Macsim

Reconditionare si Upgrade Fleetwood Garland 165/5

15 postări în acest subiect de discuţie despre Reconditionare si Upgrade Fleetwood Garland 165/5

Reconditionare si Upgrade Fleetwood Garland 165/5

Macsim

Salutare dragi colegi!

Dupa 2 saptamani cu rulota in Bulgaria, incepi sa vezi tot mai multe probleme. Rulota in cauza Fleetwood Garland 165/5 din 1994. Dupa ce am tot cautat o alta rulota am ajuns la concluzia urmatoare...e mult mai interesant si satisfacator sa o reconditionez pe cea existenta. Si daca e reconditionare, am ajuns si la gandurile alea "erotice" cu upgrade-uri.

1. Datorita varstei si a unor reparatii prost facute, au aparut infiltratii+ probleme la baie si dus...alte infiltratii. Concluzia: scot tot afara, schimbarea podelei si refacuti peretii. Intrebare ...termoizolatie tot din polistiren sau (ma incanta) spuma poliuretanica de densitate mare? Pentru spuma am un colaboraror care face asa ceva la constructii rezidebtiale.

2. Tavanul as vrea sa il fac ceva mai gros...iarna sa pot pastra mai bine caldura.

3. Puntea care o am acum e BPW...nu mai gasesc piese si e cea cu torsiune sau suspensia in punte...ma gandesc sa o schimb cu o punte noua de la Knot.

4. Vreau sa trag toate instalatiile in interior. Si vreau 2 rezervoare de apa in interior...minim 30L bucata. Ma gandesc sa pun unul pe fata si unul pe spate ca sa pastrez echilibrul.ma gandesc si la un rezervor pentru ape gri cu golire exterioara...toate astea pentru a prevenii inghetul la iesirile pe timp rece.

5. Incalzire. Pastrez boilerul Carver pe gaz si electric. La soba voi renunta in favoarea unui Webasto air top(nu variantele de pe Aliexpress ci unul nou si original). Voi incalzii si portbagajul pentru ca acolo va sta butelia de gaz si nu vreau surprize.

6. Partea frontala si spatele reconditionate si intarite cu fibra de sticla, apoi termoizolat tot.

7.Instalatiile de apa as vrea sa le fac noi. Ma gandesc sa folosesc tevi Rehau si totul facut pe fitinguri prin presara(presa hidraulica).

8. Instalatiile electrice vor fi refacute complet la standardele de azi.

In linii mari cam asta ar fi...ma mai gandesc si la o incalzire in pardoseala...dar nu ma incanta solutia electrica. Mobila o pastrez si o reconditionez. Rulota are acum 2 baterii de cate 90 Amperi. 

Proiectul va demara la jumatatea lunii Octombrie si voi posta aici poze si filmari. 

Pana atunci va rog pe voi sa veniti cu idei, complectari, sfaturi. 

Buget: incep de la 5000€ si daca e cazul suplimentez...da sa nu ma afle sefa...:-))))

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

NRLaurentiu

Salut,  @Macsim!

 

Iti raspund pe scurt, nu mai am timp acum sa detaliez:

1. extrudat e mai convenabil, ce vrei = te complici;

2. nu se poate pentru ca nu-ti ajunge tabla sa acoperi diferenta (in cazul in care inalti partea superioara), iar daca cobori partea inferioara ai sanse sa modifici toata mobila si/sau usile de la baie si dulapuri verticale;

3. cineva care se ocupa de reparatii iti poate confirma daca se poate schimba;

4. 2 rezervoare? De ce? Nu ai loc de unul mare? Mergi cu ele pline de simti nevoia sa le echilibrezi? Se merge cu ele goale. Cu ele pline si "in echilibru" la extremitati = rulota intra in balans extrem de usor! Deci: atentie! Rezervor gri la interior? Cum il "umpli" daca ai si dus?

5. Opinie personala: eu as pastra soba pentru liniste si eficienta;

6. ok

7. te complici, dar daca asta vrei... Eu mi-am refacut toata instalatia cu furtun alimentar transparent cu fitinguri din plastic stranse cu coliere metalice (10 mm). Totusi, portiunea mica care este sub presiune o sa o schimb preventiv cu furtun cu armatura. Daca se strica ceva in viitor este extrem de usor de reparat ad-hoc;

8. este bine, dar nu stiu care sunt standardele pe care le ai in vedere.

 

Ti-ai planificat foarte multe lucrari si ar fi bine sa le faci intr-o succesiune care sa-ti permita sa avansezi succesiv cu fiecare in parte.

 

Spor la treaba!

  • Like 4

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@NRLaurentiu multumesc pentru observatii si pareri.

1. La extrudat ma gandeam si eu in prima faza...dar pentru mine ramane deschis si subiectul cu spuma...vom vedea.

2. La acest punct ai foarte mare dreptate.

3. Am vorbit la noi la Cluj...si cam asta e singura varianta...schimbarea puntii, iar pentru un comportament mai bun pe drum sa trec la suspensia cu telescop.

4. Si aici ai mare dreptate. Cred ca un tanc de 70L cu umplere la exterior e suficient. Noi nu consumam mai mult de 20L de apa pe zi.

5. Da e foarte silentioasa...dar nu la fel de eficienta. Oricum soba Carver va ajunge pe o rulota Adria mai veche...pe care o voi face pentru socri.

7. Foarte adevarat ce spui. Poate ca sistemul rehau e prea rigid pentru o rulota. Plus ca nu se poate intervenii pe el foarte usor.

8. Ma gandeam la schimbat conductor...cel existent e vechi. Corpurile de iluminag...trecem pe led...si indicatorul de nivel la apa, la diesel (pentru webasto) comutatoare pompe, aux, sistemul multimedia, etc sa le strang intr-un singur loc. Ma gandesc sa sacrific dulapul vertical pe care oricum nu il folosim.

 

 

Inca odata foarte multumesc pentru sfaturi!!!

Modificat de Fejer Antal
  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Cu placere, @Macsim!

 

1. te-ai gandit la cata munca ai de facut sa faci materialul aplicat la o grosime constanta? Si... cat castigi in plus la eficienta termica?! :) Am luat in calcul ca scoti tot din interior, pana la tabla exterioara.

3. ai si posibilitatea de a alege AL-KO (daca se potriveste) care are si amortizoare (pe culori in functie de greutate). M-am lovit de multe rezultate din Romania la cautari pe net (ma refer la diversitatea firmelor care comercializeaza piese AL-KO) si presupun ca ai o posibilitate mai larga de a alege dupa pret, dar si disponibilitatea imediata a unui anumit reper;

7. nu neaparat ca e rau sa fie rigid, dar este mai usor de depanat ce iti propun. Poate ca nici nu va fi cazul, daca iese trainic ceea ce doresti sa faci. Insa eu am avantajul ca vad cand conductele devin mizerabile si le schimb intr-o ora!

8. schimbarea conductorilor e o solutie buna daca dai totul afara din interior (vezi mentiunea mea de la pct. 1) si vei avea avantajul ca vei sti ce, cum si pe unde trece. Restul este imbunatatire si este necesara pentru confort si eficienta. Eu am adaugat conductori doar pentru sistemele suplimentare, iar inima sistemului este concentrata langa bateria de acumulatori. Daca urci cu sistemul pe perete, gandeste-te la consumul suplimentar de conductori si de pierderile de curent de pe traseu.

 

Spor!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@NRLaurentiu 

1. Indiferent ca voi alege spuma sau polistiren etrudat...tot la tabla ajung. Planul asta e sa dau mobila afara, apoi tot scos pana la tabla. Schimbata toata podeaua, tratament pentru umezeala, apoi refacut tot scheletul din lemn...ma gandesc ca vor fi multe probleme la el datorita infiltratiilor. Cu ocazia asta refac instalatiile...pierderi prea mari nu voi avea pentru ca traseele vor fi cu putin mai lungi. Dulapul despre care vorbeam e chiar langa bancheta sub care e tot sistemul acum.

3. Nu spun nu nici la AL-KO... mai ales ca ofera mai multe posibilitati decat Knot. Daca ma gandesc si la sistemul AL-CO de control al stabilitatii...chiar interesant!!!

7. Ai foarte mare dreptate. 

8. Cum am discutat la punctul 1...acum e momentul pentru instalatii. Eficienta si comofitate caut...si vreu sa fie cat se poate de high-tech... nu am mentionat ca voi schimba trapa cu trapa cu ventilator, antena satelit automata, wifi, etc

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Daniel P

Să ai spor la treabă și să reușești ceea ce ți-ai propus @Macsim ! :salutare!:

Modificat de Daniel P

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@Daniel P multumesc. Am spus ca voi incepe acest proiect la jumatatea lui octombrie. Atunci terminam cu santierele si etc. Rationamentul meu a cuprins si partea economica...ma gandesc ca daca cumperi o rulota cu vechime de 4-5 ani, nu scapi fara 10.000 de euro(ca vrei dotari si alte cele). Si nu e exclus sa ai surprize in urmatorii 2 ani. Asa cred ca ies mai ieftin si stiu ce e facut...sper ca va fi si bine facut!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu
în urmă cu 1 oră, Macsim a scris:

[...] sper ca va fi si bine facut!

Depinde in totalitate de tine! :)

 

Inca niste ponturi:

a. pe cat posibil foloseste cele mai usoare materiale, iti vei multumi cand vei avea de urcat o panta! :) O poti face in stil rusesc, dar la categoria "pana".

b. cauta sa folosesti holtsuruburi din inox.

c. ajusteaza bugetul pentru a achizitiona o baterie de acumulatori LiFePO4. Este Hi-Tech cum vrei tu, dar mai ales are o greutate mica si o capacitate utila dubla fata de una AGM/GEL de aceeasi capacitate.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@NRLaurentiu inlocuirea acumulatorilor e pe lista. Pe lista e si transformatorul(si redresor) al rulotei, care e vechi si (cred) ineficient la acumulatorii despre care vorbim. Momentan am si un Smart Charger Deca care imi intretine bateriile actuale si stie si de AGM SI LiFePo4. Dar vreau o solutie permanenta pentru rulota. Idei? Recomadari?

Holsuruburile vor fi de inox...pana acum am tot lucrat cu cei de la wurth...par ok si pe segmentul inox.

Scheletul il voi reface din lemn de pin sau brad. Placajul de 4mm(ma gandesc) de plop si de esenta mai tare unde e nevoie de mai multa rigiditate. Daca nu gandesc corect...va rog sa ma corectati.

La capitolul podea sunt complet in ceata...tot citesc diverse tego vs pal vs osb...dar nu sunt lamurit. Osb hmm... e ok daca nu ajunge umezeala la el...pal...eu unu nu il iau in calcul...tego...e foarte greu si tot nu e prieten cu apa. Ce crezi Laurentiu?

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Ma pot pronunta doar la partea electrica: ia o centrala all-in-one,  daca planuiesti sa ai si 230 V in pustietate. Nu le fac reclama, dar mi-ar fi placut sa am asa ceva de la Victron Energy. Nu stiu sa-ti spun ce model, dar poti cauta pe site-ul lor oficial. Sunt si alte variante, in special nemtesti, unii dintre colegi au asa ceva (nu stiu daca all-in -one). E drept ca asa ceva este cam voluminos (chiar si cel mai mic), dar ai monitorizare tensiuni/consum/aport, regulator solar, invertor si incarcator 230 V --> 12 V, precum si automatizarile de rigoare, toate in aceeasi carcasa. Daca nu ai nevoie de 230 V, ia separat regulatorul,  incarcatorul si un kit de monitorizare.

 

Despre lemnul folosit la schelet si acoperiri, iti pot da recomandari cei care au facut/fac conversii. Ei stiu cel mai bine pentru ca au lucrat cu diverse esente si stiu care sunt diferentele,  avantajele si dezavantajele fiecarui tip. Alege acel tip care prezinta cel mai bun compromis intre caracteristici, dar care sa fie in favoarea greutatii reduse!

 

Zilele trecute, la rulota mea, am gasit acoperisul asa:

5f5b4439bdb11_Grosimeacoperis.thumb.jpg.1fa3e1ecebb4cd38411785a826077430.jpg

De aici tragi si tu concluziile privind grosimile! Ma asteptam sa fie mai gros acoperisul, respectiv scartaietoarea sa fie macar de 2, 5 cm si in total de 3 cm, dar nu, exista economie si in economia din '97! Presupun ca tabla din aluminiu are undeva pe la 0, 5 mm, iar placile din lemn (placaj/panel, cum ii spune?) au circa 3 mm grosime. Nu le-am masurat separat, dar mai am o trapa de montat si fac masuratorile. Peretii laterali presupun ca sunt si mai subtiri. Am avut ocazia sa ii masor cand am pus gura de umplere, dar n-am avut sublerul la mine! :)

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

Va salut! Dupa maretele planuri pentru Garland si dupa calcule multiple, am ajuns la concluzia ca nu merita puse in practica. In primul rand nu imi permite timpul si apoi componenta financiara. Chiar nu merita bagati atat de multi bani intr-o rulota atat de veche. In schimb merita o rulota noua, pe care am si vazut-o saptamana asta. Am inceput demersurile pentru a intra in posesia ei. Inculpata este: Adria Altea 552 PK 2021 cu foarte multe optionale puse pe ea.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Un gand intelept. Dupa ce ai fi muncit,  cheltuit bani  si pierdut o multime de timp tot nu ar fi fost ca cea noua. 
Asa ca deja ai castigat la cateva capitole.

Asteptam sa ne povestesti cum va fi cu noul atelaj Ranger + Adria si, eventual, sa ne incanti si cu poze!

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Felicitari !

Actiunea ta seamana cu ceva genul : 

Ai cumparat o Dacia 1300 de la Remat si pt ca era nerentabil sa bagi cateva mii de euro in ea te-ai sucit si ai zis imi cumpar Skoda Octavia noua.

PS. Ce pret ai obtinut la model de baza si ce pretvla optionale ?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Macsim

@Adrian Mihai nu e chiar asa. rulota Fleetwood  afost alaturi de noi cativa anisori si ne-a servit in concedii. cat despre intrebarile vis-a-vis de Adria, acum fac un topic nou. nu cred ca are rost sa continuam discutia aici pe acest subiect.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Adrian Mihai

Am vazut postarea si imi recunosc greseala: la aproape 30.000 euro esre direct Audi A 4 mult peste Octavia. 

No offence.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Damian Bogdan
      de Damian Bogdan
      Din pacate nu am apucat sa ma bucur de ea si imi doresc sa gasesc pe cineva care sa o faca...
       
      Hymer Nova, an 2005, inmatriculata în România, proprietar în acte.
      Echipare ptr offcamping!!
      Panou solar și baterie de 100A
      Cupla rapida de gaz ptr exterior
      Priza exterioara 220v
      Mufa tv externa, ptr cort.
      Mufa rapida externa ptr conectare la rețeau de apa sau bazin suplimentar + mufa si pompa apa externa si pompa apa exterior noua
      Bazin de apa curata la interior cu umplere din exterior BOILER apa calda pe GAZ si curent 220v Roata de rezerva noua, de tip C pe 14 și anvelope ca noi, jante de aliaj Cupla antibalans ca noua.
      Talpi pentru picioarele de calare, noi, nu am apucat sa le montez.
      Cuptor pe gaz si curent 220v
      Frigider mare cu congelator separat.
      Soba Truma cu Trumavent la 12v si încălzire Ultraheat la curent Aragaz și chiuveta.
      Iluminat 12v ambiental cu schimbarea culorilor Trapa mare funcțională, fără fisuri sau alte probleme Trapa în zona patului matrimonial Trapa în baie, cadita dus Geamurile sunt ca noi, plasele de insecte și parasolarele sunt prezente și funcționale.
      Mochete originale foarte curate, ca noi.
      Multiple spații de depozitare, usa de vizitare din exterior ptr spatiul de sub patul matrimonial.
      Vine echipata cu bidon de apa curata suplimentar ptr alimentare din exterior, bazin de ape uzate Rulota se prezintă într-o stare de excepție, foarte spațioasă.
      Tapiteria pentru banchetele din fata este noua, refacuta integral.
       
      Pret: 8000 Eur, usor negociabil.
       



















    • GigiBuciuman
      de GigiBuciuman
      Salutare
      Sunt proaspat proprietar al unei frumoase rulote Burstner 540TK din 2003. A fost lovita de gheata in vara cand au fost furtunile alea "criminale" prin Italia.  
      Abia astept sa inceapa sezonul.

    • Cristian Bednar
      de Cristian Bednar
      Buna ziua,
      Dupa 5 ani frumosi, viata noastra a trecut de la un cuplu cu catel la o familie cu 2 copiii, catel si muuuulte obligatii. Asadar ne vedem nevoiti sa ne despartim de rulota noastra draga care ne-a cazat in multe locuri in perioada frumoasa in care a stat la noi.
       
      Asadar, oferim spre vanzare rulota Knaus Eurostar 400, din 2000, MMA 1700kg, cu urmatoarele dotari (initiale din fabrica):
      cupla anti balans alko 2000
      mufa clasica de 13 pini
      exterior lucios (mi-a placut tare mult asta, probabil a cantarit mult si la decizie)
      doua butelii de gaz mici, ambele in perioada de ‘garantie’
      supoort de biciclete montat in spate
      aragaz, frigider, chiuveta, toate pe drapta cum intri in rulota. Am pe cineva care mi-a subliniat ca este important sa nu am frigiderul cu ventilatia in cort...
      doua banchete cu masa ce se pot transforma in pat in caz de nevoie.
      pat fix in spate cu rafturi deasupra patului (obligatoriu in epoca reviste/tablete/carti la pat)
      toaleta cu dus patrat si chiuveta in dormitor
      dulap de haine
      mouver cu baterie
      boiler de apa calda pe gaz
      instalatie de apa sub presiune
      cort exterior
      portbagaj superior cu scara
      soba truma cu truma vent pe 12v
       
       
      Imbunatatiri facute de cand am luat rulota:
      toate luminile cu LED
      kit de refresh toaleta C200 (colac, rezervor,  solutii si hartie igienica pt rulote)
      4 prize duble de USB A si C.
      2 plafoniere LED care sa le inlocuiasca pe cele clasice
      sistem masurare apa curata in rezervor cu display
      panou solar 270w cu regulator de incarcare Victron
      inverter UPS 12v/220v de 1200w tot Victron
      DC to DC de 30A tot Victron
      Monitor baterie Votronic
      Sistem ventilatie pentru zona de tehnologie cu senzori de temperatura si ventilatoare ultra silent
      tot sistemul electric al rulotei este refacut la standarde actuale si chiar peste
      acumulator Litiu Ion de 2.5-2.8 kwh
      inlocuit cateva plase de tantari la toate geamurile plus plasa noua la usa tip glisanta
      oale and stuff pt gatit
      gratar
      rezervor apa gri de 40 litri
      detector de gaz 3 in 1
      senzor de CO2 si termometru
      rezervor dedicat de 100 litri apa curata
      Dus suplimentar exterior
      prize suplimentare de 12v pt accesorii
      iluminat de seara/noapte Interior cu dimmer si camera video de mers cu spatele pe care am lasat-o conectata permanent ca sa am echivalentul unei oglinzi retrovizoare. Si am lacuit si refacut usile de la mobilier unde prezentau urme de uzura
      priza rapida pt conexiune gaz exterioara
      remasticarea tuturor geamurilor si inlocuirea celor doua trape 40x40 Heike cu unele noi
      tamburi noi de frana cu placute, anvelope noi Michelin C-uri made in France
      amortizoare noi originale
      marchiza Fiama de 2, 8m
      sistem de apa sub presiune din reteaua exterioara. Nu mai stiu de unde am aflat de el, insa acum ma pot conecta permanent in camping, fara grija nivelului de apa din rezervor
      frigider nou cu compresor, dedicat rulotelor sau barcilor. M-am invartit mult sa gasesc un frigider de 220v si sa il trnsform la 12v, insa nu am reusit sa gasesc niciunul la dimensiunea celui vechi (74 cm inaltime). Toate din comert au 80 cm . 2 ani m-am tot codit din cauza pretului, greu de acceptat sa dau mai mult pe cel din rulota decat pe frigiderul din casa
       
      Toata povestea rulotei si evolutia ei o gasiti in prezentarea ei la 
      Acum, impreuna cu rulota se ofera orice va trebuie pentru ea… de la tacamuri la farfurii, de la scaune si masa la covoare de exterior, de la marchiza Fiama de 2, 8m parca la orice accesoriu va ganditi ca ar putea sa va trebuiasca pentru o iesire perfecta cu rulota.
       
      Rulota poate fi vazuta in Otopeni unde a fost centru de comanda si control pentru spritz si voie buna. Inclusiv frigiderul este plin cu bere de cea mai buna calitate.
       
      Pretul de vanzare este 9.500 de euro pentru colegii de pe forum. In alte parti va fi expusa la 10.000 euro. Motivul vanzarii este cel relatat la inceput, deci nu va asteptati la capcane sau vicii ascunse. Are istoric complet la Corda Campers in Bucuresti.
       
      Caut sa atasez si cateva poze in mesajul urmator.
       
      zi buna tuturor,
      Cristian Bednar
       
       
       
       
       
    • Alin Mihaila
      de Alin Mihaila
      Asa cum am mentionat si in topicul de vanzari auto, incerc sa fac un upgrade asa ca vind atat masina cat si rulota.
       
      Rulota Hobby DeLuxe Excellent Easy 440. A fost folosita pentru vacantele anuale in familie.
      Rulota este ingrijita, tinuta in garaj si service-ata (la Corda Campers, Rulote Romania si Knott) de fiecare data cand a aparut o mica problema.
      Astfel, au fost inlocuite ambele trape cu trape Heki, a fost inlocuit garnisajul pe profilul de aluminiu, tratament antiumezeala sub rulota, refixare elemente mobilier interior, reglare sisteme de inchidere ferestre, curatare soba, inlocuire anvelope (Viking C-uri pentru greutate), inlocuire carenaj ambele roti, inlocuire amortizor frana inertiala, reglare sistem de franare si echilibrare mover etc.

      Rulota este dotata cu:
      - cupla antibalans Winterhoff
      - mover PowerTouch
      - baterie tractiune Rombat Tempest 100 Ah
      - marchiza Fiamma (2 ani)
      - covor terasa
      - cort inchis complet
      - suport 2 biciclete Thule
      - boiler electric
      - 4 scaune pliabile
      - masa pliabila
      - plita electrica exterior
      - mobilier terasa Quechua
      - oglinzi auto Milenco
      - uscator rufe Berger
      - filtru cafea
      - fierbator apa Tefal
      - gratar nefolosit
      - soba Trumatic
      - frigider Electrolux (gaz, 12V, 220 V)
      - diverse produse de intretinere
      - ITP facut in august 2023

      An fabricatie 2002
      Masa maxima autorizata 1250 kg














    • Radu Mihail Georgescu
      de Radu Mihail Georgescu
      Stare buna. Foarte curate. Pretul este pentru amandoua. Cumpărătorul plateste transportul.


  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.