Misu Jan Manolescu

JEEP cu suspensie adaptabilă

10 postări în acest subiect de discuţie despre JEEP cu suspensie adaptabilă

JEEP cu suspensie adaptabilă

Misu Jan Manolescu

Mașina pe care o folosesc pentru a tracta rulota mea Hobby 560 WLU are suspensie adptabilă, în sensul că se reglează în funcție de condițiile de drum.

Plaja pentru garda la sol este destul de mare - 20 cm.

Știe cineva dacă acesta este un inconvenient în timpul deplasării?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Drinovan Ovidiu

In mod normal nu ! Asta la viteze in limite normale (80-100km/h)pe un drum drept,  fara a face miscari bruste ale volanului si cu o presiune normala in pneuri 2, 2 bari !

Avantajul masini de teren este ca masa ei este mai mare ca cea a rulotei si astfel se poate controla mai bine la condus, dar balansul poate aparea ca la o masina mica mai ales la viteze mai mari de 100km/h si cand nu este distribuita masa bagajelor in rulota spre spre mijlocul ei (cat mai aproape de axul rotilor) !

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Petre

Masina ar trebui sa aiba o setare a suspensiei si un program dedicat tractarii. Cand se cupleaza remorca sau rulota suspensia se seteaza automat, daca nu o setezi tu. Asta ajuta la stabilitate in timpul deplasarii si nu lasa suspensia (daca intradevar este adaptiva) sa coboare in pozitia cea mai de jos. O suspensie adaptiva reactioneaza in momentul intrarii in balans, intarind instant suspensia puntii spate. Asta nu inseamna ca nu trebuie tinut cont de pozitionarea corecta a  bagajelor in rulota, cum spunea si colegul @Drinovan Ovidiu  in comentul sau

 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut @Misu Jan Manolescu , De anul trecut detin un WV Touareg cu suspensie pneumatica. Mereu folosesc pe mod automat. E foarte stabil sí cand cuplez rulota. 

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dragos M

Eu am (si am avut si in trecut) Mercedes care este pe perne, se poate ridica dar se poate si seta in mai multe moduri (sport, confort...etc)

Cand cuplez rulota nu se mai poate ridica din perne si nici face ajustari pe alte moduri de suspensie..., decat sport si confort care controleaza rigiditatea..., insa altceva nu pot face, asa e gandita masina in momentul in care “simte” ca are remorca...

Nu stiu cum este la alte tipuri dar la mine asa este...

Eu in general merg pe modul sport, masina e rigida si nu sa leagana prea mult la denivelari...

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Misu Jan Manolescu

Vă mulțumesc tuturor pentru sfaturile prețioase!

Când am cumpărat mașina nu avea cârlig de remorcare. L-am instalat mai târziu într-un service autorizat.

I-am întrebat pe cei de la service (Oradea) dacă au făcut modificări în calculator însă mi-au spus că ... au făcut legăturile electrice și totul funcționează.

Încă nu am reușit să-mi aduc rulota (este în Olanda) și aștept ridicarea restricțiilor de circulație...

Așa că nu știu cum se va comporta la drum.

Fiind începător în „rulotism” îmi pun tot felul de întrebări.

Am tractat până acum o remorcă mică, pentru a transporta bicicletele noastre în excursie.

Cu o rulotă de aproape 1800 kg cred însă că lucrurile se vor „complica” puțin

Încă odată mulțumesc tuturor!

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Fejer Antal

Salut  @Misu Jan Manolescu, Eu mereu folosesc suspensia pe Level automat si telescoapele setat pe  comfort. Si este foarte comod si cand trag rulota 1500kg. Pe valea cerbului la revelion ín zapada mare am setat pe level off Road , si level extrem off Road. Daca prima data tragi rulota trebuie sa fi atent la gabaritul acestuia! Dar vei obisnui repede.

  • Like 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Misu Jan Manolescu

Mașina mea are patru trepte de înălțime: normal, aero (când rulez cu 80 km/h și peste), offroad 1 și offroad 2. Între acestea este o plajă de cca 20 cm. Am citit pe forum că atunci când se montează cârligul, acesta trebuie setat în calculatorul mașinii, însă cei de la reprezentanța Jeep din Oradea ... nu știau acest lucru.

Asta m-a pus pe gânduri și din cauza asta apelez la membrii cu mai multă experiență.

Am tot verificat comenzile de la bord însă nu am găsit o modalitate prin care să stabilesc o anumită înâlțime pentru garda la sol, care să nu se schimbe în mod automat (cum se întâmplă acum).

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marian Petre

Nu vei avea nici o problema in a tracta rulota.

Orice suspensie adaptiva , obligatoriu, se poate seta si manual. Nu are numai setari automate. Daca o pui pe Aero, suspensia se va comporta ca si cum ai rula pe autostrada si nu va urca in pozitia de offroad. Pe Normal suspensia iti ofera maxim de confort si este putin mai inalta decat in Aero, dar nici acum nu va urca peste 22 cm, maxim in offroad fiind de 27 cm. Daca setezi suspensia pe offroad, aceasta urca pana la 27 cm si  coboara automat daca viteza creste.

Eu am avut mai multe masini cu suspensie pneuatica adaptiva si toate functionau asa. Acum am un Audi A6 Allroad a carui suspensie se seteaza automat atunci cand cuplez rulota, dar o pot seta si manual daca vreau sa o salt sau s-o fac mai confortabila

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Gabriel I

Poate nu ar fi rau sa faceti cateva teste inainte de a veni din Olanda cu rulota agatata in cui.

Pe langa repartizarea  incarcaturii rulotei, foarte important mi s-a parut sa fie carligul la acelasi nivel cu protapul rulotei.

Cand am facut prima iesire cu o rulota de inchiriat, din cauza carligului prea inaltat, intra atat de tare in ruliu incat am renuntat initial la a-mi cumpara  . :) 

Dupa ce am rezolvat inaltimii  nu am mai avut probleme.

Deasemeni, un prieten bun, membru si el aici pe forum , s-a lovit de acceasi problema amplificata si de suspensia adaptativa, motiv pt care, dupa prima iesire, a vandut rulota ( si si-a luat 2 campere :perfect:).

In concluzie, faceti inainte de a pleca niste teste de tractare cu o rulota si vedeti cum se comporta ansamblul.

 

 

 

 

 

  • Like 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • Petre Valeriu
      de Petre Valeriu
      Detin o rulota Elddis Wisp 300/2 si am constatat că la rulajul in teren accidentat produce zgomot metalic care se transmite la autoturism.
      La o verificare atenta a sistemului de rulare am constat că suspensia este bazată pe 3 ”bucse”/cauciuc masiv, fiecare cu un profil aproximativ hexagonal care amortizează prin forfecare.
      Cele 2 bucse din partea superioara sunt deformate de timp si căldura, si permit la balans sa atingă de punte bratul basculant ce fixeaza mecanismul rotii si necesită inlocuire.
      Rog sa ma sprijiniti in a ma directiona/ sfătui unde as putea sa gasesc asemenea bucse si care sunt etapele inlocuirii lor.
      Atasez fotografii explicative din cartea tehnica a rulotei si de la fata locului.
       



    • Cosmin S
      de Cosmin S
      Buna ziua. Din pricina unei achiziții greșite, vând acest fantastic kit de suspensii pe aer, ideal pentru rulotisti. Se montează în mai puțin de două ore, fără mari bătăi de cap. Am realizat târziu că de fapt, la bus-ul meu este compatibil modelul rotund. Pe Amazon IT, este la 180+€ . îl vând la 175€ cu transportul inclus si toate accesoriile necesare pentru montare. Chiar dacă pierd puțin la bani, prefer să îl dau repede, pentru că am nevoie să cumpăr setul compatibil cu bus-ul meu. Pe youtube, găsiți mai multe detalii daca căutați Air lift 1000. Prietenul ce mi-a recomandat acest kit, l-a montat pe mașina lui și zice că nu le-ar mai da jos, veci. Nu mă lăsa să adaug imagini. Căutați online. Kit-ul este cu adevărat fantastic, cel puțin pentru cei ce trag rulote după ei, stabilizează ansamblul în mers.   
       
       
        
       
    • Razvan Marinescu
      de Razvan Marinescu
      Salutare Frumoasa comunitate!
       
      Asa cum zice si titlul, am trecut de la un Jeep Wrangler la tot un Jeep Grand Cherokee ., diesel motorizare de 3 Ltr si 250 cai.. an 2011 
        Nu de alta dar fiind fan Jeep , am zis sa nu tradez marca
       .
      Am facut alegerea , in primul rind pentru confort..   Wranglerul fiind mai mult ptr Off road .. 
       
      Sa ne vedem sanatosi la urmatoarele intilniri..
        
       si udam si noua achizitie
       
       

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.