Silviu Stan

Webasto AIRTOP 2000STC

16 postări în acest subiect de discuţie despre Webasto AIRTOP 2000STC

Webasto AIRTOP 2000STC

Silviu Stan

Salutare.

Am o problemă afișajul digital (multicontroler hd). Pot porni webasto din el, merge ventilația, chiar a băgat puțin căldură (vreo 10 secunde) și apare întotdeauna eroarea H84 care ar însemna voltage to low. Cu eroarea apărută funcționează doar ventilația. Bateria este încărcată full și webasto e legat direct la baterie.

 

În schimb cu potențiometrul lui analog merge căldura și ventilația.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Silviu Stan

Acum funcționează. Mai am nedumirire cu senzorul extern de temperatură pe care l-am cumpărat separat. Cică se montează pe mufa w-bus . Mufa asta este cea pe care e conectat și multicontrolerul?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Salut Silviu, ai reusit in final sa rezolvi problemele cu Webasto? Am cateva intrebari: De unde ai cumparat aparatul si pretul? De asemeni senzorul?In ce l-ai montat?[rulota, autorulota] Cat de tare se aude[zgomot , vajait ventilatie] , se poate dormi cu el functionand? Montaj? Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Referitor la functionare [zgomot] , am rugamintea cine mai are in dotare , sa-si spuna parerea , daca se poate dormi cu el in functiune intr o autorulota. Vreau sa dotez si eu un  vw transporter cu asa ceva si vreau sa stiu daca pot dormi in el,   cu jucaria functionand. Va multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ene Bogdan

@Ilie Minea Sute de soferi de camion dorm cu el sub pat , in dreptul capului .

Deci , nu cred ca ar fi o problema .

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

La cat de obositi sunt, cred ca nu-i mai deranjeaza oarece zgomot  si cred ca au montata pompa afara din cabina. Pompa tacane destul de tare, chiar daca ventilatia , isi mai reduce din zgomot, cand se ajunge la temperatura setata.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ene Bogdan

@Ilie Minea Salut , ai dreptate , pompa este linga rezervor si asa ar trebui montata . Ventilatorul face putin zgomot pina intra in turatie constanta , de mentinere a temperaturii . Se poate face o cutie de lemn si se amortizeaza si acest zgomot . Pentru tubulatura su coturi poti lua de la dezmembrari camioane , indicat Daf sau MAN . Succes , este o investitie buna si sigura .

  • Like 1
  • Upvote 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Bogdane, pt.ca iti acord incredere, astazi am facut comanda pe ebay pt .un siroco 5kw. Daca nu o sa pot dormi de zgomot, o sa ma gandesc la tine. Multumesc pt incurajare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Sper sa vina iarna asta, daca nu iarna viitoare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ene Bogdan

@Ilie Minea Ne auzim cu drag , sint sofer de camion si pina anul acesta am facut curse in scandinavia unde frecvent am dormit cu un eberspracher la  -17 grade fara probleme . Fac aceasta meserie de peste 25 ani si tot atitea ierni . Eu folosesc doar eberspracher si din 3 in 3 ani imi fac singur reviziile la ea . Iarna asta voi fi acasa din cauza pandemiei .

Aeroterma mea este montata sub scaunul din dreapta , in cabina iar eu dorm cu capul deasupra ei . Vorbesc din experienta . Unde nu stiu , nu ma exprim . Camionul meu are o tubulatura care disperseaza temperatura pe toata suprafata podelei , un lucru eficient . Nu am folosit chinezarii niciodata dar din cite am auzit , ar fi ok . 5 kw este marisoara si va consuma putin mai mult . Ca si rezervor , iti recomand un rezervor de benzina de la barci , in jur de 20 litri care are si sorb . Il montezi in portbagajul din fata si montezi pompa cit mai aproape de sorb . Iarna pune aditiv in motorina deoarece , biodiesel - ul din motorina sau parafina , la mai putin de -15 grade produc o viscozitate mai mare a motorinei si pompa nu mai are aceeasi eficienta . Nu monta filtre de motorina de hirtie pe circuitul de alimentare . Nu amesteca motorina cu benzina sau alti carburanti .

Camera de ardrere a aerotermei trebuie sa traga aer de afara , obigatoriu . Succes .

 

Cu respect

Bogdan .

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Aha, abia acum te-ai desconspirat.Iti multumesc pt. sfaturi.Eu o sa folosesc relativ putin sirocoul, doar 2-3 iesiri prin aprilie -mai si tot atatea prin octombrie -noiembrie.In perioadele astea nu este pericol sa inghete. La vw transporter[duba de marfa] nu am portbagaj in fata.Ai nimerit-o un pic, o sa-l pun sub scaunul dreapta fata , patul fiind in spatele dubei.Cu toate ca este o chinezarie sper sa nu se auda in spate.Incerc sa -i fac si o cutie in care sa-l bag.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Pompa o s-o montez afara sub masina si am vazut intr-un clip o montare [antifonare] a ei , ca sa fie ma silentioasa.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
La 7.1.2021 la 17:47, Ilie Minea a scris:

Referitor la functionare [zgomot] , am rugamintea cine mai are in dotare , sa-si spuna parerea , daca se poate dormi cu el in functiune intr o autorulota. Vreau sa dotez si eu un  vw transporter cu asa ceva si vreau sa stiu daca pot dormi in el,   cu jucaria functionand. Va multumesc.

Salutare @Ilie Minea 

 

Poate postarile acestea iti sunt de ajutor? Colegul @Alin Opran a montat o asemenea "jucarie" (daca nu chiar doua!) ...

Aici sau aici despre "jucarie". A postat chiar si un clip despre "jucarie".

Bafta!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Gabriel

Haideți să vă spun părerea mea despre Webasto airtop 2000 stc! 

L-am folosit pe camion ani de zile când eram șofer și pot sa spun următoarele :

Consum la pornire ( pe verificate) cam 0.4L pe ora și pompa de combustibil se aude cam la fiecare secunda tac tac. 

După ce ajunge la temperatura setata ( al meu avea în butonul rotativ senzorul de temperatura ( la 50% din putere aveam în cabina cam 22 de grade) se reducea turația la jumătate și consumul scădea la 0.25l pe ora, se putea trai cu el în cabina dar se aude totuși, nu tare ca la început dar îl auzi. 

Ca și consum de curent are undeva la 4 amperi ora la pornire și pana atinge temeratura setata, iar apoi scade pana la 1.5-2 amperi! ( teoretic în 10 ore cam 20-25 amperi) dar, la camion are de încălzit cca 4-5 metri cubi de aer! 

Când era cabina rece (-10 grade) îi lua cam 30-45 de minute pana atingea temperatura setata, la o rulota cu siguranță mai mult! Apoi mai este o problema ca trebuie sa o și mențină. 

Eu zic ca la o rulota nu știu cât de mult se merita ținând cont în primul rand de zgomot, cu care te poți obișnui dar este acolo! 

Alta problema este ca o sa trebuiască montat pe podea și țeavă de eșapament trebuie sub vehicul ( nu se încinge țeavă foarte tare, dar plasticul sigur îl topește dacă trece pe langa). Anual sau la 2 ani se face mentenanță și la el ( se curata camera de ardere) bujia care ajuta la aprindere tine 4-5 ani garantat ( Webasto sau eberspacher). 

Sirocolul fiind montat înăuntru recircula aerul din încăpere ( aerul pentru ardere îl ia de afara printr-un filtru de aer). Nu exista riscul de a întra gaze înauntru decât dacă se sparge camera de ardere și scăpa gaze ( foarte rar se întâmplă și după foarte mulți ani de utilizare). 

Personal eu as monta un Webasto undeva în partea opusa de unde dorm sau chiar întrun compartiment experior și as trage doar tubul de aer în interior. 

As recomanda montarea tubului de tur cât mai sus spre tavan și cel de retur spre sirocol jos pentru  a aerul cald sa coboare oarecum forțat spre podea. Sau dacă se montează gurile jos, atunci ca ele sa bata în podea ca oricum aerul cald se ridica.

Un calcul ar fi asa la 10 ore de funcționare : motorina 3-3.5l

                      Curent : 25-30 amperi. 

 

După cum se vede "trage destul de mult din baterie". Nu știu cât consuma Truma ca nu am încă rulota. 

Concluziile le trageți voi. 

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai Gabriel

O varianta ar fi și un webasto Z/C-D. 

Acesta încălzește apa și are integrat și o pompa de recirculare cu un debit de pana la 900l pe ora la presiunea de 0.1 bari și încălzește apa pana la temperatura de 75 grade celsius. 

Acum asta ar însemna că ori sa pui calorifere ori un radiator prin care sa sufle în ventilator pe tubulatura aerul cald în rulota. 

Ma gândesc ca ar fi o posibilitate de montaj a unui bioler cu schimbător de căldură dar în acest caz ar trebui și un mic vas de expansiune ( de 1-2l). 

În circuitul lui se poate pune antigel și asa scapi de grija înghețului. 

Zgomotul este cam cu 50% mai mic decât la un air top și consumul de curent este cam un 15-20w ora ( 10 ore 200w adică 200w:12v= 16 amperi). 

Consumul de Motorina undeva la 450ml la putere maxima și un 250 la putere de menținere (consumul este pe ora). 

I se poate pune și un termostat ca să nu meargă tot timpul și în funcție de temperatura de afara /izolația rulotei și folosirea boilerului/ temperatura setata în interior ca acesta sa nu funcționeze tot timpul și sa se facă o economie de curent și combustibil. 

Am văzut astfel de montaj la o cabana de vacanta unde acest sistem ducea 4 calorifere (  unul mare de 1.2m, doua de 0.8m și unul în baie din acela de se usucă prosopul pe el). 

Webasto fiind montat în afara clădirii și nu se auzea deloc însă funcționa tot timpul. 

Era alimentat de la un redresor și în 13 ore a consumat 5l de Motorina. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

Va salut! Am comandat si eu un astfel de incalzitor(chinezesc) de 8kw. Planul este sa îl pun pe instalația care este deja pe rulota, sa meargă in paralel cu soba Truma. Vreau sa îl fac sa încălzească si cortul când e nevoie! Acum problemele:

1. Oare tubulatură de la truma rezista la temperatura pe care o scoate incalzitorul?

2. Incalzitorul îl montez in spate. In spatele sobei. Rezervorul va fi in portbagaj in fata. Depășesc lungimea maxima recomandata a liniei de alimentare. Chinezul spune MAX. 4 metri si pompa la 20 cm de încălzitor. Aici am doua variante: a. Ma chinui pana amorsez pompa sau B. Încerc sa pun doua pompe…una la un metru de rezervor si a doua la 20 de cm de încălzitor. Voi ce părere aveți?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.