Claudiu Fabian Milea

Podea rulota sparta de cauciuc

27 postări în acest subiect de discuţie despre Podea rulota sparta de cauciuc

Podea rulota sparta de cauciuc

Claudiu Fabian Milea

Am facut o prostie, nu am schimbat anvelopele la timp, am cumparat rulota in mai si avea anvelopele originale din 2011, aratau foarte bine si m-am gandit sa le mai tin un sezon... Proasta decizie.

La ultima iesire am patit-o, pe autostraza, la 100km/h, carcasa anvelopei de pe stanga s-a dezintegrat, am simtit o mica vibratie si un zgomot, in oglinda am vazut bucati de cauciuc ramas in urma... Am tras pe dreapta si am crezut ca am facut explozie. Am fost surprins sa vad ca inca mai era aer in anvelopa... Am vazut ca in 1km am o benzinarie si cu 20km/h m-am tarat pe banda de urgenta... Acolo am intrat in rulota si surpriza surpriza, miros de cauciuc si plin de resturi de polistiren... sub bancheta am gasit o gaura si prin ea vedeam asfaltul... am gasit si doua bucati de cauciuc... Asadar, am gaurit rulota in spatele rotii din stanga, gaura are cam 15/20cm si inca doua zone unde se vede izolatia din exterior... Norocul meu ca nu a fost ceva mai grav si periculos in trafic si ca nu a fost afectata instalatia electrica...

Intrebarea mea este, cum o rezolv? Stiti pe cineva care pricepe la astfel de lucrari? Multumesc pentru sfaturi si idei.

photo6028613661322490624.jpg

photo6028613661322490626.jpg

photo6028613661322490628.jpg

photo6028613661322490629.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mihai-Arad

Salutare @Claudiu Fabian Milea 

Bine ca sunteti sanatosi!

 

Despre varsta sau vechimea (vezi sursa!) anvelopelor "oare n-ar fi trebuit" sa st?i

NU o spun cu rautate, dar ... uite asa pui in pericol si viata celorlalti (familie, participanti din trafic, etc).

Desi le-ai vazut (cand ai cumparat rulote; ai apreciat ca-s bune fiindca aratau "foarte bine") ai tratat subiectul cu "las ca merge si asa". Ei uite, ca nu a mers...

Macar, ai invatat (inca) ceva.

MULTUMESC ca impartasesti cu noi aceasta aventura. Poate mai invata si alti din "ghinionul" tau.

 

46 minute în urmă, Claudiu Fabian Milea a scris:

Intrebarea mea este, cum o rezolv? Stiti pe cineva care pricepe la astfel de lucrari? Multumesc pentru sfaturi si idei.

Poate vreun coleg de pe langa Sibiu, careva... nu stiu. Dar, daca nu cunosti pe cineva priceput, uite aici ... o firma care te poate ajuta.

Succes !

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Claudiu Fabian Milea
în urmă cu 1 oră, Mihai-Arad a scris:

Salutare @Claudiu Fabian Milea 

Bine ca sunteti sanatosi!

Multumim mult Mihai!

 

în urmă cu 1 oră, Mihai-Arad a scris:

Despre varsta sau vechimea (vezi sursa!) anvelopelor "oare n-ar fi trebuit" sa st?i

NU o spun cu rautate, dar ... uite asa pui in pericol si viata celorlalti (familie, participanti din trafic, etc).

Desi le-ai vazut (cand ai cumparat rulote; ai apreciat ca-s bune fiindca aratau "foarte bine") ai tratat subiectul cu "las ca merge si asa". Ei uite, ca nu a mers...

Macar, ai invatat (inca) ceva.

Da, mea culpa, am avut in gand sa le schimb cand am vazut dot-ul... stiam ca dupa 5-6 ani anvelopele nu mai au proprietatile de rulare la fel... dar nu ma asteptam sa se dezintegreze calea de rulare... De multe ori pe autostrazile de la noi vedeam pe dreapta carcase de cauciucuri de tir... si ma gandeam cum se intampla asta... M-am gandit ca le mai tin un sezon, ca doar sunt la rulota, nu la masina... Proasta si gresita gandire...

Apropo, in sursa de mai spus spune de cauciucuri mai vechi de 10 ani... dupa 5 ani doar inspectate... dar nu neaparat inlocuite...

Acum am comandat doua cauciucuri noi, acelasi model, Security AW414 Trailer 195/70 R14 96N XL, sper ca nu am facut o alegere proasta...

 

în urmă cu 1 oră, Mihai-Arad a scris:

MULTUMESC ca impartasesti cu noi aceasta aventura. Poate mai invata si alti din "ghinionul" tau.

Pai da, desteptul invata din "ghinionul" altuia :D... De acea este bun forumul, sa ne ajutam si sa invatam unul de la altul... Daca citeam din timp postarea data de tine poate nu facem prostia asta...

 

în urmă cu 1 oră, Mihai-Arad a scris:

Poate vreun coleg de pe langa Sibiu, careva... nu stiu. Dar, daca nu cunosti pe cineva priceput, uite aici ... o firma care te poate ajuta.

Succes !

Multumesc de informatie...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ciprian Mirescu

@Claudiu Fabian Milea salutare!

Multumim pentru impartasirea experimentelor chiar si neplacute. Tot e bine ca nu ai avut avarie mai mare la rulota sau masina.

Sunt convins ca dupa aceasta prezentare vor exista destui colegi de pe forum care vor verifica din nou dot-ul cauciucurilor.

Eu recunosc ca am tot amanat verificarea lor pana nu am citit o alta postare despre explozie la roata. Cand am verificat si am obesrvat ca sunt din 2000 m-am luat cu mainile de cap si am trecut rapid la comandarea altora noi. (nu facusem inca nici o iesire cu cele vechi) .

Cand le-am schimbat am reconditionat si genta si am observat ca nu am frane deloc pe una din roata si pe cealalat f putin. Evident am trecut apoi la inlocuirea sabotilor de frana care erau uzati complect! 

Am facut prima iesire numai dupa ce am rezolvat franele si cauciucurile.

Ganduri bune la toata lumea :OK:!

  • Like 5

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 15 ore, Claudiu Fabian Milea a scris:

Security AW414 Trailer 195/70 R14 96N XL

 

Le-ai luat, faptul consumat! Pe langa faptul ca sunt in categoria low-end vei fi la limita cu ele. Nu au titulatura C (Cargo) pusa pe lateral, chiar daca zice acolo XL, si ca atare indicele de greutate este la limita. Rulota banuiesc ca are MMTA in jurul valorii de 1.35o kg, iar indicele 96 de pe anvelopa inseamna 710 kg. Deci 710 x 2 = 1.42o kg. Sa ai mare grija cum incarci rulota si sa aproximezi o incarcare maxima pana la 1.25o kg, altfel o vei tine tot timpul la limita maxima de greutate suportata (anvelopa). De asemenea, va trebui sa pui aproape la limita maxima si presiunea. Gasesti un calculator de presiune pe forum, am pus link-ul de nenumarate ori si... tot nu l-am tinut minte! :)

 

Bine ca s-a terminat cu bine si spor la reparat!

  • Like 3
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Claudiu Fabian Milea
32 minute în urmă, NRLaurentiu a scris:

 

Le-ai luat, faptul consumat! Pe langa faptul ca sunt in categoria low-end vei fi la limita cu ele. Nu au titulatura C (Cargo) pusa pe lateral, chiar daca zice acolo XL, si ca atare indicele de greutate este la limita. Rulota banuiesc ca are MMTA in jurul valorii de 1.35o kg, iar indicele 96 de pe anvelopa inseamna 710 kg. Deci 710 x 2 = 1.42o kg. Sa ai mare grija cum incarci rulota si sa aproximezi o incarcare maxima pana la 1.25o kg, altfel o vei tine tot timpul la limita maxima de greutate suportata (anvelopa). De asemenea, va trebui sa pui aproape la limita maxima si presiunea. Gasesti un calculator de presiune pe forum, am pus link-ul de nenumarate ori si... tot nu l-am tinut minte! :)

 

Bine ca s-a terminat cu bine si spor la reparat!

Sunt identice cu cele originale, nu au pus C in nume cei de pe site dar sunt pentru utilitare/trailer... nu stiu daca e ok ca pun linkul... https://www.anvelopelider.ro/anvelopa-auto/security/aw414-trailer/195-70-r14-96n-753462

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Nu este interzis sa pui link-ul! In regulament scrie unde nu este voie.

De pe acel site am luat si eu informatiile. Cert este ca au indicele 96. Deci pe ele au C-ul trecut?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salutare :cu-rulota:

 

în urmă cu 1 oră, NRLaurentiu a scris:

Gasesti un calculator de presiune pe forum, am pus link-ul de nenumarate ori si... tot nu l-am tinut mint

 

 Uite-l aici:

 

Multumim inca odata, @NRLaurentiu 

 

în urmă cu 3 ore, Ciprianmirescu a scris:

Multumim pentru impartasirea experimentelor chiar si neplacute.

Corect, ... invatam din propria greseala, din greseala altora sau, "ciulind urechile" la sfaturile celor cu experienta (forum, site-uri, reviste, editoriale, ...etc)

 

P.S.  Forum-ul ofera gratuit multe-multe informatii utile.

Daca intrebarea pe care o ai tu, nu-si gaseste raspunsul aici, inspira adanc pentru curaj/emotii, si intreaba-ne. Sigur, cineva priceput "iti intinde o mina de ajutor".

 

"Cine nu casca ochii, casca ... punga!"

(nu stiu cine a spus-o)

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan C.

Un sfat simplu si scurt. Fa retur comanda si pune C-uri.

Lasa-i pe vanzatori cu marketingul de vanzare al marfii inferioare. Restul e can-can.

  • Like 4
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

La un camper din 2011. Deasupra e cabina de dus, si acolo trebuie reparat. Nu e al meu, as fi vrut sa fie, chiar si cu gaura aia. Sunt si eu curios cum se repara, mai ales in cat timp si cam cat costa. Poate ne lumineaza @Ionut C sau cine se mai pricepe.

 

Podea_camper_spart.jpg.c0cd947bf0928d6b4400090f460228e0.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bogdan C.

Reparatia poate sa coste mult. Depinde si de cat de mult trebuie desfacut si pe interior. Nu se poate face o estimare reala doar din poze.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ursu Florin

@Daniel P a pățit ceva asemănător, acum vreo 2 ani parca. Caută topicul cu reparația făcută de el, poate te ajuta.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Salutare @Claudiu Fabian Milea ! :salutare!:

Îmi pare foarte rău de situația prin care treci! Eu am pățit-o acum 4 ani, in drum spre mare pe autostradă, când într-un interval de aproximativ o oră, am avut două explozii, nu una :default_doh:.

Dacă citeai topicul meu de mai jos, mai mult ca sigur acum nu erai nevoit să treci prin astfel de probleme. Eu am lăsat rusinea la o parte atunci si am postat acel topic, tocmai ca fiecare sa tragă învățămintele necesare, să-si ia masuri din timp si sa nu mai treaca nimeni prin astfel de situații. 

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P
în urmă cu 2 ore, Ursu Florin a scris:

@Daniel P a pățit ceva asemănător, acum vreo 2 ani parca. Caută topicul cu reparația făcută de el, poate te ajuta.

 

@Ursu Florin are o memorie foarte bună. :)

Mai jos este topicul în care am descris cum am rezolvat eu atunci problema cu podeaua. Dar, ATENȚIE ! Am rezolvat-o numai partial, pentru că nu am verificat si carenajul de plastic care pe partea dreaptă era spart si pe care l-am descoperit abia acum . Ma tot miram pe unde imi intra apa in rulotă ori de cate ori ma prindea ploaia pe drum :tamp:

Saptamâna viitoare îl dau jos si îi aplic 1-2 straturi de fibra de sticla atat pe interior cat si pe exterior si va fi mai solid decât atunci cand a fost nou. 

Voi deschide un topic cu poze si detalii cu acest subiect, dupa ce va fi gata. 

Culmea e ca doar pe partea dreaptă a fost spart. Probabil suflul exploziei la roata respectivă a fost in sus, iar la cea de pe stânga a fost spre asfalt. 

Multă baftă și spor la treabă! :OK:

 

 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Viorel K

Nu ar fi o idee sa se intareasca cu ceva, portiunea de deasupra rotilor expusa in cazul exploziilor, in caz de ceva sa nu mai produca daune asa mari?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Claudiu Fabian Milea

Salut, am primit anvelopele noi si le-am montat, sunt exact aceleasi model cu cele originale... eu nu cred ca am facut o alegere proasta... In acest weekend mi-am facut timp si impreuna cu tatal meu, ne-am apucat de reparatie in regie proprie... Am urmarit postarile colegilor si am furat ideii de la ei... Am decupat o zona paralelipipedica pana la cele mai apropiate intarituri din podea, am decupat o bucata de polistiren extrudat mai mica cu 1, 5/2cm pe care am fixat-o in gaura cu spuma poliuretanica, apoi am folosit o bucata de parchet din vinilin (are cam 5mm grosime) care a fost fixat la exterior cu silicon Sika Flex 11 holzsuruburi acoperite tot cu Sika Flex si am etansat toate laturile cu silicon. La interior am folosit cam aceasi metoda de fixare. Eu sunt multumit de ce a iesit chiar daca nu am gasit un parchet care sa se asemene macar ca nuanta cu interiorul rulotei dar este acoperit oricum de acumulator si sursa de 12V.

photo5771463343561880947.jpg

photo5771463343561880952.jpg

photo5771463343561880946.jpg

photo5771463343561880944.jpg

photo5771463343561880941.jpg

photo5771463343561880942.jpg

photo5771463343561880937.jpg

photo5771463343561880940.jpg

  • Like 5
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Salut, @Claudiu Fabian Milea!

 

A iesit foarte bine si chiar cu un coeficient de izolare mai bun! :)

 

Multe drumuri bune sau... somn usor la iernat!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad

Salutare @Claudiu Fabian Milea 

Felicitari, a iesit super ok, :bravo:.

acum o oră, Claudiu Fabian Milea a scris:

 ... am primit anvelopele noi si le-am montat, sunt exact aceleasi model cu cele originale.

:bravo:

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu
La 10/1/2020 la 15:29, Bogdan C. a scris:

Un sfat simplu si scurt. Fa retur comanda si pune C-uri.

Lasa-i pe vanzatori cu marketingul de vanzare al marfii inferioare. Restul e can-can.

Salutare!

Am si eu o dilema, am vazut ca s-a discutat pe acest topic despre cauciucurile "C" din ce stiam   despre cauciucurile rulotelor , recomandate sunt cauciucurile "C" daca este asa, de ce nu este trecut in C.I. a rulotei ?

Acestea sunt dimensiunile din carte 165  70  14 / 85T

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

Rulota are MP 850 si MMA 1050 kg

Explicatia unui cunoscut era ca "C"-urile  sunt foarte rigide si transmit toate socurile rulotei, astfel crescand riscul sa dizloce mobilierul.....

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu

INTREBARE  ?

Acum rulota are cauciucuri "C" (desi nu sunt trecute in C.I) le inlocuiesc cu unele conform C.I. sau  le las asa ? 

Daca nu le inlocuiesc, cum explic agentului care ma verifica si observa ca realitatea nu corespunde cu C.I. dar  "C" sunt mai bune (asta daca e asa...)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty
41 minute în urmă, Eusebiu Cretu a scris:

INTREBARE  ?

Acum rulota are cauciucuri "C" (desi nu sunt trecute in C.I) le inlocuiesc cu unele conform C.I. sau  le las asa ? 

Daca nu le inlocuiesc, cum explic agentului care ma verifica si observa ca realitatea nu corespunde cu C.I. dar  "C" sunt mai bune (asta daca e asa...)

Polițistul nu verifică decât faptul ca dimensiunile și coeficientul de viteză să corespundă cu documentele.

Dimensiunea, cum se știe, poate influența și "deregla" vitezometrul, respectiv... viteza arătată de ceasul kilometrajului să nu fie cea  reală și nu va corespunde cu viteza de deplasare, în plus sau în minus.

C-urile se folosesc la autovehicule cu mma maxim de 3500 kg și sunt caracterizate printr-un indice de încărcare înalt și un indice de viteza mai scăzut și nu influențează în vreun fel datele tehnice ale vehiculului pe care sunt montate. :noroc:

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Eusebiu Cretu
5 minute în urmă, Ovidiu-Betty a scris:

Polițistul nu verifică decât faptul ca dimensiunile și coeficientul de viteză să corespundă cu documentele.

Dimensiunea, cum se știe, poate influența și "deregla" vitezometrul, respectiv... viteza arătată de ceasul kilometrajului să nu fie cea  reală și nu va corespunde cu viteza de deplasare, în plus sau în minus.

C-urile se folosesc la autovehicule cu mma maxim de 3500 kg și sunt caracterizate printr-
un indice de încărcare înalt și un indice de viteza mai scăzut și nu influențează în vreun fel datele tehnice ale vehiculului pe care sunt montate. :noroc:

 

Sa inteleg ca nu exista nici un risc sa ramana fara talonul rulotei ?

Si nici nu dauneaza rulotei in vreun fel faptul ca,    cauciucurile sunt C-uri?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Eusebiu Cretu , indicele de greutate nu este batut in "cuie"! Asemenea si pentru cel de viteza. Singurul lucru care trebuie sa fie musai respectat: ceea ce pui sa fie mai mare sau cel putin egal cu ceea ce este trecut in talon. Valabil pentru orice vehicul.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ovidiu-Betty
4 minute în urmă, Eusebiu Cretu a scris:

Sa inteleg ca nu exista nici un risc sa ramana fara talonul rulotei ?

Si nici nu dauneaza rulotei in vreun fel faptul ca,    cauciucurile sunt C-uri?

Nici și nici. 🙂

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Doru A.
      de Doru A.
      Vand 4 buc. anvelope, Continental EcoContact 6, vara, 225/60/R17 H 99 SUV.
      Anvelopele au venit echipate pe masina KIA Sportage, cumparata iunie 2020 si au rulaj de max.3000 km.
      DOT Martie 2020.
      Anvelopele au fost schimbate cu Allseason, din lipsa spatiului de depozitare.
      Livrare personala numai la domiciliul meu in Bucuresti sect.6.
      Pret negociabil: 1800 ron.


    • Ringhilescu Ciprian
      de Ringhilescu Ciprian
      Bun gasit prieteni,
      Acum trei zile a cazut cerul pe mine. Am mers la rulota, cu gandul doar de a scoate frigiderul si a-l da peste cap de vreo cateva ori, intrucat refuza sa mai raceasca si sa inghete, corespunzator. Surpriza am vazut-o chiar de la intrare. O infiltratie de toata frumusetea chiar in fata usii, care s-a extins pana sub frigider. Este drept ca in ultimele zile la Iasi a plouat foarte mult si pe toata durata acestor zile, rulota a ramas usor inclinata pe partea dreapta, pe cric, pentru ca trebuia sa ii schimb cauciucul. Pe unde ar fi putut intra apa, prin zona de aerisire a usii este posibil? Atasez poze. Va multumesc pentru ajutor!




    • Florin Males
      de Florin Males
      Buna ziua,  
      A sosit primavara si am început lucrările de reparații la rulota achiziționată in noiembrie anul trecut. Deocamdată am început prin eliminarea mochetei. Podeaua se prezintă bine, am doar o zona în fata intrării și una in fața cabinei de dus care vor necesita injectarea cu rășină epoxidica. La momentul achiziționării am descoperit o scurgere la utilizarea cabinei de duș. Cadița avea o fisură. Se pare că am avut noroc, podeaua nu a fost afectată. Deocamdată atât, atasez niste poze și vă țin la curent cu noutățile. Dacă știe cineva o sursă buna pentru cadiță noua, mulțumesc. 





    • Gabi Barbu
      de Gabi Barbu
      Buna seara,
      Rulota a venit cu anvelopele din poza, care se prezinta ok vizual. 
      Va rog sa-mi spuneti daca ultimele 4 cifre indicate de sageata rosie inseamna data fabricatiei, adica saptamana 7, an 2006 ?
      Nu am mai vazut acest gen de marcaj si sunt cam in ceata.
      Multumesc.

    • Eugen Busu
      de Eugen Busu
      Buna seara,
       
      Unde gasesc anvelope 185R14C 104/102 noi la un pret accesibil?
       
      Multumesc
      Eugen
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.