Cosmin Amarian

4x4 - necesitate sau nu?!

13 postări în acest subiect de discuţie despre 4x4 - necesitate sau nu?!

4x4 - necesitate sau nu?!

Cosmin Amarian

Salutare!

Doresc sa cumpar o masina, la pachet cu o rulota!

E clar, din ce am citit pana acum, ca e bine ca masina care tracteaza sa fie una cat mai puternica!

Legat de tractiune integrala, ce parere aveti? E necesara sau mai mult un moft?

Intentionez sa folosesc rulota mai mult pt off-camping, preponderent drumuri scurte ÷100km!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Fejer Antal

Salut @Cosmin Amarian .

 Prima rulotă am tras cu un Ford Transit cu tracțiune față. Vara când mergeam în off trebuia să aleg bine licul, că în cazul în care venea o ploaie să nu rămân împotmolit. Iarna la fel, și căram lanțurile de zăpadă mereu cu mine. De anul trecut am achiziționat o mașină cu tracțiune integrală și nu mai am problemele menționate mai sus!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
G.Janos

Salut. Pe sosea si in campinguri amenajate te descurci lejer cu tractiunea pe fata sau pe spate...dupa caz de masina, dar daca doresti si off camping (cum ai mentionat), unde mai prinzi si noroi sau iarba umeda in panta, mai gasesti un loc simpatic dar mai greu cu intratul sau iesitul in caz de ploaie, sau zapada vei sta mai linistit cu tractiunea integrala. Am tractat cu un peugeot tractiune pe fata, nu am intampinat probleme dar a trebuit sa fiu precaut si sa nu ma bag in unele locuri chiar daca erau simpatice si imi faceau cu ochiul exact pentru ca aveam tractiunea doar pe fata si ramaneam usor impotmolit. Momentan tractez cu un audi a4 quattro si inca nu am intampinat probleme desi am tot testat tractiunea integrala. Eu zic ca un 4x4 este necesar, macar in varianta de masina normala. Ca un plus fata de break sau limuzina 4x4 trebuie mentionat faptul ca masinile de teren sau suv-urile au garda de sol marita. Tot la plus este reductorul care se gaseste in unele masini de teren (dar cu riscul de a devia un pic de la subiect catre off topic :default_109:). In rest vant din spate la deplasari!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

Si eu recomand sa-ti iei 4x4. In primele iesiri cu ruota pe macadam sau iarba uda masina si-a pierdut aderenta si am avut nevoie sa fiu tractat. Desi masina este destul de puternica daca nu e distribuita unde trebuie e degeaba, voba aia "unde nu-i cap, vai de picioare"

Mai jos ai link spre topicul cu probemele mele: 

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Nu este necesară, dovada o fac milioane de rulotisti din lume ce trag cu mașina "normală" tout avant.
Tracțiunea 4x4 ajută mult, nu numai în off ci și pe o stradă, trafic pe o stradă în pantă poate și un pic udă, te face sa o binecuvintezi. Ajută foarte mult și cutia automatica.
Pe lângă putere este nevoie de volum și masă corespunzătoare pentru a tracta în siguranță.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

4x4 nu e necesar ( in sensul ca poti si fara) dar e binevenit.

In ordinea a preferintelor mele:

- 4x4 cu reductor;

- 4x4/awd 

- 4x2 tractiune spate 

- 4x2 tractiune fata .

Cu atat mai mult cand vorbim de locuri neamenanjate vei simti dupa caz nevoia tractiuni pe fiecare punte sau chiar a reductorului.

Ca idee, e mult mai facil cand ai mai multe capacitati dar sa poate si fara...

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K
în urmă cu 14 ore, Raul G a scris:

și masă corespunzătoare pentru a tracta în siguranță.

A nu se uita. Astazi cu turbo, multe masinute au puteri mari. Asta nu le face bune sa traga harabai. Uite-te in talonul masinii neaparat si vezi cat poate trage maxim. Iar din maxim mai scazi, cu cat mai mult cu atat mai sigur si mai usor. Am si o vaga impresie si ca la doua masini identice, cea 4x4 are mma tractabila ceva mai mare.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Barac Augustin

Recomand 4x4 ajuta ff mult la pante mai abrupte si teren alunecos . Evident masinile cu reductor cuplabil si blocabil sint superioare celor cu tractiune 4x4 normale dar la ora actuala si astea din urma se descurca decent in teren.

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cosmin Amarian

Salutare. 

Am vrut o masina pe benzina, asa ca m am oprit la Toyota Rav4, 2.0 cutie automata,  , AWD, sau 4x4 permanent daca e nevoie! In cazul meu, capacitatea de tractare a masinii e de 1500 kg, iar rulota are  greutate proprie 850 kg, MMA 1200. 

Pot sa spun ca se descurca f bine, nu simt rulota la drum, si nici nu am avut nevoie pana acum de 4x4, dar am si evitat zone  care mi se pareau mai greu accesibile.

Drumuri bune tuturor! 

 

 

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pataki Zoltan Daniel

Si eu ma orientez spre un Hyundai Santa Fe 2.2 diesel 4x4. Am observat ca are mma mare si cuplu bunicel. 

 

Nu am mai avut de a face cu un diesel si un suv pana acuma, sper sa fie o alegere buna deoarece o iau cu scopul de a trage o rulota de 5-6 locuri dupa mine, ideal 6-7 locuri

 

Daca mai sunt detinatori de Santa Fe pe forum si pot sa isi de-a cu parerea ar fi foarte util

 

Mersi anticipat

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Cristian A
în urmă cu 20 ore, Pataki Zoltan Daniel a scris:

Si eu ma orientez spre un Hyundai Santa Fe 2.2 diesel 4x4. Am observat ca are mma mare si cuplu bunicel. 

 

Nu am mai avut de a face cu un diesel si un suv pana acuma, sper sa fie o alegere buna deoarece o iau cu scopul de a trage o rulota de 5-6 locuri dupa mine, ideal 6-7 locuri

 

Daca mai sunt detinatori de Santa Fe pe forum si pot sa isi de-a cu parerea ar fi foarte util

 

Mersi anticipat

  Salut ! Eu unul am avut o experiența horor cu Santa Fe-ul. Cum ți-e norocul.  Eu am avut modelul mai nou, 2, 2 litri, 200 CP și 420 Nm, cumpărat de nou.  Ca dotări e super, dar in rest e un jaf de mașina. In aproape doi ani (după un an fără probleme majore):  s-a stricat turbo de doua ori/ înlocuit, stricat transmisia integrala de doua ori/ reparat odată, odată înlocuit total. S-a dus pielea de pe volan și schimbător, s-a crăpat pe scaun, s-au stricat butoanele pentru geamuri.  Când am fost in concediu nu s-a mai deschis portbagajul și a trebuit, tot concediul, sa intru rabatand bancheta spate. Dar e bine ca am fost in concediu, ca la doua tentative nu am ajuns, m-am întors tot pe platforma (fără rulota, ca nu o aveam). S-au dus tot felul de garnituri,   de am pierdut uleiul ba de la cutia de viteza, care s-a stricat și ea, oricum,  ba de la altele. Nu mai țin minte toate defectele.Nici nu am mai avut curajul sa ies pe o raza mai mare de 200 km, ca nu o ținea. Noroc cu garanția, ca in cei doi ani, reparațiile au depășit 11000 euro., la o “mașina” care costa puțin peste 40 de mii. Am dus-o înapoi la reprezentanta și am cerut o mașina in locul căruței Hyundai.   Rulota am tractat-o in ultimele 6 luni cât am avut chestia numita Hyundai, dar puțin și cu grija, sa nu se strice, ca media de stat in service a fost de doua luni pe an. Cam asta e părerea mea. 

  • Like 8
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Pataki Zoltan Daniel

Pff. Urat. Mai pus serios pe ganduri... 

 

Am un buget de 4000e si as vrea neaparat un 4x4 si un suv sau minisuv care sa poata tracta o rulota mai maricica cand o voi achizitiona

 

Multumesc de detalii

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

La acel budget caută un XTRAIL și nu vei rămâne dezamăgit.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.