cat mai usoara la drum. Dar asta nu inseamna sa incarci masina intr-atat incat sa stea lasat spatele.

Cu panou (4 Kg flexibil sau 15 Kg rigid), baterie de acumulatori (cca. 35 Kg),  regulator (0, 5 Kg) si poate si mover (cca. 40 Kg), te vei incadra in cele 980 Kg.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel Gft

Buna ziua.

 

Reiau discutiile in acest post pentru a va comunica raspunsul oficial primit de la RAR pe aceasta problema. Sper sa fie de folos si altor persoane aflate in aceeasi situatie ca mine. So... mai jos este mailul primit de la RAR:

 

Buna ziua,

În cartea de identitate a vehiculului (CIV) sunt înscrise la rubrica 7 masa totală maximă a remorcii echipate cu dispozitiv de frânare care poate fi tractată de autovehiculul în cauză (în cazul dumneavoastră 1300 kg) .

De asemenea, la rubrica 7. este menţionată masa totală maximă admisă a ansamblului format din autovehiculul trăgător şi remorcă (în cazul dumneavoastră 2706 kg). În majoritatea cazurilor, masa totală maximă admisă a ansamblului de vehicule înscrisă la rubrica 7. este suma dintre masa totală maximă a autovehiculului şi masa remorcabilă cu sistem de frânare, dar, în cazul tipului de autovehicul pe care îl dețineți această relație nu este respectată (1726 + 1300 > 2706).

Valorile menţionate se interpretează astfel:

a)       Masa totală maximă a remorcii cu dispozitiv de frânare care poate fi tractată cu autoturismul dumneavoastră nu trebuie să depăşească valoarea înscrisă în rubrica 7., respectiv 1300 kg.

b)      În situaţia în care valoarea masei totale maxime admise a ansamblului de vehicule declarată de constructor este mai mică decât suma valorilor masei totale maxime a autovehiculului şi a masei remorcabile cu dispozitiv de frânare menţionate în CIV, la formarea ansamblului de vehicule trebuie să se ţină seama ca, în exploatare, masa totală cântărită a ansamblului să nu depăşească această valoare. Prin urmare, dacă în exploatare încărcați autovehiculul cu pasageri și bagaje la masa totală maximă de 1726 kg, trebuie să aveți în vedere ca masa cântărită a remorcii să nu depășească 980 kg, iar dacă remorca este încărcată la masa totală maximă de 1300 kg trebuie să aveți în vedere că masa cântărită a autovehiculului să nu depășească 1406 kg, prin limitarea numărului de pasageri și / sau a masei bagajelor transportate, după caz.

      Vă comunicăm că, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministrului Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor nr.2223 din 23 decembrie 2020, intrat in vigoare la data de 08.01.2021, modificarea masei totale maxime a unui vehicul poate fi acceptată de RAR numai dacă „producătorul vehiculului sau reprezentantul acestuia în România procedează la înlocuirea plăcuței inițiale a producătorului cu o alta care conține valoarea modificată a masei maxime tehnic admisibile.” (Anexa RNTR 7, Cap. IV, pct 2.81.4.)

  În baza actului normativ mentionat anterior, modificarea masei totale maxime tehnic admisibile a vehiculelor nu mai este condiționată de păstrarea categoriei de omologare, putându-se efectua în anumite condiții, a căror îndeplinire este verificată de RAR la solicitarea deținătorului, verificare care se tarifează suplimentar (cod W0H86) cu suma de 1582, 70 lei.

 

Departamentul Omologări Individuale şi Inspecţii Tehnice Registrul Auto Român

 

Vreau sa va multumesc inca o data pentru raspunsurile primite si va doresc toate cele bune!

Daniel

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Nu este altceva decât ce am spus și eu, dar cu un limbaj mult mai simplu

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.