Ionut Antonaru

Van Ducato 2015 -> Campervan 2021

37 postări în acest subiect de discuţie despre Van Ducato 2015 -> Campervan 2021

Van Ducato 2015 -> Campervan 2021

Ionut Antonaru

Salutari inca o data.

M-ati virusat si dupa o iesire incropita cu vw caravelle am simtit nevoia de mai mult.

Am vrut sa stau in picioare in masina, am vrut toaleta si dus, pat mare, masa si altele deci campervan cu acte in regula.

Suntem o familie "tanara" cu 1 copil de 7 ani si al doilea pe drum si de fire suntem cam plimbareti.

Astfel ne-am facut calculele si am zis ca merita sa mergem pe acest drum. Avand camperul vom economisi intre 3000 si 5000E pe an majoritatea din cazari.

Dar nu este doar calculul economic pentru ca sunt constient ca si camperul va inghiti ceva bani anual. Este si placerea libertatii si a vietii  de"nomad".

Intrucat nu am nici rabdarea si nici timpul necesar executiei modificarea efectiva va fi executata de o firma specializata.

Sunt mesterica de meserie, stiu sa fac de toate ca orice roman dar nu mai pot sa o iau de la 0 cu un proiect de genul asta.

Astfel am tatonat piata si sper ca am ales bine firma care va face conversia.

Dupa ce am avut un buget estimativ am inceput sa caut masina.

Astfel avem acum in fata blocului un fiat ducato l4h2 2.3l 96kw 260.000km in stare destul de buna.

A fost inlocuit parbrizul(obsevat de la cumparare)

A fost verificata mecanic(suspensie directie franare transmisie) in stare excelenta

Urmeaza sa ajunga comanda cu navigatia dedicata si camera integrata in stopul de frana.

Inca caut cauciucuri dot 2020 continental all season dar se pare ca nu am sanse sa gasesc. 

Avand in vedere ca nu vreau sa iau DOT 2019 se pare ca masina va merge la conversie cu gumele de vara existente dar care trebuie neaparat inlocuite dupa finalizarea conversiei.

Poze prea multe nu am, sper sa revin cu ceva imagini cu masina sa va faceti o idee.

Pana acum am vorbit numai de bune. Dar am si rele de rezolvat:

1: senzor temperatura exterioara defect sau cu probleme la contacte(la temperaturile din zilele astea el imi arata intre -20 si -4 grade)

2: carcasa oglinda stanga sparta

3: geam semnalizare oglinda stanga lipsa

4: de curatat bena

5: de scos podeaua din bena

6: de gresat timoneria

7: de schimbat distribuitia.

8: de montat senzori de parcare(daca camera va fi deajuns voi renunta la acestia)

 

As avea multe de spus dar avem tot timpul din lume.

Pe masura ce lucrarea va evolua voi reveni cu poze.

Sper ca firma aleasa sa nu ma dezamageasca si pentru linistea mea si a lor nu voi spune cine va executa conversia.

Spor tuturor la conversii si la vacante cat mai reusite.

Eu traiesc cu speranta ca voi ajunge in sezonul 2020-2021 la ski cu al nostru camper.

Toate cele bune.

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 7
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Raul G

Baftă la realizarea proiectului propus și sa va ajute Dumnezeu sa ajungeți cu el la iarnă la schi.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salutare @Ionut Antonaru  si, ... succes la realizarea proiectului.

La schi sezonul asta? Speram sa fie zapada ... (caci cu incalzirea globala, cam greu!).

Dar, speranta moare ultima, sau?

 

acum o oră, Ionut Antonaru a scris:

Poze prea multe nu am, sper sa revin cu ceva imagini cu masina sa va faceti o idee.

 

acum o oră, Ionut Antonaru a scris:

Pe masura ce lucrarea va evolua voi reveni cu poze.

Asteptam, ... avem toata rabdarea din LUME (din lumea asta!). :)

acum o oră, Ionut Antonaru a scris:

Sper ca firma aleasa sa nu ma dezamageasca si pentru linistea mea si a lor nu voi spune cine va executa conversia.

Pe asta o stim ... cunoastem "melodia".Dar, ... e OK! :default_big_grin:

Vacanta placuta si tie!

 

P.S.

acum o oră, Ionut Antonaru a scris:

Avand camperul vom economisi intre 3000 si 5000E pe an majoritatea din cazari.

grafik.png.35cd04639a5ac2d728f4a1b6cd5dad60.png   Ma-ntreb, nauc fiind, ... pe cate zile "de vacanta" ai calculat si (pe) unde?

Din curiozitate. Dar, ...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adam Adrian

@Ionut Antonaru  Salut! In sfârșit ți-ai găsit duba. Daca faci cu firma cred că o să meargă mai repede. La cate firme de-astea sunt in Romania e foarte greu sa îmi dau seama daca e Corda, Sfinx sau Mario🤣

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Cu firma secreta am inteles. Ce nu sunt foarte clar, daca in conditiile in care nu o faci tu, asa cum vad ca fac majoritatea, , e mai convenavbil decat sa cumperi un camper facut de fabrica cu o vechime decenta. Presupun ca ai studiat putin piata si ti-ai facut niste calcule, ce ai putea cumpara cu suma pe ca o ai vs conversie. Cineva care se ocupa cu conversii, nu dau nici eu nume, mi-a zis ca daca vin cu masina si imi face conversia nu ies mai bine ca pret, doar ca o sa fie cum vreau eu, vorbesc de dispunere. Probabil ar mai fi si ca totul va fi nou in "casuta", iar dupa cum i-am vazut, as adauga si o anumita siguranta in calitate fata de unul sh unde mai pot fi surprize. Totusi eu vad pretul ca motiv principal al conversiei,  

Interesant si calculul cu economia pe an.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Multumesc tuturor.

Legat de pret pot spune ca aproximativ in acelasi buget, ba chiar mai mare as fi gasit ceva maxim 2010.

Asa masina de baza este 2014-2015.

Pe langa acest aspect al anului de fabricatie mai adaugam faptul ca ce se va pune pe actuala duba este nou si facut conform preferintelor noastre.

Legat de calculul economic sta cam asa:

In medie avem lunar cam 5 innoptari.

Am luat in calcul pentru 10 luni 50 de nopti cu o medie de 50 de euro pe noapte. 

Numai de aici ar fi 2500 euro.

Daca mai adaugam pentru lunile ramase 10 nopti in fiecare luna mai avem 20 de nopti -> alti 1000 de euro.

Astfel doar din cazari am recupera 3500 de euro. Daca mai adaugam si parte din mese deja timpùl de recuperare al investitiei este mai bun.

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dani M

N-as vrea sa-ti stric calculele, dar in Europa o sa platesti si pe camping de la 30 de euro in sus pe noapte. De asemenea cu masa, oricat de frumos e cu rulota/camper tot va trebui sa mancati.

In general lumea alege rulota/camper pentru libertate si stil de viata si nu pentru economie de bani.

Spor la conversie!

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

Eu de cate ori am fost cu rulota in concediu nu am economisit nici 1 leu.

Erau niște postări pe aici pe forum in care s-a dezbătut acest lucru.

Rulotismul nu este ieftin, sunt campinguri unde plătești și 70-80 euro pe zi, ba chiar 100.

Mai este varianta de offcamping, dar nu îți permiți oriunde sa faci asta.

Cunosc oameni care își permit să meargă în concediu la orice hotel din aceasta lume, dar totuși merg cu CAMPER/RULOTA doar pentru fenomen, nu pentru economie.

Fa un calcul simplu, 80000-100000 euro pe un Camper nou și vezi in cate concedii mergi de banii aia, dacă vrei să calculezi așa. 

 

Bafta cu proiectul! Așteptăm cu interes detalii și poze.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Alin Opran

Bafta multa @Ionut Antonaru cu proiectul propus. Astept si eu cu interes poze ale progresului conversiei :salutare!:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Am sa raspund tuturor sper.

Alin Opran multumesc.

Ursu si Dani...daca vedeti prima postare... nu este totul despre un calcul economic.

Nu investesc o gramada de bani ca sa fac economie dar e si asta un aspect de luat in calcul.

Vreau libertate, vreau sa pot manca chiar daca e aglomerat la restaurantul preferat, vreau sa parchez undeva unde aud numai vantul si nu ma deranjeaza manelele altora :))

Vreau camper ca ca pot parca intre 2 tiruri in stainatate, sa nu dau 100E la un camping decat daca am neaparat nevoie.

Dorind libertate nu vreau sa fiu legat de un camping. Tocmai de aceea am vrut camper si nu autorulota. 

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Am reusit si am schimbat parbrizul, oglinda completa(nu am gasit senzor separat si oricum carcasa era sparta inclusiv geamul de la semnalizare)

Am eliminat panourile laterale si podeaua.

Se pare ca nu am indoituri pe tabla originala dr sub podea, dar va fi putin de lucru la curatenie si mici reparatii unde din cauza forantelor a ruginit in zona strapunsa.

Inca caut gauri de golire la praguri deoarece o curatare cu wap si spuma ar fi mult mai rapida si cu efect mai mare decat la curatarea manuala.

Dupa cum se vede in poze am avut si un mic ajutor. Nu am lucrat de unul singur.

FB_IMG_1602347005388.jpg

FB_IMG_1602347002002.jpg

FB_IMG_1602346999686.jpg

FB_IMG_1602346995966.jpg

FB_IMG_1602346993042.jpg

FB_IMG_1602346990574.jpg

FB_IMG_1602346987752.jpg

FB_IMG_1602346984802.jpg

  • Like 7
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Sorin Balan

Salutare,

 

Gauri de scurgere gasesti jos sub praguri (cum te uiti de sub masina). Sunt acoperite cu niste capace din cauciuc negru. Mi-as fi dorit sa le gasesc si eu inainte sa ma chinui sa spal manual in zona aia... :)

 

Mult succes!

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru
La 10/15/2020 la 12:42, Sorin Balan a scris:

Salutare,

 

Gauri de scurgere gasesti jos sub praguri (cum te uiti de sub masina). Sunt acoperite cu niste capace din cauciuc negru. Mi-as fi dorit sa le gasesc si eu inainte sa ma chinui sa spal manual in zona aia... :)

 

Mult succes!

Multumesc. Raman dator. Azi le caut si sper sa termin de curatat bena cu ocazia asta.

Ieri ne-am innoit, a ajuns navigatia dar a fost nevoie de ceva bricolaj in masca existenta cu toate ca este dedicata pentru modelul acesta.

Lampa centrala cu camera s-a potrivit perfect in gaurile celei vechi astfel ca acum la parcari putem merge la limita.

Nu am apucat sa fac prea  multe poze ca ne-a prins noaptea la montaj si nici macar navigatia nu am apucat sa o prindem definitiv.

Intre timp ne-am definitivat cat de cat configuratia camperului:

In spate pat dublu si un pat single suspendat

Pe latura opusa usii culisante vom avea o baie cat se poate de generoasa, bancheta si masa iar daca ramane spatiu un corp de depozitare intre baie si pat(inca nu ne-am hotarat la dimensiunile exacte)

Pe latura cu usa culisanta vom avea un corp de depozitare si bucataria cu lada incorporata in ea.

Nu va exista gaz pe masina. Incalzirea si apa calda vor fi pe motorina iar pentru gatit ma voi folosi de un aragaz de camping cu butelii tip spray.

As mai avea in plan pe langa toate detaliile pentru cele de mai sus urmatoarele dar astept sfaturi si de la voi:

1. perne de aer

Aici stiu ca sunt diverse discutii pro si contra si nu stiu ce sa fac.

2. panouri solare

In mod normal daca as avea din acumulatori o autonomie de 2 zile mi-ar fi deajuns fara sa am nevoie de panouri. Uzual nu vom campa intr-un loc fara sa mutam masina de acolo mai mult de 2 zile.

Mutumesc anticipat si spor la treaba tuturor.

121690430_3399898350091954_4503917106536865101_o.thumb.jpg.5396363bdfa0cfd249127eb9b32663f6.jpg121666579_3399898240091965_2187550677387454004_o.thumb.jpg.77c0ff937df1aacf1d38ee01cd614160.jpg

 

 

  • Like 2
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Ionut AntonaruAntonaru dacă ai timp și dispoziție, fa o simulare din cutii de carton in interior pentru compartimentare.

Nu uita sa iei in calcul și grosimea materialelor pentru mobilier și pereți :)

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Sunt luate de pe aliexpress dar nu am comandat eu personal.

Am un prieten care se ocupa cu asa ceva si el s-a ocupat de comanda si 90% de partea de montaj.

Pun link cu produse care cred ca sunt aproape identice ca sa iti faci o idee:

asta,   asta, respectiv asta.

Daca vrei doar pentru camera cred ca ultima varianta este de luat in calcul.

Eu am primele 2 componente. M-am gandit ca pe viitor voi lega alimentarea navigatiei la bateriile camperului si am posibilitatea din ea sa dau semnal video catre un televizor.

Astfel prin ea pot reda orice continut(web, youtube, tv) atata timp cat am o conexiune de net activa.

Oricum sa stii ca nu este 100% plug&play deoarece nu are loc perfect in consola originala. Mai trebuie bricolat. Si dupa aceasta bricolare clipboardul nu mai se poate ridica dar pentru mine nu a fost un inconveninent . Oricum rezultatul este multumitor, zic eu.

Mai atasez cateva poze dupa interventia de ieri.

Inca odata multumiri @Sorin Balan . Am bagat masina la self service si cu wapul am facut in 15 minute curatenia care mi-ar fi luat 2 zile si nu iesea la fel.

 

121822306_3402398526508603_839651612533706187_o.thumb.jpg.4350206cbe8d4b7f419aa7c312767e50.jpg

 

 

121697263_3402398646508591_5104719830373736323_o.thumb.jpg.e43b1db91392a86b862f9f55867fb550.jpg

 

 

 

121971323_3402398753175247_9203471689950417147_o.jpg.106ec5b70c87331b97ce19fe26f105ca.jpg

 

 

122007600_3402398889841900_2834836927165172277_o.thumb.jpg.d50ba562f7fc8aa223e0d59d9bf13e3b.jpg

 

 

122050914_3402399006508555_4556099730341725580_o.thumb.jpg.183f643a7b51bf7a1d2b7be19fd56d57.jpg

 

 

  • Like 6

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut C.
La 17.10.2020 la 8:01, Ionut Antonaru a scris:

As mai avea in plan pe langa toate detaliile pentru cele de mai sus urmatoarele dar astept sfaturi si de la voi:

1. perne de aer

Suspensia pneumatica este de ajutor mai ales la incarcatura mare, obligatorie daca intentionezi sa montezi un suport de scuter. In vacanta nu e greu sa supraincarcam, chiar si cand e vorba de o autorulota de dimensiuni reduse, cum e campervanul.
Principalul avantaj este cresterea stabilitatii in viraje. De mentionat imbunatatirea tinutei de drum si cresterea confortului pe drumuri rele.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Pana la inceperea efectiva a muncii am realizat niste schite a ceea ce va exista in noul camper.

Am primit numai opinii contra referitor la design-ul ales dar voi continua cu el.

5fb6af4a9daf8_WhatsAppImage2020-11-14at09_58_57.jpeg.682b13b4d6217a0d1ff5b0a81caf63cd.jpeg5fb6af49a0a20_WhatsAppImage2020-11-14at09_58.57(3).jpeg.b3b7a77a3b6b1caee599d9f0e67cd9b1.jpeg5fb6af48572b8_WhatsAppImage2020-11-14at09_58.57(2).jpeg.c866def454406afb3e26e4f1104a8053.jpeg5fb6af4709c4b_WhatsAppImage2020-11-14at09_58.57(1).jpeg.da3a174e4388e8f35cf9e5fee29bc0d9.jpeg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Nu mai am rabdare sa citesc in urma, asa ca intreb direct:

 

1. ramane peretele despartitor?

2. patul longitudinal sau transversal?

3. lungimea utila de la peretele despartitor si pana la usile din spate este de 4 m?

4. 2, 3, 4 sau 5 locuri omologate (cu centura)?

 

Daca raspunsul la pct. 1 este da, la pct. 2 este longitudinal, iar la pct. 3 ai 4 m utili, atunci, da, vei avea o mare problema, nu vei avea loc suficient pentru acea bancheta din fata (dimpreuna cu masuta). 2 m patul + 0, 7 m baia, iti raman maxim 1, 2 m pentru acel ansamblu. Daca raspunsul la pct. 4 este 4 sau 5 locuri omologate, atunci cei ce vor sta acolo se vor simti cam ca la clasa economy... Ca sa poti omologa cele doua locuri, trebuie sa ai si o suprafata vitrata in dreptul lor.

 

Parerea mea este ca va iesi ceva foarte inghesuit. De regula, pe YouTube am vazut ca predomina conversiile pentru maxim doua persoane in dube L4. De asemenea, sentimentul de inghesuiala este accentuat de acel perete despartitor.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Voi raspunde punctual:

1.Dispare peretele despartitor

2.patul va fi conform pozelor pe totata latimea dubei*160

3.da 4m

4.vor fi 4 sau 5 locuri omologate in centura.(as vrea sa renunt la bancheta si sa pun 1 scaun. Daca nu reusesc vor fi 5)

Plecand din fata in spate vom avea:

scaun sofer, 0.1 spatiu picioare, masa0.45, 0.1 spatiu picioare, scaune pasageri0.65, baie 1m, pat 1, 6m total:3.9(la astia se mai adauga 10 cm dimensiunea peretilor baii)

Pe latura aceasta nu voi avea sigur probleme. Dar cuoloarul va fi micut.

Legat de clasa economy a celor din spate te contrazic. In timpul mersului scot masa si vor avea loc mai mult ca in orice limuzina de lux.

Si tot legat de acest aspect am ales 2 scaune independente alaturare in locul unei banchete duble. Astfel confortul in mers va fi imbunatatit.

Si fiind un campervan e clar ca vor fi compromisuri legate de spatiu. Dar pentru 2 adulti 1 copil si inca unul in gand cred ca e deajuns.

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Nu ai ce contrazice, clasa economy la care m-am referit era in ipoteza cu perete despartitor si pat longitudinal. Transversal cum il vrei, castigi ceva spatiu, insa pierzi cu baia imensa.

 

Spor la treaba!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

salutare,

 

in primul rand iti urez numai succes.

am compilat pe toate partile un an de zile posibilitatea unei conversii pt o familie cu 2 copii mici (5 si 7 ani) si dupa o analiza foarte amanuntita in tot felul de layout-uri am renuntat in favoarea rulotei de 6 locuri si mentionez doar cateva avantaje pe care le vad eu: intimitate separata adulti copii, spatiu de luat masa permanent si spatiu suficient de joaca in situatia cand vremea este nefavorabila (in patul frantuzesc si la locul de luat masa) . paturile suprapuse sunt clautofobe atat pt copii cat si pt adulti in campervan si reduc foarte mult spatiul de depozitare de sub pat (am dormit in rulota mea in patul de jos al rulotei mele si este greu chiar si accesul pt un adult ).

in plus nu pot accepta un pat mai mic de 190 pt ca ar insemna lipsa de confort daca este sub aceasta lungime iar plimbarea cu el trebuie sa aiba clar si o componenta de relaxare si confort nu numai o alergatura dupa peisaje sau atractii turistice. o solutie este ca patul copiilor sa coboare din tavan cum se regaseste in autorulotele de noua generatie altfel este prea mare inghesuiala si practic te simti ca un bagaj in portbagaj.

nu in ultimul rand cred ca camperul este foarte placut ca optiune pt cei cu copii mari (peste 10-12 ani) care constientizeaza lipsa de confort si limitarile spatiului si mai ales accepta calatoriile pe distante lungi si nu are cereri/toane de moment care necesita deplasarea la un magazin , etc......  

ca si conluzie a mea: pt catorit in 2 persoane camperul este clar o optiune foarte buna insa pt familie cu 2 copii parerea mea este ca rulota le ofera mai mult confort si placere a excursiei.

 

spor.

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ionut Antonaru

Avand in vedere ca firma care trebuia sa faca lucrarea cap-coada nu are timp si a doua firma care era pe lista are timp doar din iunie 2021 incolo am intrat oficial in joc.

 

Comandat scaunele pentru pasageri(Dobre Mario)

Comandat folie insonorizanta de 1.5mm grosime cu 2.5kg/mp(car-sound.ro)

Comandat armaflex xg de 19 mm(www.e-izolatii.ro)

Comandat trape 1buc 40*40+vent- pt zona de luat masa, 1 buc 28*28 +vent pt baie  si 1 buc 960*655 pentru zona spete(exis)

Comandat lada frigorifica compresor +sitem de sine de glisare  Indel B TB 51A+ slide (exis)

Comandat 2 buc geam 900*500 complete (belluna.eu Cristian Florin Ivan pe fb)

Comandat 5 buc solutie de lipit Carlofon- (belluna.eu Cristian Florin Ivan pe fb)

Pe la toti am obtinut preturi mai bune ca la concurenta dar ma bucur ca am luat geamurile la un pret excelent si mai ales ca le-am luat de la un mic intreprinzator roman din germania.

As prefera ca banii mei tot timpul sa ajunga la astfel de persoane.

M-am linistit putin cu urgentele.

Mai am de stabilit instalatia electrica si de apa. (aici voi posta separat pentru ca voi avea nevoie de indicatii)

La termic inca nu fac nimic. Voi lasa pe final acest aspect.

 

Referitor la izolatie inca nu am o solutie pentru stalpi si armaturi unde nu voi putea lipi armaflexul.

De fapt am doar solutia de a introduce spuma cu celula inchisa.

Voi ce sfaturi aveti referitor la aceste zone?

 

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.