Razvan Petcu

Tabbert Puccini 560TD

75 postări în acest subiect de discuţie despre Tabbert Puccini 560TD

Tabbert Puccini 560TD


A. Daniel

In weekend eu lucrez de noapte, dar daca stai aproape de Dr. Taberei te pot ajuta macar sa dechizi geamurile si sa aprinzi lumina.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu
în urmă cu 11 ore, A. Daniel a scris:

In weekend eu lucrez de noapte, dar daca stai aproape de Dr. Taberei te pot ajuta macar sa dechizi geamurile si sa aprinzi lumina.

Rulota e undeva pe Trafic Greu si e nedeplasabila pana luni ca au expirat numerele. Luni iau numere rosii si joi la RAR. Dar fiind prima rulota totul e o enigma. Azi o sa o studiez mai atent prin fiecare cotlon poate ii dau de cap. Trebuie sa vad unde e bateria de la mover, ar trebui teoretic sa aiba un intrerupator ceva pt mover pt ca acum nu e curent deloc desi bateria a fost incarcata acum cateva zile cand a plecat rulota. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu

In seara asta am descoperit prin ea cateva chestii dar nu stiu cum functioneaza. In primele poze cred ca e bateria de la mover, cu partea lui electronica, un incarcator 12v Truma pt baterie iar in celelalte 3 poze cred ca e inverterul ceva. 

WhatsApp Image 2020-06-22 at 19.05.31 (1).jpeg

WhatsApp Image 2020-06-22 at 19.05.31 (2).jpeg

WhatsApp Image 2020-06-22 at 19.05.31.jpeg

WhatsApp Image 2020-06-22 at 19.05.31 (3).jpeg

WhatsApp Image 2020-06-22 at 19.05.31 (4).jpeg

WhatsApp Image 2020-06-22 at 19.05.31 (5).jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Confirm ca on cutia alba cu capac roșu este bateria de la moover cu încărcătorul ei, restul pare centrala Truma.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A. Daniel

Intre cutia bateriei si tubulatura de ventilatie cred ca e intrerupatorul pt. mover (sau poate pt. toata rulota), acea cutiuta mica si alba cu un..."maner" rosu. Intr-o postare anterioara spuneai ca nu merge, rasuceste si mai incearca moverul sau luminile

Modificat de A. Daniel

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu
10 minute în urmă, A. Daniel a scris:

Intre cutia bateriei si tubulatura de ventilatie cred ca e intrerupatorul pt. mover (sau poate pt. toata rulota), acea cutiuta mica si alba cu un..."maner" rosu. Intr-o postare anterioara spuneai ca nu merge, rasuceste si mai incearca moverul sau luminile

Am incercat dar cred ca s-a descarcat bateria intrucat nu mergeau luminile. Cred ca trebuie sa o conectez la curent si sa pun in functiune incarcatorul pt baterie care am vazut ca e legat direct pe baterie

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G

Răzvan în vest rulotele, dacă nu toate aproape toate, funcționează doar legate la curent, 220 în camping sau 12V legate la mașină.

Acea baterie este doar pentru moover, nimic altceva nu este legat la ea.

Acel comutator roșu este întrerupătorul mooverului.

Cealaltă este centrala de încărcare a baterieei.

Pt à functiona lumina trebuie sa o legi la mașină la priza cu 12 pini și va funcționa tot ce este la 12V (lumină, , apă, sobă, aragaz NU FRIGIDER) sau la un 220 printr-un cablu la priza externă a rulotei si atunci va funcționa totul inclusiv încărcare baterie moover.

De ce spun NU FRIGIDER? Desigur mulți au sărit repede cu gura ca Raul spune prostii. Nu spun prostii, rulotele grupului Knaus nu sunt predispuse pt asa ceva. Au făcut aceasta alegere pentru a nu lasă lumea distrată cu bateria de la mașină la pământ. Desigur este o modificare de Cteva minute și putini euro, dar eu am ales sa o lasă așa pe à mea chiar dacă pe mașină am o baterie de 115 Ah.

 

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Raul G, nu stiu de unde ai informatia, insa frigiderul functioneaza doar dupa ce pornesti masina (sau tii cheia in pozitia accesoriilor pana termini bateria de acumulatori :) ). El este alimentat de un circuit separat de 12 V dupa ce treci de pozitia "accesorii" si pornesti motorul. Restul luminilor din rulota functioneaza pe un circuit separat si fara sa fie cheia in contact (asa numitul plus permanet). Nu toate automobilele cu priza cu 13 pini au si aceste doua circuite suplimentare pentru 12 V.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu

Multumesc pt raspunsuri. Maine iau generatorul (Honda eu 22i) si o leg la curent si vad care e treaba. In descrierea rulotei scrie ca are invertor 12v-220 si nu stiu pe unde sa il caut. Am luat azi numerele rosii si am luat si permisul cat.E deci in weekend plec cu casuta undeva ;)

 

Intrebare: Ce fel de butelii sa cumpar? Normale sau ceva compozit ca in link?

 

https://micul-meserias.ro/butelie-gaz-gpl-24-4-l-material-compozit-5-40-kg-cehia?gclid=CjwKCAjw57b3BRBlEiwA1ImytoqAYWMXYs_bdK1I875vN5Fb2KNuuQhFt4UXmNV5m4B63UJdTppISRoC6voQAvD_BwE

Multumesc

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Raul G
[mention=3832]Raul G[/mention], nu stiu de unde ai informatia, insa frigiderul functioneaza doar dupa ce pornesti masina (sau tii cheia in pozitia accesoriilor pana termini bateria de acumulatori  ). El este alimentat de un circuit separat de 12 V dupa ce treci de pozitia "accesorii" si pornesti motorul. Restul luminilor din rulota functioneaza pe un circuit separat si fara sa fie cheia in contact (asa numitul plus permanet). Nu toate automobilele cu priza cu 13 pini au si aceste doua circuite suplimentare pentru 12 V.
Știu ca și frigiderul funcționează tot pe + continu, in fază de cablare a mașinii știu ca trebuie specificat legarea polului + la pin-up 9 sau 11 nu îmiai aduc aminte. Eu vorbesc de grupul Knaus-Tabbert, nu știu Hobby-Fendt sau englezoaicele.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

Bateria se leagă în 3 locuri, cu fire de grosime corespunzătoare:

1. La mover

2. La instalația electrica a rulotei, în cutia alba, la terminalele marcate corespunzator: în felul acesta se alimentează luminile și frigiderul, atunci când comutatorul acestuia este pus pe poziția baterie. După părerea mea, ori nu ai această legătură făcută, ori e bateria descărcată. 

3. La instalația solară, dacă există, pentru reîncărcare. 

Eu am Weinsberg, iar instalația electrică mi se pare foarte asemănătoare,   conform pozelor. Atenție, din fabrică nu există un redresor astfel încât, atunci când rulota este conectată la 220 volți, să se facă încărcarea bateriei! Dacă e montat ulterior, foarte bine, mie mi se pare inutil cât timp există solar. 

In privința buteliei, poți cumpăra varianta originală care se potrivește la instalație (butelia din stânga) sau varianta locală cu PROPAN de la Petrom Miorița, pe care o legi cu o garnitura suplimentară, există un topic în care am scris pe această temă, nu o iau de la capăt.

Și eu vreau să ies în weekend, însă aproape de București. Mă gândesc la Rucăr sau la Magureni.

20200623_184751.jpg

20200623_184518.jpg

20200623_184502.jpg

20200623_184455.jpg

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

@Raul G, conectorul cu 13 pini este un standard. Daca tu ai altfel facute legaturile, e vina electricianului. Da-mi voie sa ma indoiesc ca anumiti producatori schimba standardul doar ca sa fie mai cu mot.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
A. Daniel

Si alimentarea frigiderului si (in unele cazuri) incarcarea bateriei de la rulota in timpul deplasarii se fac prin relee care nu permit descarcarea bateriei automobilului tragator daca motorul acestuia nu merge. Bineinteles daca sunt facute din fabrica sau montate ulterior de cineva priceput.

13 pini.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu

Azi am dus-o la RAR. M-am obisnuit in primele 15 minute cu latimea 2.5 desi imi facusem probleme. Masina nu o simte absolut deloc. Doar la hopuri mari simt ca se aude ceva, in rest sper doar sa nu uit ca o am in carlig. Am stat cam 15 min cu ea pe rampa, frane, stopuri, serii si gata. Am platit 438ron in total si luni ma duc sa iau cartea. Multumit de cum se comporta pe sosea. La intoarcere am intrat o bucata mica pe autostrada si merge brici 110. Acum urmeaza sa o echipez cu butelii, vreau un rezervor mai mare cu apa, cred ca am nevoie si de un vas pt apa murdara, un gratar extern,  camera wifi pt spate. Daca aveti recomandari ar fi excelent

 

WhatsApp Image 2020-06-25 at 14.39.28.jpeg

WhatsApp Image 2020-06-25 at 11.32.07.jpeg

WhatsApp Image 2020-06-25 at 14.39.48.jpeg

WhatsApp Image 2020-06-25 at 14.41.42.jpeg

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu

Pana la urma am descoperit ca asta albastru este un inverter. Cum functioneaza nu am inca idee. Dar a gasit un manual dupa model. Stie cineva la ce ajuta si cum as putea sa il folosesc? Atasez si manualul pe care l-am gasit poate identifica cineva care e treaba

 

WhatsApp Image 2020-06-28 at 14.47.14.jpeg

WhatsApp Image 2020-06-28 at 14.47.13 (1).jpeg

805054_20131106_CSV402_BA_EN-2.pdf

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NRLaurentiu

Nu este inverter... Este practic sistemul electric al rulotei care contine sigurantele, sistemele de automatizare si transformatorul (de la 220 V/3, 2 A la 12, 5 V/32 A) cu un randament de circa 55 %.

  • Like 3

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihai-Arad
35 minute în urmă, Razvan Petcu a scris:

Pana la urma am descoperit ca asta albastru este un inverter ....

:default_doh:

Pai scrie CLAR pe el.... Power Supply unit (device)! Vezi "Manualul de instructiuni" ... CSV 402 caravan power supply= Sursa de alimentare pentru rulote CSV 402

Lipseste notificarea de "Loader /Auto straightener"  sau " float-charging module for starter battery", sau... ceva similar. 

CSV 409 era cu specificatiile mai sus mentionate dar, ... o alta generatie. Update la CSV 402, posibil... :default_109:

5ef8b5f17964a_Power_Unit_Device_CSV-402vs409.png.d73275fb3fb7744691b1454e73c65626.png

 

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu

Totusi nu m-am lamurit la ce anume foloseste..

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
18 minute în urmă, Razvan Petcu a scris:

Totusi nu m-am lamurit la ce anume foloseste..

Inseamna ca e grav :default_big_grin:

A scris extrem de clar NRLaurentiu si Mihai Arad ti-a dat si schema electrica.

Atunci cand esti conectat la 220V, cutia albastra iti transforma aceasta tensiune in 12 V pentru aparatele ce functioneaza pe aceasta tensiune, iti lasa tensiunea de 220 V sa treaca spre prizele de curent alternativ prin sigurante, este locul in care se strang conexiunile de la baterii si solar. Deci este inima sistemului electric.

Daca nu ai inclinatii si pricepere tehnica, treaba asta cu rulota poate deveni un chin... Fara sa vreau sa te supar, dupa intrebarile de pina acum, treaba nu suna prea bine.

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu
5 minute în urmă, Vlad Iliescu a scris:

Inseamna ca e grav :default_big_grin:

A scris extrem de clar NRLaurentiu si Mihai Arad ti-a dat si schema electrica.

Atunci cand esti conectat la 220V iti transforma aceasta tensiune in 12 V pentru aparatele ce functioneaza pe aceasta tensiune, iti lasa tensiunea de 220 V sa treaca spre prizele de curent alternativ prin sigurante, este locul in care se strang conexiunile de la baterii si solar. Deci este inima sistemului electric.

Daca nu ai inclinatii si pricepere tehnica, treaba asta cu rulota poate deveni un chin... Fara sa vreau sa te supar, dupa intrebarile de pina acum, treaba nu suna prea bine.

 

Ms pt raspuns. Toata viata am invatat lucruri noi si nu am avut o problema sa intreb atunci cand nu cunosc. 

Atunci cand am cumparat rulota scria in descriere ca are inverter si de aici au aparut neclaritatile. Se pare ca defapt nu are.

 

Referitor la schemele electrice, nu reprezinta pt mine decat 2 poze. Ma pricep la alte lucruri dar electronica si electrica imi joaca feste..

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu

Daca ai placere si inclinatie catre tehnica, lucrurile se deprind repede, sunt cateva lucruri simple care se lamuresc rapid.

Asa cum ti-am scris mai pe fuga intr-un post anterior, instalatia electrica de fabrica contine aparate care functioneaza pe 220 volti alternativ si pe 12 volti continuu. Luminile si alte cateva chestii sunt doar pe 12 volti, de aceea aceasta cutie albastra face trecerea de la 220 alternativ la 12 continuu.

Din punctul meu de vedere, invertorul este inutil, altii insa il considera un must have.

Iti spun cum am abordat eu partea electrica pe un Weinsberg cumparat nou in 2018, care consider ca in momentul de fata este complet echipat pentru orice situatie.

Fata de instalatia de fabrica am adaugat urmatoarele obiecte (o parte le ai deja):

- baterie Optima, o ai deja.

- mover legat la aceasta baterie - il ai deja

- bateria se leaga la cutia alba din stanga cutiei albastre de la tine, pe terminalele marcate, cu fire suficient de groase. In felul acesta vei avea lumini, centrala termica, eventual si frigider atunci cand nu esti conectat la 220 volti extern - adica ceea ce te-a deranjat la livrare.

- instalatie solara de 110 W, niciodata n-am ramas in pana de curent, al carei creier se leaga direct la baterie. Am cumparat de la firma Buttner Electronik https://www.buettner-elektronik.de/produkte/solar-komplettanlagen-fuer-wohnmobile-und-wohnwagen/produkt/show/black-line.html

- am tras o priza de 12 volti cu mufa ca la masina, pentru a alimenta diverse obiecte in offcamping: telefon mobil etc

- am cumparat un generator insonorizat Ford 2200 W cu care aduc curent alternativ 220 V in offcamping, ca sa am aer conditionat si apa calda. M-am intors acum de la Magureni, 3 zile in offcamping, a mers ceva generatorul, ca sa stam la racoare.

Cu alte cuvinte nu vad rostul unui invertor, care are la randul lui pierderi de randament si diverse tipuri de sinusoidale, care nu plac anumitor aparate.

Daca vrei sa iti mai explic cate ceva, poti da o fuga la Mogosoaia si iti fac o teorie de 30 de minute ca sa nu mai ai nelamuriri pe viitor si sa iti clarifici ce doresti.

Sau daca vrei sa ai totul la cheie, mergi la cineva care sa iti faca tot ce doresti, contra cost. De exemplu, e o firma Corda Campers in Pantelimon. Oricum insa e bine sa stii principiile de functionare.

  • Like 3
  • Upvote 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Razvan Petcu
în urmă cu 13 ore, Vlad Iliescu a scris:

Daca ai placere si inclinatie catre tehnica, lucrurile se deprind repede, sunt cateva lucruri simple care se lamuresc rapid.

Asa cum ti-am scris mai pe fuga intr-un post anterior, instalatia electrica de fabrica contine aparate care functioneaza pe 220 volti alternativ si pe 12 volti continuu. Luminile si alte cateva chestii sunt doar pe 12 volti, de aceea aceasta cutie albastra face trecerea de la 220 alternativ la 12 continuu.

Din punctul meu de vedere, invertorul este inutil, altii insa il considera un must have.

Iti spun cum am abordat eu partea electrica pe un Weinsberg cumparat nou in 2018, care consider ca in momentul de fata este complet echipat pentru orice situatie.

Fata de instalatia de fabrica am adaugat urmatoarele obiecte (o parte le ai deja):

- baterie Optima, o ai deja.

- mover legat la aceasta baterie - il ai deja

- bateria se leaga la cutia alba din stanga cutiei albastre de la tine, pe terminalele marcate, cu fire suficient de groase. In felul acesta vei avea lumini, centrala termica, eventual si frigider atunci cand nu esti conectat la 220 volti extern - adica ceea ce te-a deranjat la livrare.

- instalatie solara de 110 W, niciodata n-am ramas in pana de curent, al carei creier se leaga direct la baterie. Am cumparat de la firma Buttner Electronik https://www.buettner-elektronik.de/produkte/solar-komplettanlagen-fuer-wohnmobile-und-wohnwagen/produkt/show/black-line.html

- am tras o priza de 12 volti cu mufa ca la masina, pentru a alimenta diverse obiecte in offcamping: telefon mobil etc

- am cumparat un generator insonorizat Ford 2200 W cu care aduc curent alternativ 220 V in offcamping, ca sa am aer conditionat si apa calda. M-am intors acum de la Magureni, 3 zile in offcamping, a mers ceva generatorul, ca sa stam la racoare.

Cu alte cuvinte nu vad rostul unui invertor, care are la randul lui pierderi de randament si diverse tipuri de sinusoidale, care nu plac anumitor aparate.

Daca vrei sa iti mai explic cate ceva, poti da o fuga la Mogosoaia si iti fac o teorie de 30 de minute ca sa nu mai ai nelamuriri pe viitor si sa iti clarifici ce doresti.

Sau daca vrei sa ai totul la cheie, mergi la cineva care sa iti faca tot ce doresti, contra cost. De exemplu, e o firma Corda Campers in Pantelimon. Oricum insa e bine sa stii principiile de functionare.

 

Multumesc pt detalii! Sincer as trece sa o vezi si sa imi dai niste sfaturi referitor la ce as mai avea nevoie sa pun pe ea. Dupa asta as merge la un service, dar macar sa stiu parerea cuiva cu experienta care nu are niciun interes sa imi vanda ceva ;)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vlad Iliescu
37 minute în urmă, Razvan Petcu a scris:

 

Multumesc pt detalii! Sincer as trece sa o vezi si sa imi dai niste sfaturi referitor la ce as mai avea nevoie sa pun pe ea. Dupa asta as merge la un service, dar macar sa stiu parerea cuiva cu experienta care nu are niciun interes sa imi vanda ceva ;)

Ti-am trimis mesaj.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.