Macsim

Reconditionare si Upgrade Fleetwood Garland 165/5

15 postări în acest subiect de discuţie despre Reconditionare si Upgrade Fleetwood Garland 165/5

Reconditionare si Upgrade Fleetwood Garland 165/5

Macsim

Salutare dragi colegi!

Dupa 2 saptamani cu rulota in Bulgaria, incepi sa vezi tot mai multe probleme. Rulota in cauza Fleetwood Garland 165/5 din 1994. Dupa ce am tot cautat o alta rulota am ajuns la concluzia urmatoare...e mult mai interesant si satisfacator sa o reconditionez pe cea existenta. Si daca e reconditionare, am ajuns si la gandurile alea "erotice" cu upgrade-uri.

1. Datorita varstei si a unor reparatii prost facute, au aparut infiltratii+ probleme la baie si dus...alte infiltratii. Concluzia: scot tot afara, schimbarea podelei si refacuti peretii. Intrebare ...termoizolatie tot din polistiren sau (ma incanta) spuma poliuretanica de densitate mare? Pentru spuma am un colaboraror care face asa ceva la constructii rezidebtiale.

2. Tavanul as vrea sa il fac ceva mai gros...iarna sa pot pastra mai bine caldura.

3. Puntea care o am acum e BPW...nu mai gasesc piese si e cea cu torsiune sau suspensia in punte...ma gandesc sa o schimb cu o punte noua de la Knot.

4. Vreau sa trag toate instalatiile in interior. Si vreau 2 rezervoare de apa in interior...minim 30L bucata. Ma gandesc sa pun unul pe fata si unul pe spate ca sa pastrez echilibrul.ma gandesc si la un rezervor pentru ape gri cu golire exterioara...toate astea pentru a prevenii inghetul la iesirile pe timp rece.

5. Incalzire. Pastrez boilerul Carver pe gaz si electric. La soba voi renunta in favoarea unui Webasto air top(nu variantele de pe Aliexpress ci unul nou si original). Voi incalzii si portbagajul pentru ca acolo va sta butelia de gaz si nu vreau surprize.

6. Partea frontala si spatele reconditionate si intarite cu fibra de sticla, apoi termoizolat tot.

7.Instalatiile de apa as vrea sa le fac noi. Ma gandesc sa folosesc tevi Rehau si totul facut pe fitinguri prin presara(presa hidraulica).

8. Instalatiile electrice vor fi refacute complet la standardele de azi.

In linii mari cam asta ar fi...ma mai gandesc si la o incalzire in pardoseala...dar nu ma incanta solutia electrica. Mobila o pastrez si o reconditionez. Rulota are acum 2 baterii de cate 90 Amperi. 

Proiectul va demara la jumatatea lunii Octombrie si voi posta aici poze si filmari. 

Pana atunci va rog pe voi sa veniti cu idei, complectari, sfaturi. 

Buget: incep de la 5000€ si daca e cazul suplimentez...da sa nu ma afle sefa...:-))))

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Salut,  @Macsim!

 

Iti raspund pe scurt, nu mai am timp acum sa detaliez:

1. extrudat e mai convenabil, ce vrei = te complici;

2. nu se poate pentru ca nu-ti ajunge tabla sa acoperi diferenta (in cazul in care inalti partea superioara), iar daca cobori partea inferioara ai sanse sa modifici toata mobila si/sau usile de la baie si dulapuri verticale;

3. cineva care se ocupa de reparatii iti poate confirma daca se poate schimba;

4. 2 rezervoare? De ce? Nu ai loc de unul mare? Mergi cu ele pline de simti nevoia sa le echilibrezi? Se merge cu ele goale. Cu ele pline si "in echilibru" la extremitati = rulota intra in balans extrem de usor! Deci: atentie! Rezervor gri la interior? Cum il "umpli" daca ai si dus?

5. Opinie personala: eu as pastra soba pentru liniste si eficienta;

6. ok

7. te complici, dar daca asta vrei... Eu mi-am refacut toata instalatia cu furtun alimentar transparent cu fitinguri din plastic stranse cu coliere metalice (10 mm). Totusi, portiunea mica care este sub presiune o sa o schimb preventiv cu furtun cu armatura. Daca se strica ceva in viitor este extrem de usor de reparat ad-hoc;

8. este bine, dar nu stiu care sunt standardele pe care le ai in vedere.

 

Ti-ai planificat foarte multe lucrari si ar fi bine sa le faci intr-o succesiune care sa-ti permita sa avansezi succesiv cu fiecare in parte.

 

Spor la treaba!

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@NRLaurentiu multumesc pentru observatii si pareri.

1. La extrudat ma gandeam si eu in prima faza...dar pentru mine ramane deschis si subiectul cu spuma...vom vedea.

2. La acest punct ai foarte mare dreptate.

3. Am vorbit la noi la Cluj...si cam asta e singura varianta...schimbarea puntii, iar pentru un comportament mai bun pe drum sa trec la suspensia cu telescop.

4. Si aici ai mare dreptate. Cred ca un tanc de 70L cu umplere la exterior e suficient. Noi nu consumam mai mult de 20L de apa pe zi.

5. Da e foarte silentioasa...dar nu la fel de eficienta. Oricum soba Carver va ajunge pe o rulota Adria mai veche...pe care o voi face pentru socri.

7. Foarte adevarat ce spui. Poate ca sistemul rehau e prea rigid pentru o rulota. Plus ca nu se poate intervenii pe el foarte usor.

8. Ma gandeam la schimbat conductor...cel existent e vechi. Corpurile de iluminag...trecem pe led...si indicatorul de nivel la apa, la diesel (pentru webasto) comutatoare pompe, aux, sistemul multimedia, etc sa le strang intr-un singur loc. Ma gandesc sa sacrific dulapul vertical pe care oricum nu il folosim.

 

 

Inca odata foarte multumesc pentru sfaturi!!!

Modificat de Fejer Antal
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Cu placere, @Macsim!

 

1. te-ai gandit la cata munca ai de facut sa faci materialul aplicat la o grosime constanta? Si... cat castigi in plus la eficienta termica?! :) Am luat in calcul ca scoti tot din interior, pana la tabla exterioara.

3. ai si posibilitatea de a alege AL-KO (daca se potriveste) care are si amortizoare (pe culori in functie de greutate). M-am lovit de multe rezultate din Romania la cautari pe net (ma refer la diversitatea firmelor care comercializeaza piese AL-KO) si presupun ca ai o posibilitate mai larga de a alege dupa pret, dar si disponibilitatea imediata a unui anumit reper;

7. nu neaparat ca e rau sa fie rigid, dar este mai usor de depanat ce iti propun. Poate ca nici nu va fi cazul, daca iese trainic ceea ce doresti sa faci. Insa eu am avantajul ca vad cand conductele devin mizerabile si le schimb intr-o ora!

8. schimbarea conductorilor e o solutie buna daca dai totul afara din interior (vezi mentiunea mea de la pct. 1) si vei avea avantajul ca vei sti ce, cum si pe unde trece. Restul este imbunatatire si este necesara pentru confort si eficienta. Eu am adaugat conductori doar pentru sistemele suplimentare, iar inima sistemului este concentrata langa bateria de acumulatori. Daca urci cu sistemul pe perete, gandeste-te la consumul suplimentar de conductori si de pierderile de curent de pe traseu.

 

Spor!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@NRLaurentiu 

1. Indiferent ca voi alege spuma sau polistiren etrudat...tot la tabla ajung. Planul asta e sa dau mobila afara, apoi tot scos pana la tabla. Schimbata toata podeaua, tratament pentru umezeala, apoi refacut tot scheletul din lemn...ma gandesc ca vor fi multe probleme la el datorita infiltratiilor. Cu ocazia asta refac instalatiile...pierderi prea mari nu voi avea pentru ca traseele vor fi cu putin mai lungi. Dulapul despre care vorbeam e chiar langa bancheta sub care e tot sistemul acum.

3. Nu spun nu nici la AL-KO... mai ales ca ofera mai multe posibilitati decat Knot. Daca ma gandesc si la sistemul AL-CO de control al stabilitatii...chiar interesant!!!

7. Ai foarte mare dreptate. 

8. Cum am discutat la punctul 1...acum e momentul pentru instalatii. Eficienta si comofitate caut...si vreu sa fie cat se poate de high-tech... nu am mentionat ca voi schimba trapa cu trapa cu ventilator, antena satelit automata, wifi, etc

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Să ai spor la treabă și să reușești ceea ce ți-ai propus @Macsim ! :salutare!:

Modificat de Daniel P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@Daniel P multumesc. Am spus ca voi incepe acest proiect la jumatatea lui octombrie. Atunci terminam cu santierele si etc. Rationamentul meu a cuprins si partea economica...ma gandesc ca daca cumperi o rulota cu vechime de 4-5 ani, nu scapi fara 10.000 de euro(ca vrei dotari si alte cele). Si nu e exclus sa ai surprize in urmatorii 2 ani. Asa cred ca ies mai ieftin si stiu ce e facut...sper ca va fi si bine facut!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 1 oră, Macsim a scris:

[...] sper ca va fi si bine facut!

Depinde in totalitate de tine! :)

 

Inca niste ponturi:

a. pe cat posibil foloseste cele mai usoare materiale, iti vei multumi cand vei avea de urcat o panta! :) O poti face in stil rusesc, dar la categoria "pana".

b. cauta sa folosesti holtsuruburi din inox.

c. ajusteaza bugetul pentru a achizitiona o baterie de acumulatori LiFePO4. Este Hi-Tech cum vrei tu, dar mai ales are o greutate mica si o capacitate utila dubla fata de una AGM/GEL de aceeasi capacitate.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@NRLaurentiu inlocuirea acumulatorilor e pe lista. Pe lista e si transformatorul(si redresor) al rulotei, care e vechi si (cred) ineficient la acumulatorii despre care vorbim. Momentan am si un Smart Charger Deca care imi intretine bateriile actuale si stie si de AGM SI LiFePo4. Dar vreau o solutie permanenta pentru rulota. Idei? Recomadari?

Holsuruburile vor fi de inox...pana acum am tot lucrat cu cei de la wurth...par ok si pe segmentul inox.

Scheletul il voi reface din lemn de pin sau brad. Placajul de 4mm(ma gandesc) de plop si de esenta mai tare unde e nevoie de mai multa rigiditate. Daca nu gandesc corect...va rog sa ma corectati.

La capitolul podea sunt complet in ceata...tot citesc diverse tego vs pal vs osb...dar nu sunt lamurit. Osb hmm... e ok daca nu ajunge umezeala la el...pal...eu unu nu il iau in calcul...tego...e foarte greu si tot nu e prieten cu apa. Ce crezi Laurentiu?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Ma pot pronunta doar la partea electrica: ia o centrala all-in-one,  daca planuiesti sa ai si 230 V in pustietate. Nu le fac reclama, dar mi-ar fi placut sa am asa ceva de la Victron Energy. Nu stiu sa-ti spun ce model, dar poti cauta pe site-ul lor oficial. Sunt si alte variante, in special nemtesti, unii dintre colegi au asa ceva (nu stiu daca all-in -one). E drept ca asa ceva este cam voluminos (chiar si cel mai mic), dar ai monitorizare tensiuni/consum/aport, regulator solar, invertor si incarcator 230 V --> 12 V, precum si automatizarile de rigoare, toate in aceeasi carcasa. Daca nu ai nevoie de 230 V, ia separat regulatorul,  incarcatorul si un kit de monitorizare.

 

Despre lemnul folosit la schelet si acoperiri, iti pot da recomandari cei care au facut/fac conversii. Ei stiu cel mai bine pentru ca au lucrat cu diverse esente si stiu care sunt diferentele,  avantajele si dezavantajele fiecarui tip. Alege acel tip care prezinta cel mai bun compromis intre caracteristici, dar care sa fie in favoarea greutatii reduse!

 

Zilele trecute, la rulota mea, am gasit acoperisul asa:

5f5b4439bdb11_Grosimeacoperis.thumb.jpg.1fa3e1ecebb4cd38411785a826077430.jpg

De aici tragi si tu concluziile privind grosimile! Ma asteptam sa fie mai gros acoperisul, respectiv scartaietoarea sa fie macar de 2, 5 cm si in total de 3 cm, dar nu, exista economie si in economia din '97! Presupun ca tabla din aluminiu are undeva pe la 0, 5 mm, iar placile din lemn (placaj/panel, cum ii spune?) au circa 3 mm grosime. Nu le-am masurat separat, dar mai am o trapa de montat si fac masuratorile. Peretii laterali presupun ca sunt si mai subtiri. Am avut ocazia sa ii masor cand am pus gura de umplere, dar n-am avut sublerul la mine! :)

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

Va salut! Dupa maretele planuri pentru Garland si dupa calcule multiple, am ajuns la concluzia ca nu merita puse in practica. In primul rand nu imi permite timpul si apoi componenta financiara. Chiar nu merita bagati atat de multi bani intr-o rulota atat de veche. In schimb merita o rulota noua, pe care am si vazut-o saptamana asta. Am inceput demersurile pentru a intra in posesia ei. Inculpata este: Adria Altea 552 PK 2021 cu foarte multe optionale puse pe ea.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Un gand intelept. Dupa ce ai fi muncit,  cheltuit bani  si pierdut o multime de timp tot nu ar fi fost ca cea noua. 
Asa ca deja ai castigat la cateva capitole.

Asteptam sa ne povestesti cum va fi cu noul atelaj Ranger + Adria si, eventual, sa ne incanti si cu poze!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Felicitari !

Actiunea ta seamana cu ceva genul : 

Ai cumparat o Dacia 1300 de la Remat si pt ca era nerentabil sa bagi cateva mii de euro in ea te-ai sucit si ai zis imi cumpar Skoda Octavia noua.

PS. Ce pret ai obtinut la model de baza si ce pretvla optionale ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@Adrian Mihai nu e chiar asa. rulota Fleetwood  afost alaturi de noi cativa anisori si ne-a servit in concedii. cat despre intrebarile vis-a-vis de Adria, acum fac un topic nou. nu cred ca are rost sa continuam discutia aici pe acest subiect.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Am vazut postarea si imi recunosc greseala: la aproape 30.000 euro esre direct Audi A 4 mult peste Octavia. 

No offence.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

XGO Camping - peste 20.000 de repere pentru rulotisti, disponibile din stoc sau la comanda.
NOU !
- Acum gasiti la noi si corturi auto. Pot fi montate pe orice tip de autoturism, inclusiv Dacia Logan si Sandero - www.xgocamping.ro
- Vreti o autorulota noua la cel mai bun raport pret/calitate? www.xgoautorulote.ro

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Stamulea Mihai
      de Stamulea Mihai
      Bună seara.
      Mulțumesc celor care mi-au acceptat înscrierea mea pe forum.
      Sunt posesor nou de rulota și de accea m-am înscris pe acest forum pentru a afla mai multe 
      Vă mulțumesc.
    • Marius Viorel
      de Marius Viorel
      Salutare!
       
      V-as provoca sa ne spuneti fiecare care e rulota voastra de vis? Care ati vrea sa v-o cumparati daca banii nu ar fi o problema?
      Voi incepe cu preferinta mea:
       
      Adria Astella 704HP
       
      Efectiv ma termina formatul ala cu 2 usi de acces ce se deschid side by side. + alte feature-uri cum ar fi profilul si forma rulotei.

      Fenomenal!

    • NRLaurentiu
      de NRLaurentiu
      Salutare, dragi colegi!
       
      Tavi Pertea a realizat un clip extrem de simplu de inteles de catre toti actualii/viitorii rulotisti, despre ce poti tracta, cu ce permis si mai ales cu ce greutate maxima poate fi incarcata rulota si mai ales, corelatiile dintre aceste notiuni. Poate fi vizionat pe YouTube, aici. Exista si o partea intai, insa consider ca acest al doilea clip din serie este cu mult mai usor de inteles de catre oricine, mai ales ca vine si cu exemple concrete.
      Sper ca odata cu vizionarea acestui clip sa moara odata pentru totdeauna miturile legate de ce si cat poti cara. Am spus si pe celelalte topicuri si voi repeta si aici: domnul politist se uita in acte (iar daca este insotit de un echipaj al RAR se va uita si la valoarea indicata de un cantar rutier) si nu la expresii de genul "da' nu e incarcata la maxim"!
       
      Am rugamintea ca un moderator sa faca topicul sticky si, eventual sa-l inlocuiasca pe celalalt unde s-a tot discutat in contradictoriu, iar cine citeste habar nu are la final care este raspunsul la o intrebare atat de simpla. De asemenea, ar fi bine sa fie si inchis, pentru ca mesajele contradictorii sa nu zapaceasca pe noii veniti. Stiu ca un clip video nu este un text de citit si accesibil cu o cautare pe forum, insa textul se regaseste in legea rutiera, pe care ar trebui s-o cunoastem fiecare dintre noi!
       
      Multumesc frumos!
    • Marcel Popovici
      de Marcel Popovici
      Salutari la toată lumea, ma bucur sa fiu începând de astăzi posesor de o rulota cocheta și bine întreținută. După 35 de ani de cort și odată cu venirea pe lume a juniorului am considerat ca este mai confortabil sa ne cumpărăm o rulota. Ca și ajutor fiind absolut nestiutori în domeniu și cumpărând și o rulota mai puțin populara va rog pe cei cu state vechi sa ne ajutați cu informații despre rulotele Sprite super 390 ek și sau eventual un manual al posesorului. 
      Cam atât pt început și încă odată ma bucur ca pot face parte din aceasta comunitate deosebita. 
       
      Cu stima 
      Popovici Marcel 
    • Mihai Bradu
      de Mihai Bradu
                  Salutare comunitate. 
       
      Din pacate pentru noi, a venit momentul sa ne despartim de micuta ”Olandeza zburatoare”. Beyerland Vitesse 400D 
      Ca si echipare  ne-a fericit cu:
      - 2 spatii de dormit - perfect pentru 4 persoane (canapele transformabile in 2 paturi de 2 persoane)
      - echipata strict ON Camping
      - frigider funtional (electric si pe gaz)
      - bucatarie cu plita gaz si chiuveta INOX
      - jaluzele atermice la toate geamurile
      - plase tantari la geamurile mobile
      - cort Dorema pe intreaga lungime cu laterale detasabile
      - mocheta pentru intreaga suprafata interioara
      - fara infiltratii si mirosuri neplacute
      - suport pentru 2 biciclete Fiamma
      - greutate 750 Kg, MMA 1000 Kg
      - 2 butelii
      - multiple spatii de depozitare
      - inmatriculata, ITP valabil pana in 2023
       
      Ne despartim de ea deoarece, dorim sa facem un upgrade la ceva mai marisor.
      Ca familie am suntem foarte multumiti de ea, impreuna vazand (Grecia, Italia, Austria, Croatia, Slovenia, litoralul Romanesc si Delta Dunarii) iar inainte de noi, proprietarii au fost chiar si prin Franta cu ea.
       
      Pret 3700 € usor negociabil.
       
      Numar telefon: 0745661445 - Mihai
       
      In orice caz, se spune ca o poza face cat 1000 de cuvinte, asadar, in continuare cateva mii de cuvinte pentru cei interesati
       

       
       

       
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.