Clasament


Continut

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 28.09.2021 în toate secţiunile

  1. 14 puncte
    Salutări tuturor! Așa cum am promis revin cu prezentarea autorulotei achiziționată. Chiar înainte de a vinde rulota noastră am inceput căutările pentru achiziționarea unei autorulotei fără alcov. Studiind și site-urile din străinătate nu prea găseam ce-mi trebuie. Până la urmă am decis că cumpărăm una cu alcov. Pe data de 21. Aprilie dimineață am plecat la Tg. Mureș la control medical împreună cu soția. Am zis că mergem cu Meganul nostru că dacă găsim ce ne trebuie o și luăm și cu Meganul vine acasă soția. Până aici totul super, terminăm repede la medic totul este ok. Între timp vorbesc cu colegul @Ovidiu-Betty și ne întâlnim la autorulota lui ,vroiam să văd cum arată și să-mi atrage atenția la ce să fiu atent. Am rămas cu gura căscată când am intrat în autorulota lui. E farmacie ! Super super întreținut. Cu ocazia asta mulțumesc încă o dată că a fost amabil si ne a arătat căsuța lui. Mulțumesc @Ovidiu-Betty ! De la Tg. Mureș am pornit spre Pancota. Între timp a trebuit să opresc la un Peco trebuia să lucrez online vreo două ceasuri. În drum spre Pancota la 45km distanță sa aprins martorul Baterie in Megane. Am constatat că sau uzat periile in alternator. Am stins luminile oprit radioul oprit clima, și continuat drumul. În Pancota era o autorulotă Hymer. Am ajuns acolo, din mașină deja vedeam că Hymerul rămâne acolo. Că să nu fiu nesimțit cum era cel care vindea care mi a trimis poze care erau făcute acum 15ani m-am uitat la ea am pornit motorul și am explicat că nu arată conform pozelor și discuțiilor. A observat repede că nu are pe cine să convingă că este o autorulotă bună. Norocul nostru că chiar în Pancota era un servis care a acceptat să reparăm generatorul mașini. In două ceasuri eram gata de drum. La vreo 44 km distanță neam uitat la o altă autorulotă care iarăși nu era cea din poză și departe despre ce discutam prin telefon. Știam foarte bine că zona Aradului trebuie evitat , însă conform discuțiilor și pozelor primite se reflecta altceva. În fine repede am luat decizia să mergem până la Zalău. Am condus noaptea până aproape. Dimineață la ora opt eram in fața porții unde era câteva autorulote cu alcov, semi integrate și o singură integrat. După ce ne-am uitat la ele nu ne a plăcut nici una. In Zalău am vizitat încă două însă nici unul nu era pe placul nostru. Așa că am luat direcția spre Iași! Ajuns la Iași în fața porții ne aștepta proprietarul. Autorulota se afla in garaj cu motorul rece cu bateria de la motor într-un colț al garajului plin de praf. Na zic gata și cu asta, proprietarul a explicat că anul trecut în August a fost în deltă cu ea și de atunci nu a fost scos din garaj. Bateria era scos de-atunci iar bateria celălalt este in autorulotă sub scaun cu bornele desfăcute. Verificăm interiorul exteriorul mă bag dedesubt totul arată ok. Punem bateria la motor și bornele la cel interior. Pun contactul se aprind martorii, învârt cheia și surpriză învârte motorul cam 4-5 secunde și pornește. Umplem rezervorul de apă curată cam la un sfert până se aprinde primul led la panoul de control. Deschid pe rand robineți până când vine apa. Încă o surpriză însă neplăcută! Vine cu un miros că a trebuit să deschid trapa electrica! Probez Truma merge și pe încălzire și pe ACM. Verific atent peste tot, și pare destul de bun. Ne înțelegem la preț facem actele. Autorulotă FIAT Adriatic anul de fabricație 2002 luna noiembrie. Motor 2.3 JTD. 110cp. Două buteli, trapă cu ventilator, televizor la 12v android. Panou solar ect. La întoarcere urca dealurile fără nici o problemă! Am ajuns după miezul nopții acasă. Dimineață primul lucru să vedem dacă încape in garaj. Bineînțeles că era mai înalt cu 12cm. Acum urmează să facem o curățare generală și dezinfectare. După care o spălare că lumea că săraca este murdar rău. Între timp am tăiat betonul, pardoseala garajului și o să cobor cu pardoseala cu 15-18cm. O să postez și fotografii după ce este curățată personalizată.
  2. 13 puncte
    Salutare tuturor! De ieri am ajuns în Germania în localitatea Bad Honnef la Wohnmobipark. Aici au pe stoc peste 100 de autorulote noi și second-hand. Dimineața la ora 11 am ajuns la fața locului și dânșii de la parc mi-au dat cheile de la autorulotă care deja era cu câteva zile în urmă rezervat de către mine. Cu cheile in mână am găsit ușor căsuța și a urmat câteva ore bune până când am controlat fiecare porțiune. Sunt urme de uzură in interior și exterior însă nimic grav. Astăzi o să introducă în atelierul lor ca să facă o revizie înainte de drum Mâine la ora nouă mergem să luăm nr de înmatriculare cu care pot să conduc până acasă. Este vorba despre un Niesmann Bischoff Flair I 6000
  3. 13 puncte
    Am zis sa nu postez in continuare la topicul cu Ford Ranger ca e o chestie universal valabila pentru aproape orice tip de masina. Nu insist nici pe partea cu cortul de pe plafon, marchiza cu cort si alte accesorii, gen cort cu toaleta si dus sau sisteme de incalzire la cort. E vorba despre un setup pe care mi l-am construit singur si care se poate adapta pe orice masina (duba sau alt tip de conversie) Deci: 1. Am luat de la Hornbach doua coli de placaj multistrat de plop, de 15 si 12 mm grosime, care e rezistent si usor (se foloseste si la rulote), din care am confectionat un corp de bucatarie cu doua sertare mari, in care icap toate vasele si ce tine de baucatarie. Corpul are 90 cm lungime si e pe un sistem culisabil 100% (sistem care duce 150 kg, uniform distribuite) - iasa cu totul in exterior. Mai are si o masa pliabila din inox pe care vine asezat aragazul cu 2 ochiuri, tot cu cupla rapida, si paravantul aferent. Deasupra am pus frigiderul, sa fie si el culisabil si cu acces rapid (E un Engel, care consuma foarte putin si face pana la -18 grade, merge si pe 12V si pe 220, cu un consum de 1,2- 2,5A). 2..Al doilea corp, care e fix, situat in spatele primului care e culisabil, are incorporat un rezervor de 60 litri cu pompa electrica, acumulatorii auxiliari si o butelie de 5 kg 4.Corpul al treilea, care cine bagat intr-o nisa, are doar 42 x 48 x 11 cm si are inclusa partea electrica, priza rapida de gaz si priza rapida de apa. 5. Mai este un corp ingust care uneste partile fixe si in care au incaput 4 cutii de lastic cu accesorii. Partea electrica, cu asta si insist, e formata din 3 acumulatori de 100Ah, unul al masinii plus doi auxiliari, toti AGM, un incarcator DC to DC care incarca cu 18 A cand e motorul pornit, un MPPT de 15 A si un baterry protect cu rolul de a proteja acumulatorii. Toate componentele sunt de la Victron Energy, sunt smart si au bluetooth si se pot programa de pe telefon/pc/tableta. Se poate programa/ vizualiza de la tipul acumulatorului, alternatorului, modul de incarcare, cand sa porneasca/opreasca, se pot vizualiza toti parametrii...tot ce tine de partea electrica. Am folosit incarcator DC to DC de 18 amperi sa nu fiu nevoit sa trag cabluri mai groase de 10 mm de la alternator in spatele masinii la tabloul electric. La circuitul principal am folosit sigurante fuzibile MIDI in soclu, de 60 si 30 A, iar in panoul de sigurante care duce la consumatori, prin intermediul a 7 prize (3 auto de 12V, 2 USB de 2,1 A, una de 5 A si una de 50 A - priza de putere cu care conectez si rulota daca e cazul). Am mai montat si intrerupatoare sa pot decupla fizic anumite componente (oricu se pot decupla si de pe telefon). Panoul e unul solar tip sevieta de 120 Ah, are doar 1,5 cm grosime cand e pliat.
  4. 13 puncte
    Va spun din experienta proprie ca și șofer de Camion. În România între orele 20-06, se poate scoate o medie de cca 65-70 km/h maxim ( asta la o viteza maxima de 90km/h). În intervalul 06-20 se poate scoate un optimist 50-55 kmh/h însă dacă drumul tău trece pe Valea Oltului, Valea Prahovei, pasul Oituz, Reghin- Tg Neamț, sau pe sectorul dintre Bistrița și Gura Humorului, atunci o sa scoți un maxim 45km/h! Cand calculați durata unui drum, cam astea sunt vitezele medii pe drumurile din România! Ca sunt sectoare unde poți scoate și 70-80 mediu asta este cu totul izolat și doar pe distante scurte și pe foarte puține drumuri. În România nu recomand drumuri mai lungi de 5-600km pe zi pentru ca devine chin! Vorbesc pentru un șofer obișnuit, nu pentru un șofer care este de meserie. Eu dacă conduc 600km cu turismul simt oboseala ca la 1000km cu camionul! Asta datorita poziției înalte de condus care îți permite să vezi traficul în fata și sa nu te obosească prea tare. Eu recomand la orice drum sa se folosească GPS chiar dacă știi drumul cât de cât pentru ca poți face economie la combustibil și la timp! Vei vedea drumul în fata și știi când trebuie sa reduci din timp, la fel cum o sa vezi ca peste 2 viraje este o linie dreapta care îți permite o depășire și ai timp sa o pregătești din timp.
  5. 12 puncte
    Salut, In caz ca nu stiati, am facut un canal de youtube pentru rulotisti. Nu se vinde nimic pe el, este doar pentru informare si este complet gratuit. Il puteti vedea in linkul de mai jos, si daca va place sa va abonati la el
  6. 12 puncte
    colegi Asa cum o parte dintre voi stiti, in toamna am infiintat firma Celtic Campers & Leisure pentru a trece de la conversia vanurilor in regim de amator la conversia profesionala. Deoarece ofer servicii de conversie din bara'n bara, inclusiv omologare RAR in M1 SA autorulota, am completat activitatea firmei cu serviciul de colantare. Astfel ca acum sunt in masura sa ofer decal/autocolante pentru reimprospatarea imaginii rulotelor/camperelor voastre Pot executa orice autocolant cu latimea maxima de 126cm, orice culoare, scris sau decupare contur dupa poze proprii. Se pot face imbinari de culori intr-o gama larga de 59 de nuante. Materialul folosit exclusiv este Oracal 651cu durabilitate data de producator de 5 ani. Pot executa si trimite prin curier sau se pot monta la atelierul propriu din vestita Letca Noua Pentru discutii si preturi (inca nu le am) ma gasiti la acelasi numar de telefon 0726761955
  7. 11 puncte
    Salutare tuturor! Dat fiind faptul că mi-o țin la țară, anume în satul Iepureni (com. Movileni) de lângă Iași, la circa 15 km de indicatorul de oraș, mi s-a năzărit una ! Mai mereu pe lângă rulotă precum omu' pe lângă casa lui, am intrat în discuții "constructive" cu vecinul meu despre rulote și rulotiști (căci am noroc de un vecin bun, prietenos; din acest motiv neexistand îngrădire între terenurile noastre ), încât ne-am gândit să le dăm în folosință la comun (însumând peste 0,65 h) inclusiv ca loc de campare pentru rulote și autorulote. Am încropit sloturi pe model de "sens unic", încât manevrele cu spatele să fie limitate la maximum. Ne-au rezultat vreo nouă sloturi generoase. Plus vreo doua locuri, la intrare, pentru cei ce ajung mai pe înserat... Deocamdată, accesul pe teren este fără stres pentru cei cu tracțiunea 4x4, dar nu-i vorbă căci în caz de vine cineva cu vreun Logănel avem cu ce "agăța" rulota, încât s-o punem pe poziție. Evident, ca amenajari sunt multe de făcut la aceste terenuri, însă pentru acei rulotiști dornici să intre mai mult în contact cu natura, să ajungă într-un loc unde să nu-i deranjeze nimeni decât binețea locuitorilor - căci ăsta-i obicei împământenit al locului, toată lumea salută pe toată lumea; un loc de unde fiecare să se "lanseze" zilnic (ori, poate, doar pentru dulcea odihnă?) în escapade către "Iașul Marilor Iubiri" - oraș care nicidecum nu-i vreunul pe care să-l vizitezi în una-două zile - apoi să știți că noi deschidem larg porțile ! Până acum avem acces la apă de fântână, cu hidrofor și țeavă trasă la teren, cât și curent... Cu cablurile rulotelor. Este și o gârlă la doi pași, în josul terenului, cândva apă curgătoare, în albia fostului râu Jirinca... Zic bătrânii că se umfla rău în vremurile de demult, însă eu de când am devenit proprietar, de circa 4 ani, n-am văzut vreo mare acumulare. Ar fi fost un loc bun de pescuit... Dar vara seacă, din pricina schimbărilor climatice care-și își spun cuvântul. Însă, dacă rulotiștii sunt pescari înrăiți, să știți că veștile sunt îmbucurătoare ! Fiindcă chiar înainte de-a părasi asfaltul de pe DJ 282 pentru a vira spre Iepureni, pe mâna dreaptă cum veniți dinspre Iași veți vedea două lacuri deschise pescuitului sportiv. Locul de pescuit se numește "Paradisul Verde" și chiar în acest moment sunt lucrări ample, de modernizare. În comunism, aceste acumulări de apă serveau eminamente ca sursă de irigare pentru terenurile din zonă, recunoscute ca fiind bune pentru legumicultură și exploatate ca atare. Mai încolo, după satul Movileni (la circa 7-8 km) întâlnim iarăși , lângă stradă, o întindere mare de apă unde se practică, de asemenea, pescuitul sportiv. Acces cu mașina până la mal. Dar "cireașa de pe tort" o reprezintă, chiar în Movileni, Complexul "Delta Moldovei" ( www.complexdeltamoldovei.ro ) unde, pe lângă pescuit sportiv, recreere, tenis, plimbări cu barca ori caiacul, vă puteți bucura de cele mai bune și proaspete produse din pește, din producție proprie - dat fiind faptul că acest complex este înființat pe bazinele de piscicultură de la Larga Jijia, cea mai mare întindere piscicolă a Moldovei. Un borș autentic de pește, cum este cel de la "Delta Moldovei", n-ai cum să-l găsești ușor; cel puțin în Iași... Și multe, multe, alte bunătăți! Încă din secolul XIV aici se pescuia și funcționau inclusiv mori de apă, pe cele câteva iazuri naturale. Dar, după a doua jumătate a secolului al XIX-lea, iazurile și-au pierdut importanța lor, fiind lăsate de izbeliște. Ulterior, comuniștii au reproiectat amplasamentul încât astăzi avem, la o aruncătură de băț de satul Iepureni, un areal natural protejat de 1200 de hectare, cu 200 de specii de păsări, dintre care 34 fiind protejate la nivel european. Egrete, cormorani (dușmanii ministrului Daia), berze albe și negre, sticleți și pitulici fac ca acest loc să fie unul, cu adevărat, magnific. Fiind un împătimit al istoriei, pot doar să vă spun că la Iași aveți o mulțime de locuri de vizitat ! Fostă capitală de Principat, acest oraș a scăpat oarecum de buldozere comunismului (mai ales după cutremurul din '77), încât comisiile formate atunci și conduse de oameni cu un soi de patriotism local au ales două clădiri de demolat, iar patru nu... Practic, au restrâns la maximum lista demolărilor, contrar indicațiilor venite de la București. Astfel, astăzi avem un patrimoniu arhitectornic impresionant, la fiecare sută de metri având și câte o poveste ancorată, vizual, de o clădire ori de vreun reper. Odată lăsată rulota "In Campagna" - căci așa am numit locul nostru (îl puteți vedea, deja, în Google Maps și Waze; inclusiv date de contact), când veți călători spre Iași, cu ghid sau fără, veți pătrunde brusc în frumosul său, caci primul contact îl veți avea cu Copoul. Ori, cine n-a auzit de dealul Copoului, cu grădinile sale imense și "primblările" sale romantice, la ceas de seară ? Ideal ar fi de parcat mașinile pe vreuna dintre străduțele selecte din zonă ( avem expertiză și în acest sens) și de coborât spre Fundație, "la picior". Casa lui George Enescu și apoi a lui Sadoveanu (astăzi muzeu) , Universitatea de Științe ale Vieții "Ion Ionescu de la Brad" , Rondul Copou, frumoasa bisericuța ctitorită de Nicolae Iorga, Parcul Expoziției ce ascunde, în spatele său, Grădina Botanică, restaurantul "Vânătorul", Garnizoana, apoi Parcul Copou - a cărui istorie izvorăște dintr-o revoltă ce vă voi povesti-o, poate, la o ulcică de vin fiert, vin luat de la nea' Ilie Macovei - pe care oricât îl supără bătrânețile, el via tot și-o lucrează; mai la vale, impozanta "Universitate Alexandru Ioan Cuza"- prima din țară, cu a sa Sală a Pașilor Pierduți, case în care pașoptiștii s-au înflăcărat de vântul înnoirii sociale, foste ambasade ale Marilor Puteri, Casa Universitarilor, Muzeul Armatei, Palate locuite vremelnic de regi și regine, boieri și boieroaice, casa generalului Henry Berthelot etc....toate acestea îți vor deschide calea spre vechea și lunga arteră a promenadei ieșene de altădat', cea care nu se termină deloc de vizitat, în doar câteva zile. Căci ceea ce am înșiruit mai sus reprezintă doar 15-20% din potențialul turistic al orașului, pe care îl descopăr neîntrerupt de vreo 35 de ani, chiar ieșean fiind. Pentru grup organizat pot oferi inclusiv servicii ca și ghid; fiindcă una este să călătorești și să admiri și altceva este să ai la dispoziție inclusiv povestea acelui loc ... Evident, sunt și mijloacele de transport în comun, comode și utile - mai ales la reîntoarcerea către mașini. Multe edificii, multe muzee, restaurante, terase, cafenele, istorii știute ori mai puțin știute... Shopping, cu cele două mari Mall-uri, unul chiar reușit dpdv arhitectonic, anume Palas Mall. Toate fac ca orașul Iași să fie, cu adevărat, o destinație deosebită. Revenind "In Campagna", avem aici inclusiv un telescop cu care ne bucurăm de licăririle cerului senin, lucru aproape inexistent în marile urbe din cauza poluării. Grătarul făcut în așa fel încât să protejăm pământul, nu dăunează. Muzica? în limita decenței. În apropiere este "Stâna lui Daniel", de unde se pot cumpăra produse specifice. Hai la Iași!
  8. 11 puncte
    Buna ziua, Am fost prezentati pe acest forum in august de catre un client de-ai nostri, domnul Cristi Dimian, membru al acestui forum, dar voi face si eu o prezentare a campingului Cortina Gate, ca gazda. Cortina Gate Vama Veche este un camping nou, deschis in iulie 2021, camping pentru rulote si autorulote, dotat cu toate facilitatile necesare: electricitate contorizata individual, grupuri sanitare proprii dotate cu duș, wc si chiuveta, bucatarie, spalator rufe, spalator de fructe/ legume, spalator vase, gratar, spatiu de joaca pentru copii, deversare ape gri, completare cu apa tanc, golire wc. Campingul Cortina Gate Vama Veche este deschis NON STOP. Toate facilitatile de care aiveti nevoie pentru a calatori cu rulota raman functionale tot anul la Cortina Gate Vama Veche. Din octombrie pana in aprilie, oferim serviciu de iernare pentru rulote, autorulote si barci, la tariful de 200lei/luna, detalii pe site-ul campingului: www.cortinagate.ro De asemenea informatii gasiti si pe pagina noastra de Facebook sau pe contul de instagram ssau Youtube Ne gasiti pe DN39, la iesirea din Vama Veche spre Bulgaria, pe stanga.. Va atassez cateva poze pentru edificare, dar cel mai bine este sa ne vizitati pentru a va face o opinie cat mai corecta despre campingul nostru. Daca aveti neclaritati, ma puteti contacta. Multumesc! O zi frumoasa, Daniela Bucur 0723226045
  9. 11 puncte
    Prima zi în 2022 pe pârtie!
  10. 11 puncte
    Cu prieteni de pe forum @G.Janos @Szilagyi Zsolt ,vă dorim tuturor LA MULȚI ANI cu multe împliniri!
  11. 11 puncte
    @Marius Brejan Salutare, Marius! imi cer scuze ca raspund cu intarziere, insa doar acum am vazut mesajul primit. Noi suntem bine si toate bune la noi. Insa da, am pus pe privat toate conturile Brambura pe roti! Ne cerem scuze ca am disparut asa, insa ne-am decis sa ne continuam viata de vanlife fara Youtube. Avem prea multe proiecte la job si cumva Yt-ul ne lua putinul timp pe care il mai aveam liber. Stim ca ar fi fost mai bine sa anuntam pe comunitate inainte, insa stim ca oamenii ar fi incercat sa ne convinga sa nu renuntam🙈, asa ca am preferat sa fim noi mai directi. Efectiv ne-am trezit dimineata si ne-am bucurat ca nu trebuie sa mai filmam cafeaua🙈 A fost o decizie dificila pentru noi, insa necesara mai ales ca deja YT-ul ne influenta programul de job si sincer, a trebuit sa prioritizam corect si sa ne concentram pe activitatile care chiar ne sustin calatoriile. Noi muncim in timp ce calatorim si de N ori s-a trezit Razvan la ora 4 dimineata sa editeze vloguri si apoi munceam si apoi iarasi filmam (am avut mai multe tentative sa ne oprim din vloguri :), insa acum chiar am luat decizia definitiv). Era prea mult iar acum in sfarsit facem ceea ce ne-am propus: calatorim cu campervan-ul si reusim sa si muncim linistiti si sa si vizitam fara un stres in plus :). Noi suntem inca in calatoria inceputa in vara cu campervan-ul si dupa Austria, Italia am trecut rapid prin Franta si acum suntem in Spania de 2 luni si ceva deja, iar daca lucrurile vor fi ok ramanem aici pana in primavara (speram sa fie cea mai lunga calatorie a noastra cu campervan-ul - aprox 7 luni) . Sa calatorim cu campervan-ul ne-a adus cele mai mari bucurii si am putut sa vedem locatii foarte faine, insa clar fara presiunea vlog-ului am putut sa ne concentram pe aspectele importante pentru noi. Pentru orice intrebare legata de viata in campervan, am pastrat si adresa bramburaperoti@gmail.com inca activa si ne poti urmari pe contul meu de instagram: travel.aroma unde postez din cand in cand pe stories locurile unde suntem campati, ce vizitam si ce gatim in camper :). Multumim ca ne-ai urmarit si sper ca video-urile au fost interesante atata timp cat le-am putut realiza. Ganduri bune, Anca & Razvan
  12. 10 puncte
    Da, intr-adevar, am fost sa vad care este situatia. Rulota are infiltratii pe la geamul din fata, pe la capota portbagajului (Daniel nu are nici o cheie originala a rulotei, asa ca sistemul improvizat de inchidere nu apasa capacul suficient peste cheder si pe acolo intra apa foarte usor). De asemenea, are infitratii si in spate, in zona baii - acolo unde este usa de la caseta WC. Nici aceasta nu se inchide etans. Apa mai intra si pe langa usa rulotei, podeaua este umflata si deteriorata in interior. Geamurile cred ca sunt toate sparte/crapate. Uimitor este ca pe la acoperisul in doua ape si pe la sinele de cort de pe margine nu s-a infiltrat apa, desi arata deplorabil. O remasticare a lor este necesara, pentru ca masticul este copt, iar holsuruburile trebuiesc inlocuite cu unele din inox. Ca s-o repare este mult de munca. Dar aceasta rulota este casa lui, deci nu pot fi facute reparatii cat timp locuieste in ea. Instalatia de gaz nu am putut s-o probez, deoarece regulatorul era de tip englezesc, asa ca n-as fi putut pune o butelie romaneasca. Asta se rezolva usor cu un furtun de gaz cu regulator de 30 mbar din comert. In schimb, am reusit sa alimentam cu 230 V rulota si am constatat ca frigiderul functioneaza si raceste chiar foarte bine. Macar acum are unde sa-si tina alimentele. Prizele din interior functioneaza (cel putin cea pe care am masurat-o), insa nu-l ajuta cu nimic, pentru ca sunt tot de tip englezesc. In alta ordine de idei, i-am sugerat lui Daniel sa caute o alternativa de locuit. Deoarece a spus ca are posibilitatea sa "parcheze" pe un teren al unor cunostinte, ar putea sa cumpere un container de locuit. Ar avea mai multe avantaje, nu lux, dar oricum conditii de trai superioare variantei de locuit in rulota. I-am sugerat ca, daca doreste, sa vanda aceasta rulota cu 3-400 de euro si cu ei sa achite apoi un avans pentru un container second-hand. Asadar, daca Daniel accepta aceasta propunere, daca cineva de pe acest forum are vreo tangenta cu o firma care se ocupa de containere de locuit, poate reusim sa-i punem in legatura. Asa cum a afirmat si el mai sus, Daniel nu-si poate permite plata integral, ci in rate; poate contribuim si cativa dintre noi cu niste bani la achizitie... Daniel nu-si poate permite sa plateasca o chirie si de aceea a ales sa stea la rulota; putinii bani pe care-i primeste lunar, plus banii pe care ii mai castiga ocazional nu pot acoperi o chirie si intretinerea la cea mai mica garsoniera...
  13. 10 puncte
    Achizitie de tipul "iarna car, vara sanie" - Truma GO2, de aici. Azi a sosit cu ambalajul in perfecta stare, desi au fost doua firme transportatoare (Ge-->Ro si Ro-->domiciliu). Cand am dat comanda saptamana trecuta, am platit mai putin (849 Euro, circa 4.5oo lei cu tot cu transport) decat pretul afisat acum (858 Euro). A ajuns foarte repede: duminica seara am comandat, vineri d.a. m-au sunat sa ma intrebe unde stau. Nu ma asteptam, dar a ajuns varianta actuala aflata in productie - RH3 (am crezut ca a fost la oferta pentru a scapa de stocul vechi de RH2). Pentru cine este interesat sa achizitioneze de la Fritz-Berger.com, sa ia in calcul ca exista o taxa suplimentara pentru bunuri voluminoase/grele de 14,9 Euro, pe langa cea de 39 Euro pentru transport pana in Romania. Jucarelele: Urmeaza montajul si satisfactia ca rulota iese/intra mult mai usor din/in curte! PS: acelasi pret era si pe Obelink.nl, insa ei nu au descoperit ca pe harta Europei exista si Romania, desi le-am atras atentia de cateva ori pana acum!
  14. 10 puncte
    Anul acesta am petrecut Ziua Națională alături de cativa prieteni dragi, în locația off de la Magureni, jud. Prahova. Pentru iarnă mi s-a parut de la inceput o variantă foarte bună de ieșire cu rulota sau camperul, în primul rând pentru accesul foarte usor in situatii mai deosebite și condiții de iarnă, zăpadă, etc... Având in vedere situația pandemică, măsurile și obligatiile la care trebuie sa ne supunem, n-am mai inițiat intalnirea pe forum și ne-am organizat și noi cum am putut, ca fiecare...pe telefon, pe WhatsApp. Am zis sa petrecem românește, așa că am cumparat un porc la pachet cu oameni pricepuți care să ni-l pregătească, 2,5 m cubi de lemne pentru focurile de noapte și de restul ne-am ocupat noi. Cinste fetelor care au pregatit totul incepand de la piftie, ciorbă și terminand cu sarmalele, pomana porcului sau tradiționala fasole cu ciolan! Noi doar le-am susținut moral, cu o țuică fiartă, coniac, vin fiert, și am facut galerie Hai să vedem ce poze am apucat să fac și eu, ocupat fiind cu alte activități specifice!
  15. 10 puncte
    Dupa aproape un an si de la + 50 grade la - 15 grade LA MULTI ANI si SARBATORI FERICITE!!!!!!!
  16. 9 puncte
    Anul acesta ne-am propus sa facem un concediu in tara doar noi. Am vrut sa mergem putin la mare si la munte. O sa incerc sa prezint unele locatii dar din mai multe postari in acest topic. Plecarea a fost din Timisoara la ora 8 avand ca prima destinatie Pestera Muierilor langa Baia de Fier. Drumul a fost foarte bun si nu a pus probleme. Am pus masina pe platoul din fata Vilei Nico unde se poate sta offcamping si am mers sa mancam la restaurant. Intrarea in pestera se face la ore fixe si aveam timp. In timp ce am luat masa am vazut niste locuri foarte faine la umbra chiar dupa pod pe partea stanga. Mai sunt locatii offcamping cu umbra daca se merge mai sus pe rau aproximativ 200 de metri. Dupa ce am luat masa am vizitat pestera. Intrarea a fost cativa lei si sunt reduceri pentru pesionari si elevi. Temperatura e constanta de aproximativ 10 grade. Vizitarea pesterii dureaza cam 45 de minute si se iese pe alta parte. In pestera au fost gasite peste 150 de schelete de urs de caverna. Au reusit sa reconstruiasca unul ce e expus. In pestera e o colonie de lilieci. In poza se vede depozitul de guano. Un ingrasamant foarte valoros! Iesirea din pestera. Se ajunge in aproximativ 25 de minute la locul de campare de pe platou. La iesirea din pestera sunt tarabe de unde se pot cumpara suveniruri si manca. Dupa ce am iesit din pestera am tras rulota la umbra si am facut mici plimbari in zona urmand ca a doua zi sa plecam spre Navodari. Mai tarziu o sa pun poze si cu celelalte locatii.
  17. 9 puncte
    Salutare tuturor! A sosit timpul când cu lacrimi in ochi a trebuit să luăm rămas bun de la mașina noastră mult îndrăgit! Eram foarte mulțumit de Touareg, chiar nu pot să zic nimic rău despre ea. Însă anii trec impozitul creste la noi de la an la an și eram nevoiți să schimbăm mașinuța trăgătoare. După multe căutări și vizite la diverse mașini am optat la un Audi Q5 cu motor 2000 TDI 170 Cp. Cutie S, tronic. Deocamdată nu am tras rulota cu ea dar sper să facă față.
  18. 9 puncte
    Traseul nostru a fost Timisoara - Petrosani - Parang - Cheile Jietului - Domeniul schiabil Transalpina - Lacul Oasa - Domeniul schiabil Sureanu - Sebes - Timisoara. Un drum foarte frumos de parcurs iarna, las aici cateva poze sa va faceti o idee. Drumul dintre Lacul Oasa si Domeniul schiabil Sureanu de cca 18 km e plin de gropi, practicabil doar cu viteza mica. Tot restul drumului este asfaltat. Se poate innopta in parcari, atat in Parang, Transalpina cat si in Sureanu. Teoretic, in conditii de off camping. Noi nu am avut nevoie de curent electric, dar am vazut ca altii erau racordati, ceea ce inseamna ca se gasesc solutii la fata locului.
  19. 9 puncte
    API pe Facebook Podul Brăila: marea dezamăgire a acestui an. Duminică, 11.12.2022, am filmat din dronă podul suspendat de la Brăila și drumurile de legătură pe relația DN2B (Centura Brăila)-DN22 (Smârdan): .... Hartă interactivă: https://bit.ly/3moREmr. Eșecul inaugurării acestui obiectiv în 2022 este un exemplu perfect de combinație nefastă între urmărirea interesului privat (profit) și impotența legendară a statului, recte CNAIR și MT. Contractul a fost semnat în 19.01.2018 cu o perioadă de proiectare de 12 luni și 36 de execuție. Ordinul de începere a fost emis în 02.03.2018, dar cei 4 ani au primit extensii de timp, ultima de 193 zile (plus niște daune) decisă de instanță în 15.11.2022. Statul nu și-a făcut treaba. De exemplu, abia în mai 2021 a emis autorizația de construire aferentă celor aproximativ 15 km rămași din totalul celor 22 km de drumuri de legătură. Așa că am trăit din promisiuni. Antreprenorul general, WeBuild, se bătea cu pumnul în piept în vara anului 2021 că la final de 2022 circulăm pe pod și pe ramura sudică, scurtă, între nodul cu DN22B Brăila-Galați și DN22 lângă Smârdan. Da, în august 2021 era perfect fezabil ca până în decembrie 2022 să fie gata podul și conexiunea scurtă. Chiar și noi eram optimiști în 10 august 2021 (link: https://bit.ly/3W9rfZo): "podul propriu-zis va fi gata vara viitoare, dar drumurile noi care îl vor lega de infrastructura rutieră de pe cele două maluri vor fi terminate abia spre finalul lui 2022 când, sperăm, vom putea circula." Acum un an, pe 23.12.2021, văzând determinarea constructorilor și rezolvarea în sfârșit, în mare măsură, a blocajelor birocratice, vă ziceam (detalii: https://bit.ly/3UX1nPv): "lucrările avansează într-un ritm satisfăcător și avem șanse bune să trecem Dunărea pe noul pod la final de 2022". Dar la început de 2022 s-au acumulat întârzieri majore, mai întâi cu ridicarea segmentelor de tablier (probleme logistice și vânt puternic), apoi au fost amplificate de procedurile de sudare a tablierului din vară (se suda doar noaptea din cauza temperaturilor ridicate). Colac peste pupăză, din luna august WeBuild a apăsat puternic frâna pe drumurile de legătură. Autoritățile incapabile, indolente și culcate pe-o ureche le-au ținut isonul celor de la WeBuild până acum câteva luni când șansele de deschidere au scăzut dramatic, spre zero. Acum nu mai știu pe unde să scoată cămașa. Ministrul Grindeanu dă vina pe cei de la WeBuild, iar aceștia îi arată cu degetul hârțogăria și deciziile definitive ale judecătorilor. Avem noi promisiuni de inaugurare: aprilie-mai 2023 pentru ce trebuia deschis acum în decembrie și în august-septembrie 2023 latura nordică dintre pod și Jijila spre Tulcea. Sunt termene fezabile DOAR dacă vremea va colabora și DOAR dacă antreprenorul va binevoi să pună și muncitorii la treabă, nu doar avocații! Rușine CNAIR. Rușine WeBuild!
  20. 9 puncte
    Dimineata pe la 8 am pornit spre Navodari. Imediat dupa plecarea din Baia de Fier urmeaza niste dealuri dar care pot fi trecute usor si cu motorizari mai slabe. Inainte Bucuresti, Google maps m-a dus pe o varianta de ocolire datorita unui accident si am intrat pe la Mogosoaia. Ultima data am fost pe aceasta centura prin 2012 si era praf. Acum s-a circulat foarte bine iar asfaltul era OK. Intrarea in camping e bine sa fie facuta de pe parcajul albastru. E o portiune de vreo 10 metri pe sens unic dar e de preferat fata de alternativa de a merge pe faleza cativa km printre masini. La sosire m-a ajutat la mutarea rulotei nea Costica administratorul campingului. Campingul nu prea are umbra dar e situat pe plaja. Grupurile sanitare sunt foarte curate iar apa calda a fost tot timpul la dusuri. E bine de facut rezervare inainte, campingul a fost ocupat cam 70% dar e posibil sa fie si perioade mai aglomerate. Pretul in full sezon e de 150 dar mie mi-a facut diiscount la 120. Sunt prize cam peste tot si e posibila conectarea la apa cu cuple rapide. Costa, proprietarul campingului, a lasat parcele destul de generoase pentru a nu aglomera campingul. Langa el se afla si DM camping dar se sta ca sardelele iar in fiecare seara rasunau manelele si babunii burtosi si cu ceafa lata faceau gratare. Atelajul parcat. Vedere generala dinspre receptie. Pe ultimul rand sunt doar rulote fixe, probabil sunt lasate toata vara de catre proprietari. Asa se vede plaja din camping. Putina distractie la tiribombe. Bucataria e dotata cu tot ce ai nevoie: frigider, congelator. aparat cafea, masina de spalat rufe, chiuveta si putina vesela. zona de sezlonguri de langa camping. 60 de lei perechea. Receptia. Se poate plati si cu cardul zona de toalete e separata pentru barbati si femei. exista si deversor pentru vasul de toaleta. Chiar la iesirea din camping e o pizzerie foarte buna. Preturi intre 28 si 38 de lei. Mamaia. Am facut o vizita dar nu m-a incantat. Mult mai putina lume si preturi exagerat de mari. Plaja e foarte lata si cu scoici maruntite. Nu mai e nisipul acela fin din trecut!
  21. 9 puncte
    Marca: Knaus Model: Sudwind Silver Selection An, luna inmatriculare: 05/2018 MMA: 1900kg Lungime, latime: 781x250 Numero proprietari: 1 Numero posti letto (misure): 6 Dispozitie interna: pat matrimonial anterior, dineta centrala ce se trasfroma intr-un pat comod matrimonial, paturi suprapuse longitudinal Stabilizator electonic AL-KO ATC Ammortizatoare Stabilizator pe timoniera AKS Roata de rezerva Mover: DA, Enduro Boiler: DA Soba: DA Canalizarea aerului cald Frigider (litri):-- Trivalent-140L Veranda, Kampa Rally Pro 390 (venduta separata) Toate ferestrele si obloanele sunt prevazute cu umbrar si plasa de tantari Usa tip scuderie ,dubla cu plasa pentru tantari Antena tv, roata de rezerva in aliaj masura 15, pereti netezi nu gofrati, Baie cu cabina de dus separat ,are un adevarat box dus separat de restul serviciilor.. Moover con batterie, inarcator si redresor ATC montat in fabrica. Este topul de gama Knaus, pe varful lor de gamma chemat Sudwind au montat toate optiunile disponibile in catalog astfel devenind Silver Selection Rulota vine parcata subt un cort de protectie allseason marca Kampa, Doresc sa mai remarc ca ,nu am facut niciodata de mancare inauntru doar cafea si incalzit lapte pentru copii, este identica cu una noua....inclusv mirosul. Este de prisos sa remarc ca nu exista nici un tip de infiltratie Pretul este usor negociabil si cerem 24900, rulota se afla la domiciliul meu in Italia. Daca cineva este interesat si nu are posibilitate, dupa incheierea contractului si livrarea banilor o pot transprta in Romania eu personal.
  22. 9 puncte
    Va salut. A trecut concediul de vara, a sosit timpul sa va impartasesc experientele noastre din vara anului 2022, cu evenimente placute si mai putin placute. Concediul debuteaza cu stangul, la aproximativ 200 m de punctul de pornire cedeaza arborele cotit al masini echipajului @Szilagyi Zsolt. Na belea frumoasa pornire. Asa am scos masina noastra de naveta din garaj, un Logan an 2007, 1.5 dci de 65 cp . Dimineata devreme dupa un popas de cateva ore pentru somn la o benzinarie din Bulgaria: Destinatia aleasa a fost Meadow Camp dar drumul de acces este extraordinar de rau, noroc cu recenziile de pe google maps, am ales sa vizualizam locul doar cu masina, rulota fiind lasata intr-o parcare. Ne-am reorientat catre Camping Atliman pentru cateva zile, acesta fiind cunoscut de noi din anul 2021, gasiti si o prezentare pe forum. Comparativ cu anul trecut, s-au mai construit terase pentru rulote fixe, s-au mai adaugat containere de locuit si s-a marit pretul, daca in 2021 am platit 40 leva/echipaj cu totul inclus, anul acesta s-a ajuns la 50 leva/echipaj. Desigur, nu putem sa stam mult intr-un loc si asa am schimbat locatia. Noua locatia este Kamping Kavatsite. Ca si dotari la grup sanitar este muuult sub alte campinguri. Apa calda este in permanenta dar dusurile sunt vechi, cu robineti lipsa, faianta crepata si miros ciudat. La wc la fel, folosit doar pentru golire caseta wc de la rulota. In camping erau si cabanute din lemn vechi, putrezite...pe jumatate in paragina, poze nu am facut, gasiti in linkul atasat destule ca sa va faceti idee. Dar curios...in camping erau rulote si autorulote care mai de care noi si moderne. Care sa fie motivul...am aflat cu prima vizita la strand. Apa de o culoare ametitoare, nisip foarte fin...numa bun de plaja. La pretul de 50 leva/echipaj, curent inclus, a fost compensat campingul neglijat cu plaja superba. In rest plimbari, gatit, activitati de plaja. Dupa 9 zile am plecat de la mare. Din cauza caldurii sufocante si a nivelului scazut de la Dunare am amanat partida de pescuit programata langa Plaja Gostinu, inclusiv Loganul a ajuns acasa cu bine. Dar concediu mai este, am montat suportii de bicicleta, am luat bocancii si am plecat in Parcu National Retezat. Aici am parcat rulota la Camping Countryside Retezat, un camping nou, abia deschis. Prezentarea o puteti viziona aici!!! Cateva ture frumoase in retezat, cu o maxima de traseu de 22.4 km pana la Saua Pelegii, vremea schimbatoare si vantul nu ne a permis sa urcam pe varful Peleaga. Seara, obositi infometati si insetati am pregatit cate ceva Si cum niciodata fara pescuit...am mai facut o oprire de cateva zile la o balta care era pe traseul catre casa: Balta Ben Incet isi facea simtita prezenta noul val de canicula, daca in ziua sosirii pe balta a fost chiar placut, pe zi ce trece era tot mai cald. In ultima zi a aparut o fantoma sa ne goneasca acasa, concediul a luat sfarsit. Spre final, dupa peste 2000 de km parcursi cu rulota in spate si peste 200 litri motorina consumati, (noroc cu ajutorul primit de la stat "ȘI 50 DE BANI SUNT 50 DE BANI PE CARE NU- I DAI") am incheiat povestea cu o ciorba de fasole senzationala la Hanul Domnesc Călan, va sugerez sa nu ratati preparatele din meniu daca sunteti in zona. Va multumesc ca ati vizionat pana la final.
  23. 9 puncte
    Buna seara, dragi colegi! Acum fix o luna am facut un microsejur de doua zile la mare, mai precis la Corbu, in campingul Teepee. Noi doi ne-am simtit extrem de bine in acest camping, poate si datorita faptului ca am fost singuri in toata zona dedicata rulotelor! Traseul: drumul pe autostrazi (A2 si apoi A4) a decurs in conditii perfecte, iar pana in apropiere de intrarea in satul Corbu drumul este bun. De acolo si pana spre tarmul marii am mers pe un drum din beton cu o singura banda si refugii din loc in loc pentru a putea trece pe langa masinile din sens opus sau a le lasa pe ele sa treaca. Am mers cu circa 5 km/h... Drumul este foarte prost - sunt santuri intre rosturile dalelor de beton. Unele rosturi mai aveau ramasite de asfalt, altele nici macar atat, doar un gol de circa 20 cm deschidere si adancime nedefinita... A trebuit sa merg in zig-zag pentru a aborda santurile oblic. Dar a fost ok pana la urma. Am asistat si vreo 20 minute la defilarea unui convoi militar cu numere de inmatriculare romanesti. Bine, acesta a fost al doilea, primul a fost pe drumul de la Navodari spre Corbu. Deci am avut ce vedea pe acest drum mirobolant! Desi este deschis din 2021, campingul arata de parca ar fi fost deschis cu mult timp in urma. Cel putin lemnul folosit la constructii asa arata, netratat, ars de soare si ponosit. Dotari: campingul este impartit in trei mari zone: zona celor 12 corturi (glamping) in stil amerindian (toaleta si dus la interior), zona de corturi si zona de rulote. Parcarea autoturismelor este la exteriorul campingului, neingradita si pot sa zic nepazita, dar cu obligatia de a-ti lasa masina acolo... O alta zona bine delimitata cu garduri din stufaris o reprezinta cele 6 cabine pentru toalete (vas WC + lavoar) si 6 cabine de dus (cadita, perdea din plastic si robinet cu temporizare). Sunt construite din lemn cu usi din termopan, vopsite la interior si foarte curate. Intre aceste constructii sunt amplasate doua lavoare pentru bucatarie. Nu exista puncte pentru deversarea apei gri sau a casetei WC-ului rulotei si nici robinet exterior pentru umplerea bidoanelor de apa. Nu exista alte puncte de alimentare cu apa sau scurgere a apelor reziduale in zona parcelelor. Exista cate un stalp cu prize electrice la fiecare 2 parcele, practic acesta este sigurul reper pentru delimitarea aproximativa a parcelelor. O zona aparte o reprezinta cherhanaua/barul care cred ca apartine tot de camping. Cat am stat noi a fost muzica foarte buna, la un nivel sonor discret (cat sa auzi ritmul si versurile)! Seara tarziu/noaptea nu a fost muzica. Nu am gustat nimic acolo, deci nu ma pot pronunta. Impresii: se vede de la o posta ca acest camping este conceput pentru a spala bani. In primul rand canci chitanta. 120 lei s-au dus in contul libertatea (20 lei curentul electric - n-am luat panoul dupa noi). Totul este construit ieftin si prost. Se zvoneste ca ar apartine baiatului unui fost prim ministru care a stat ceva timp la racoare. In cele doua zile petrecute acolo, apa calda la dus noi nu am simtit. Intr-una dintre cabinele de dus, robinetul cu temporizare era defect si curgea continuu apa... Nu exista robinete pentru oprit apa, toata instalatia este conceputa pe "direct" . Am sesizat receptia. Pana am plecat a doua zi, nu s-a remediat aceasta problema! Asa ca prin solar era permanent un flux de apa rece, nu mai apuca sa se incalzeasca! De asemenea, pentru a accentua (in)disponibilitatea personalului de a remedia ceva, am sesizat ca una dintre umbrele (șuie de vant dinainte de a veni noi) s-a rupt de tot si ameninta cu prapad rulota noastra. Nu a venit nimeni s-o desprinda/repare/arunce in aer nici dupa un sfert de ora. Asa ca a trebuit s-o desprind eu si s-o las controlat pe jos, desi eram in bataia vantului cu ditamai portanta in brate! Imprejurimi: zona este salbatica si frumoasa, iar din camping se vede doar linia marii, nu si plaja. La aceasta se ajunge in 5 minute, mers agale cu tot cu poze facute pe traseu! In apropiere (circa 2-300 m) sunt campingurile "Rasarit", "Malul Marii" si "Hahamace" si alte obscuritati de campinguri, cam aglomerate si fara nici un fel de priveliste, exceptand "Malul Marii" la care as merge, macar pentru priveliste! Si... reversul medaliei - o priveliste urata cu constructii ilegale lasate de izbeliste: Important: in zona Corbu nu exista apa potabila! Toate captarile de apa sunt din panza freatica sarata si maronie! Daca vreti sa va spalati de sarea marii, va veti spala cu sarea panzei freatice! Din aceast motiv, nu ne-am dorit sa incercam vreo ciorba pescareasca sau orice alt fel de mancare de la vreuna dintre cherhanalele din zona (si nu sunt putine). Insa, cu apa si mancare certificate, am facut un gratar asa cum trebuie: Poze: Pozitionare camping pe harta Google - Pozitionare rulota in camping, fata de receptie, tarmul marii, toalete si dusuri - Corturile Teepee - (cand am ajuns, era doar o litera cazuta, pana am pozat a doua zi au mai lesinat si altele!) Intrarea in camping se face pe acel drum din stanga literelor. Atentie cand este noroi! Imprejurimi (Malul Marii intrare si interior; Hahamace) - Plaja - si o vedere de pe faleza spre campingul Malul Marii: In drum spre casa, o scurta sedinta foto: Si... gata pregatita pentru o noua plimbare!
  24. 9 puncte
    Citind doar aceasta propozitie, constatam ca avem aici un mic boier. Asa ca @Bogdan C., nu cred ca trebuie sa ne facem griji si sa-l indrumam cum e mai bine, oricum nu va tine cont. Ceea ce te-ai chinuit sa-i descrii pe larg, eu i-am rezumat pe celalalt topic pe care l-a deschis sa puna barosul, caci oricum mai multe detalii nu va scrie. Forumul, fie ca-l citeste fie ca nu, nu este pentru el, mai degraba hic et nunc i se potriveste, adica apel video pe wapp, chestii d'astea moderne, nu scris/citit.
  25. 9 puncte
    Expo Caravan, Motorhome & Adventure 2022 (31 martie - 3 aprilie) Azi (sambata) am fost la aceasta expozitie. Cei care nu ati ajuns, nu ati pierdut nimic! Poate doar cei care nu au mai pasit vreodata intr-o (auto)rulota sa fi avut ceva de castigat! Dupa cum banuiam, o organizare extrem de proasta. Imprastiate care pe unde a vrut (sau impus de organizator sau poate de gazdele Romexpo?), pavilioanele firmelor expozante n-au avut nici macar o noima in asezare. Nici macar barcile nu erau puse intr-o anumita ordine/zona. In schimb era un stand generos pus de-a-n p...lea cu... materiale insonorizante! O fi ramas acolo de pe timpul salonului auto? "Celebrele" si arhicunoscutele firme on-line cu produse de camping&Co. (doua la numar, nu mai multe) erau asezate intr-un careu de autorulote - sa nu cumva vizitatorul sa aiba acces usor dpdv vizual la produsele expuse (si acestea extrem de putine, dar extrem de putine si la fel de piperate precum pe site!) Exis nu l-am vazut (nici nu cred ca mai are nevoie de vizibilitate si mai bine ca nu s-a asociat cu o astfel de caricatura de expozitie. Un singur aspect pozitiv: nu au fost aglomerat! Bine, nici nu prea am avut in ce sa pasim! Fiind interesat mai mult de rulote, decat de celelalte tipuri de RV, am gasit doar trei nume: Dethleffs, Weinsberg si FIM. Atat!!! Nici macar nu trebuia pus in titlul expozitiei cuvantul caravana! Ah, erau si doua carute pentru "glamping" - "noul" trend gipsy! Fiecare dintre cele trei nume amintite a venit cu cate 2 (doua) modele fiecare! Atat! Ma repet atat de mult! In acest an nu au mai venit cei de la Vanuva cu a lor Niewiadow si nici cei (din pacate nu stiu cine e importatorul oficial la noi - daca e vreunul) de la Eriba cu a lor Touring Ocean Drive. Am omis sa vorbesc si despre corturi auto, insa au fost extrem de putine! Poate nu au legatura cu campingul?! Nu tu Autohome, nu tu James Baroud... doar chinezarii rebranduite de unii si altii... O mica selectie din putinele poze adunate, caci nici nu mi-a ars sa fac mai multe:
  26. 9 puncte
    Veniți la Vatra Dornei. E zăpadă pentru toți.
  27. 9 puncte
    Salutare. Incerc sa dau mai multe detalii, dar poate ar fi mai eficient sa raspund la ceva intrebari/nelamuriri Am cateva concluzii. Foarte pe scurt, ceva date tehnice (placut, nu? ) - 3008 are 200 CP, din care 163 pe termic si restul pe electric. Tractiune integrala asistata (nominal, termic puntea-fata, electric puntea-spate, insa este situational, pentru ca in modul Auto computerul selecteaza cea mai buna varianta in functie de drum, aderenta etc; modul Sport pune accentul pe termic/fata, cu repartizare de cuplu pe punti nu prin diferential, ci prin computer; modul 4WD inseamna ca trage de toate colturile permanent; modul ZEV, doar spate, pana la max 40 km/h ), cutie robotizata 6R, adica o struto-camila de care sunt insa foarte multumit, odata ce te-ai obisnuit cu ea (o spune unul care a condus ceva masini in 20 si ceva de ani de presa auto). Chestiuni strict legate de experienta cu masina mea (luata special pentru rulota, pentru ca era cea mai buna optiune dupa MMA-uri - masina 1740 si Hobby 1600 - si din considerente de putere, cuplu, integrala, impozit, spatiu, parcari gratuite etc): Pana acum, in regim de vehicul-tragator, masina a facut fata super-OK, si in curte (iarba inalta+denivelari/santuri/aratura la o iesire cu ansamblul prin gardul/curtea vecinului, nu intrebati mai mult), si pe macadam, si pe ceva drum prost cu nisip, si cu ceva namol pe drumul din porumbi de la Corbu, dupa ploaie (prietenii stiu de ce). In oras, fara probleme, faptul ca plec de pe loc in modul electric (deci spatele trage) este ok pentru ca am tot cuplul de la zero rpm, iar cutia/computerul compenseaza automat cele 1,6 tone din spate, in plus. Pe autostrada, cum nu am sarit pana acum cu ansamblul de 115 km/h (si asta din cauza unui tampit caruia ii doresc tot binele din lume, si sanatate) totul este in regula, nu prea se simte ca am melcul in spate, pastrand proportiile, desigur, nu cred ca ar vrea cineva depasiri din scurt cu ansamblu de 11,5 metri lungime si 2,5 metri pe lat. Consumul: masina singura, 90-100 km/h, 4,5 - 6 litri la suta (in functie de clima on/off, vant, deal/vale). Cu Hobby in spate, 10 - 14 litri in acelasi regim de viteza si in functie de aceleasi elemente de mai inainte. Punctual pe topic (s-a ajuns mult alaturea cu drumul pe el, tinand cont de intrebarea originala, parerea mea): si hibridul este o masina normala, mai exact faptul ca e hibrid nu inseamna neaparat schimbari fundamentale pe ce si cum poti tracta. Presupunem, in toate cazurile, ca nu participi cu ansamblul nici in VTM, nici in Trial si nici nu faci parte din Salvamont :)) Unde sunt chestiuni importante: - ce tip de hibrid e (mild e de fapt un fel de `hai sa salvam planeta, iti dau o baterie de lanterna in plus, iti iau cu 20% pret mai mare pe masina, dar e tot o termica`). Pentru majoritatea masinilor mild-H, mergi exact 2% din timp pe electric - aici, cine are o experienta mai indelungata cu asa ceva poate informa/confirma/infirma. - ce cutie ai - nu pot sublinia suficient cat de importanta e transmisia - ce tractiune ai - la fel ca mai sus - la Touareg 4M ai diferential struto-camila, e un sistem multidisc care nu e nici Torsen, nici Haldex, o alta `creatie` germana; la Ford/Puma ai un LSD, la 3008 nici nu am, ca nu mai aveau francezii :)) - ce motor ai pe termic - benzina, `dizal`, capacitatea acestuia de a inghiti si arde fosile. CUPLUL si, la cei carora le pasa, rotatiile la care acesta se atinge. Tot pe topic: @Vlad Iliescu Sarcina maxima de remorcare nu e stabilita de tipul de motorizare, ci de acronime precum MMA, CP, Nm, CP/Kg, RPM si verisori de-ai lor Faptul ca masina e hibrid sau nu nu inseamna neaparat ca trage o greutate de te apuca rasul. Mercedes are in lucru un motor de 1 litru cu patru turbine care va scoate (teoretic) peste 420 CP. Nissan are deja ZEOD, caruia ii baga in san motorul DIGT R de 1,5 litri cu trei cilindri, care scoate 400 CP. Si exemple mai sunt... Sper sa nu te superi de opinie. Nu stiu daca am raspuns la posibile intrebari, probabil ca nu, dar imi place sa scriu Daca mai sunt info necesare, nu ezitati sa puneti intrebari, mie un om care mi-a pus la cale viitorul de gazetar mi-a spus: `Nu exista intrebare tampita, ci doar tampiti care nu vor sa raspunda` Scuze de postarea cat o zi de post, O zi frumoasa tuturor!
  28. 9 puncte
    Avand rulota de putin peste un an, nu am suficienta experienta sa-mi dau cu parerea, insa sunt antreprenor de ceva mai multa vreme si acolo cred ca sunt indreptatit sa-mi spun punctul de vedere. Afirmatia de mai sus nu are ce cauta in gandirea unui manager, din ambitie nu vei reusi sa construiesti nimic trainic, iar pretul in niciun caz NU se stabileste din spusele potentialilor clienti. De aici inainte se pot bate campii in lung si-n lat, mult si bine. Pretul il stabilesti DOAR tu, in baza cheltuielilor curente pe care le ai (si ideal pentru tine ar fi sa ramana DOAR de tine stiute) si a amortizarilor, la care adaugi un profit (aici poti spune ca "din ambitie" nu-l adaugi ). In functie de cerere si oferta poti regla pretul acela. In alta ordine de idei, dupa cum ti-a spus si @NRLaurentiu, suntem diferiti, aste inseamna ca avem nevoi si preferinte diferite. Nu-ti face planul dupa clienti, fiecare are propia-i viziune si NICIODATA nu ai sa reusesti sa-i impaci pe toti. Cu propria-ti viziune, mergi mai departe, fa-ti socotelile, stabileste-ti pretul si abia dupa aceea intreaba cati dintre cei targetati te-ar vizita in conditiile date. Daca numarul lor va fi peste asteptari, pune-l in aplicare. Altfel, analizeaza unde ai gresit, corecteaza si intreaba iar, sau nu-l mai face deloc. Din ambitie n-ai sa ramai decat cu o gaura in buzunar, iar noi, cel mult, ne vom intreba cum de s-a inchis si campingul asta ca avea conditii, preturi bune si mereu avea clienti.
  29. 9 puncte
    Salutare! Luna iulie am petrecut-o aproape in intregime in rulota in urmatorul echipaj: sot, sotie, 2 copii de 6 ani, auto + rulota cu doua axe. La toate obiectivele turistice am luat bilete pentru tot ce se putea vizita (turnuri, subsolurim lifturi, acoperisuri, etc), am mers pe maxim vizitare. In fiecare oras vizitat am luat masa intr-un restaurant cu specificul tarii respective. Bani pe mancare nu prea am cheltuit, am avut de acasa aproape tot ce ne-a trebuit (am avut si masina de paine si cred ca am economisit cel putin 150 de euro, poate chiar 200). Peste tot apa imbuteliata era mai ieftina ca in Romania (cred ca si in Elvetia). Voi incerca sa fiu foarte concis. Pe 30.06 am plecat din Vaslui pe Brasov, Sibiu, Arad, Budapesta. Cateva ore din noapte am stat fara probleme intr-o parcare pe autostrada. Vinieta am luat pentru 30 de zile. In 1.07 am ajuns in Budapesta in Haller Camping Budapest unde am ramas 4 nopti. Am platit 3 nopti, am stat 4. (pana in 30 E pe noapte). Am vizitat Palatul Parlamentului, Catedrala Sf. Stefan, croaziera pe Dunare, Muzeul de muzica, Bastionul Pescarilor, Biserica Matyas, Castelul Buda, faleza Dunarii, Gradina Zoo, Baile Termale Szechenyi (1 zi am petrecut-o aici, merita), piete si parcuri. Peste tot am mers cu masina noastra, am luat si o amenda de parcare de vreo 70 de lei. Pe 5.07 am plecat spre Viena (vinieta pe perioada minima) unde am stat 4 nopti la Camping Neue Donau (49 E pe noapte, cel mai ingrijit camping din tot sejurul). Am vizitat Catedrala Sf. Stefan (si aici am luat o amenda de parcare, nu mai stiu de cat, mai mare ca in Budapesta, vreo 20-30 E), Palatul Schonnbrunn, acvariul Haus des Meeres, gradina Zoo (si cea din Budapesta a fost foarte interesanta, insa cea de aici e superba, chiar si adultii sunt foarte incantati), biserica Sf. Carol, Biserica Votiva, Opera de stat (exterior), Primaria, Biblioteca, Palatul Hofburg (in exterior), diferite piete. In una din zile am fost in Bratislava (Slovacia) (fara a inopta si, deci, fara rulota) unde am vizitat centru vechi cu statuile de bronz, Castelul Bratislava (nu prea ne-a impresionat), Catedrala Sf. Martin si Biserica Albastra. Pe 9.07 am plecat spre Munchen unde am stat 2 nopti (45 E pe noapte). Aici am mers in piata centrala cu bicicletele. Pe 11.07 am plecat spre Elvetia, zona Lucerna. Vinieta se ia pe 1 an, valabila de la 1 ian pana in februarie (parca) anul urmator (cred ca am platit vreo 30-40 de franci). Am vizitat Cascada Rinului si Ghetarul Titlis (aici am platit cca 100 franci de adult, dar a meritat; cautati pe net si veti vedea); cred ca au fost cele mai frumoase obiective din tot sejurul. Ne-am plimbat cateva ore si in Lucerna. Am stat 2 nopti in camping foarte mic si cochet https://bachmattli.ch/, unde am platit 43 E pe noapte. Pe 13.07 am plecat spre Milano. Drumul din Elvetia a fost extraordinar, peisajele montane fiind mirifice. Cel mai lung tunel a avut 17 km; ziceai ca mergi pe holurile Casei Poporului. Cum am intrat in Italia, mi-am amintit de Romania noastra draga.:) Autostrada pana in Milano m-a ajuns vreo 45 de euro. Am stat o singura noapte in campingul din oras (este unul singur, marisor dar neingrijit si scump, 60 E pentru o noapte). Am vizitat Domul din Milano (foarte frumos, dar scumpa intrarea in biserica; pana aici nu am platit intrarea in nicio biserica, decat daca voiam sa urcam in turnuri), ,,celebrele” galerii milaneze (pe mine nu m-au prea impresionat) si piata centrala. Am fi vrut sa mergem sa vedem ,,Cina cea de Taina”, insa ne-ar fi ajuns cateva sute de euro. Pe 14.07 am plecat spre Venetia. Autostrada pana aici ne-a ajuns vreo 40 E. Am stat 2 nopti in Camping Fusina Venetia unde am platit 52 E pentru o noapte. Venetia este o minunatie. Desigur ca am mers cu gondola (am negociat pana la vreo 60 E pentru aproape o ora), am vizitat Catedrala cu moastele Sf. Marcu, Piata San Marco si turnul de aici, biserica cu moastele Sf. Zaharia, biserica cu moastele Sf. Imparatese Elena si felurite biserici. Pe 16.07 am plecat spre Croatia. Cat am mers prin Italia nu am mai intrat pe autostrazi, doar pe drumuri nationale. Am trecut si prin Slovenia, dar nu ne-am mai oprit nicaieri pentru vizitat (se plateste vinieta, la fel si in Croatia, cred). Am ajuns in Camping Lanterna. Am avut un loc de campare generos ( 80-100 m2), in al doilea rand de la mare, cu umbra si apa chiar langa rulota(asa sunt toate locurile). Am stat 8 nopti pentru carte am platit vreo 928 E, deci vreo 116 E pe noapte. Mi s-a parut foarte mult. Campingul era destul de ingrijit, foarte mare (avea o lungime de vreo 4 km), ocupat in proportie de peste 80 %. In cele 9 zile din a doua jumatate a lunii iulie nu am avut niciuna senina in totalitate. Apa era destul de rece, cu pietre destul de mari si cu alge. Plaja era amenajata oarecum cu nisip. Aproape in fiecare seara erau spectacole in piateta centrala. Nu as mai veni la mare in Croatia doar pentru a face plaja (desigur, parerea mea). Pe 24.07 am plecat spre Parcul National Plitvice. Am stat 2 nopti intr-un camping din apropierea parcului unde cred ca am platit cca 44 E pe noapte. Parcul este o splendoare, merita vizitat, turul (oarecum complet) dureaza 5-7 ore; se merge destul de mult pe jos. Pe 26.07 am plecat spre Gyula, Ungaria. Aici am stat la o doamna deosebita care are amenajat (improvizat) in curtea sa un camping. Nu mai stiu cat am platit, dar a fost foarte putin. Baile din Gyula sunt foarte frumos amenajate, preturile foarte bune (si acces, si la terasele din interior). Pe 1 august am ajuns acasa, dupa 4977 km. P.S.: Imi cer scuze pentru eventualele greseli de scriere, este tarziu si nu mai am rabdare sa citesc inainte sa postez.
  30. 9 puncte
    Deși bate la ușă 1 octombrie, am strans piscina si ne pregatim de toamnă - iarna, aici încă e totul verde și vara mai zăbovește un timp...
  31. 8 puncte
    Va salut din nou dragi colegi, a venit timpul sa prezint și eu prima noastră rulota. Ma fascinează de mult rulotele însă in urma cu 3 ani am început sa cochetez serios cu ideea achiziționării uneia. Inițial doream să achiziționăm rulota pusă la vânzare de @Raul G , însă, cu toată strădania noastră nu ne-am putut-o permite. A urmat o încercare nereușită de a cumpara rulota superbă și bine întreținută a unui coleg de forum, însă n-a fost să fie…tin sa ii mulțumesc pe această cale, deși am fost ușor dezamăgit de cum a decurs episodul, altminteri nu ajungeam să cumpăram acest exemplar pe care-l consideram perfectă pentru gusturile și nevoile familiei noastre. Am achiziționat-o din Zalău, de la un dealer foarte serios, am rugat pe cineva din zonă să meargă să o vadă înainte de a porni eu la drum, totul a fost în regulă si am pornit a doua zi dimineață. Vânzătorul a fost foarte jovial, mi-a prezentat toate exponatele din parc, însă alegerea era făcută. Am simțit că este a noastră la prima vedere. Am testat toate cele, agreat preț, făcut acte după care am plecat la hotel pt odihnă. ca dotări enumeram: - cupla anti balans; - zona generoasa de luat masa; - scara acces acoperiș; - structura metalică pt barcă : placă surfing de pe acoperiș; - trape cu plasă insecte și jaluzele; - plasă insecte ușă intrare; - sobă truma si ventilație; - hotă; - cuptor electric; - frigider: - cort; - baterie; - diverse spații depozitare foarte generoase; - sarcina utila 260kg (MMA 1700 KG, masa proprie 1440 kg) - probabil și altele pe care nu mi le amintesc. Ne place la nebunie cum arată podeaua si ne iubim mobilierul robust pe care-l are rulota. Nu are mover, însă nu țin așa mult să-l am. Nu are aer condiționat, contemplez cu ideea de a monta unul, însă pt prima vară intenționez să car un aparat portabil pe care îl am de multă vreme și zace nefolosit pt a avea opțiunea aceasta dacă vom considera necesar. Nu are suport de biciclete și neaparat îmi doresc unul, momentan caut soluții. Pt primul sezon dorim sa ieșim doar in camping, suntem tare nerăbdători cu toții. Urmează să o duc la o verificare pentru toate sistemele, posibil montaj al suportului de biciclete, unde orice sugestie este binevenita. Contemplăm cu ideea montării unei prize exterioare pt gaz. Dorim becuri led peste tot. Va urma…
  32. 8 puncte
    Salutare, în vacanța de Paști am fost în zona Maramureșului (o zonă foarte frumoasă care merită vizitată). Am vizitat câteva muzee, mănăstiri, cimitirul vesel, memorialul victimelor comunismului și al rezistenței, lacul Albastru. Deși a fost vacanța de Paști la copiii nu a fost deloc aglomerat pe la obiectivele vizitate, fapt pentru care am fost foarte bucuroși. Având în vedere locurile unde am "campat" cred că se potrivește aici o scurtă prezentare. Traseul cu plecare din Timișoara a avut prima oprire la Oradea (parcare Nymphaea). Următoarea oprire a fost la mănăstirea Săpânța Peri (unde am întrebat pe măicuțe dacă putem campa peste noapte. Au zis că nu e nici o problemă). După ce am vizitat a doua zi Sighetul Marmației am plecat spre Viseu de Sus unde am campat (2 nopți) în parcarea de la mocăniță. Aveam bilet pentru a doua cumpărat online. (Recomandare pentru traseul cu mocănița este să prindeți loc în primul vagon care la întoarcere devine ultimul, astfel el frânează defapt la coborâre tot trenul. Am aflat lucruri interesante de cel care se ocupa să acționeze frâna). Am făcut o drumeție și la cascada Cailor din Borșa după care am plecat spre Mănăstirea Bârsana. La mănăstire am stat în parcarea pentru autobuze (tot cu acordul din partea măicuțelor, asigurându-ne că nu încurcăm pe nimeni). În drumul de întoarcere am am vizitat și Lacul Albastru (foarte mare atenție pe unde vă bagă google maps spre parcare de masini, era să rămân blocat pe străduțele înguste și curbe strânse. Îi prima dată când am pățit asta). O locație de care am fost impresionat (nu știam de ea) a fost Cheile Turenilor, (vizavi de Cheile Turzii). Există din loc în loc tomberoane, izvor de apă si wc-uri de lemn. Pe lângă toate astea liniștea de acolo a fost bine venită. O oprire la Alba Iulia și la Deva era de neratat pentru a saluta părinți /bunici . Drumuri bune la toată lumea !
  33. 8 puncte
    Salutare! Pana la urma mi-am modificat instalatia singur, dar inainte am discutat cu cei de la Free Spirit Caravan (Ploiesti), care au fost foarte sinceri si mi-au zis ca sunt foarte ocupati, dar mi-au explicat cum functioneaza panoul electric, jos palaria pt ei! Cu multa atentie si rabdare se rezolva destul de usor! Detaliez mai jos ce am facut. 1. Am luat conductor litat de 6mm pt legatura cu bateria. 2. Am pus borne cu prindere rapida si protectie. 3. Pe plus am pus o siguranta de 25A, iar legatura cu continuarea am facut-o cu clema Wago. 4. Am conectata + si - in panoul electric unde aveam intrarile. 5. Prizele si luminile pe 220V erau pe acelasi traseu, asa ca am identificat firele care duceau la lumini, le-am scos din 220V si le-am pus in 12V . Doza de 12V e lipita de cea de 220V, asa ca a fost relativ simplu sa mut firele. Impamantarea am lasat-o "in aer" dar am inchis capatul firului cu tub termocontractibil. 6. In soclurile pt becuri E14 am pus adaptoare de la E14 - G4/MR16. 7. Am luat becuri LED G4 Osram 12V (1,8W) si LED MR16 Philips 12V (2,8W) si le-am montat in functie de corpul de iluminat. Consumul este extraordinar de mic, lumina este calda si neasteptat de puternica. In plus nu se incing si nici nu palpaie cum am mai auzit ca se intampla. 8. La bucatarie am pus o banda LED mufata cu conector rapid (nu trebuie cositorite fire pe banda LED). 9. Am tras o priza pt incarcare baterie. 10. Am montat un voltmetru cu doua porturi USB si in dulap am pus o doza exterioara pt a masca corpul aparatului. Am in continuare o nedumerire. Cand am bateria montata si ma leg la 220V curentul este tras din retea, banuiesc. Corect? Are rost sa pun un intrerupator pe plusul bateriei? Numai bine!
  34. 8 puncte
    Seara buna,vacanta a luat sfârșit!
  35. 8 puncte
    Încă se mai poate la Corbu. Sunt într-o zonă mai greu accesibila, singur pe aproape un km de plaja Da, unde e aglomerație, inevitabil și țigănia . Ca și reguli de acces/ campat: teoretic nu e voie, practic da ; mai vin cei de la ARBDD sau chiar poliția mai rar, se uită la distanta fata de mare ( minim 150 m) și dacă sunt plătite permisele pentru delta, atât pentru persoane cât și pentru auto. Și ca o regulă universala pe care am văzut-o plimbandu-ma cu rulota sau cortul, cu cât mai greu se ajunge într-un loc, cu atât cei care se chinuie să ajungă acolo sunt oameni care respecta natura și lasă locul așa cum l-au găsit. Unde sunt acum, in unele weekenduri, ajung și 10 masini, dar nu vezi un șervețel pe jos, sa nu mai vorbim de peturi sau sticle Fiecare își duce gunoiul acasă, sau Oana la primul tomberon, că parcă ar fi interzise tomberoanele și coșurile de gunoi în Delta Dunării. Noroc cu unii care te mai lasă să faci plinul cu apa, odată la 3-4 zile, in sat. Și să golești casetele de la toaleta, daca stai mai mult. În Vadu, fiind accesul lejer, e aglomerație și inevitabil apar "turiștii" cu rulota/cort care fac mizerie, zgomot etc Poze făcute în 23-26 august 2022. VID_20220824_084206673.mp4
  36. 8 puncte
    Salutari. Nu am postat de mult. După colantarea de acum 2 ani,a venit rândul la un overhaul,mai exact revopsire. Asa ca Caravelairul a întinerit cu 10 ani in urma revopsirii. Cea mai grea parte a fost înlăturarea autocolantelor originale prăjite de soare. S-a rezolvat doar cu perie de sârmă pe masina de găurit și polizat pana la aluminiu. Apoi aplicat primer si 2 straturi de vopsea . Pe lângă asta am mai reparat și întărit 2 zone de la portbagaj unde au apărut fisuri în timp de la încărcătură din portbagaj care împingea în fața la frânare. Per total su t foarte mulțumit de rezultat și cred ca pozele confirma lucrul asta. Sent from my SM-G998B using Tapatalk
  37. 8 puncte
    Varianta: Pentu a gasi fara dubii si noninvaziv structura de rezistenta a unei rulote, este necesara o camera cu termoviziune. Vizualizarea/fotografierea se face numai pe dinauntru, de preferat dimineata, la circa o ora dupa de a inceput soarele sa bata in ea! Atunci diferenta de temperatura intre exterior si interior asigura un contrast maxim. Marcajul locurilor unde se observa structura de rezistenta se poate face cu un marker pe baza de apa, sau cu bucatele de scoch de hartie. Lemnul are coeficientul de izolare mai bun decat polistirenul din izolatie,, si ramane la o temperatura mai mica mai mult timp. In poze se vede zona trapei pe tavan si peretele din fata spre portbagajul rulotei mele. (am facut o cabina pt. WC si am prins-o de structura de rezistenta.) Pozele sunt mici deoarece camera mea de termoviziune nu stie rezolutie mai mare,, dar e suficienta in cazul de fata!
  38. 8 puncte
    Salutare, colegi! Vedere de sambata spre barajul Siriu: Am fost in recunoastere sa vad daca ar ajunge rulota acolo. Ar ajunge, dar s-ar dezmembra de la drumul fff rau. Asa ca ne-am multumit cu peisajul splendid si un gratar. A fost obositoare plimbarea de circa 350 km si 10 ore. Am fi putut ajunge si langa Lacul Vulturilor, dar se mai adaugau circa 4 ore la plimbare. Ramane pentru alta data!
  39. 8 puncte
    Într-un final am reușit sa facem prima ieșire de anul acesta. Cum din alte motive personale a trebuit sa ajungem în zona Alba Iulia, am cautat locuri de cazare pe acolo. Cunoscând puțin zona dinspre Alba Iulia către Câmpeni, Zlatna pe Valea Ampoiului am ajuns la campingul Transylvania Velo Camp. Pentru a ajunge la camping se deviază de la drumul principal, pe Valea Ampoitei aproape 1 km, se traversează Valea, și la poalele dealului am găsit campingul. Waze știe locația. Nu este foarte mare, dar foarte fain îngrijit, cu o clădire noua pentru baie, foarte curata; o chiuveta și un furtun afara lângă baie pt alimentarea cu apa; posibilitate de conectare la curent; o camera dotata cu frigider și aragaz pt cei care vin cu cortul sau nu au în dotare. Este o locație pt cei ce cauta liniștea, asta fiind și una din condițiile impuse de gazde. De altfel niște oameni foarte faini. Noi nu am stat foarte mult ca să putem verifica, dar am văzut pe prezentarea de pe Facebook (cât am putut vedea fără cont) ca organizează diverse tururi cu bicicletele sau excursii. Întrarea în camping este puțin cam mica și deși teoretic puteam intra cu rulota cuplata, nu am avut chef sa îmi bat capul cu manevre, asa ca am decuplat și băgat rulota cu mover-ul. Pentru aprovizionare exista un magazin sătesc pe strada la vreo 300m. La gazde se poate da comanda de plăcinte tipice pt acea zona. Coapte pe vatra de piatra și umplute cu diverse: varza, cartofi,..
  40. 8 puncte
    Am deschis şi anul aceasta! Vă aşteptăm cu locuri amenajate, piscină cu apă încălzită la 32 grade, folosibil şi pe vreme rea cu acoperire, parc de aventură şi de joacă pentru copii, loc de socializare la foc/ ceaun, foişor acoperit antivânt, duşuri şi toalete curate şi multe alte bucurii. Pentru rezervări sunați la 0726820440, Facebook BikCamp, messenger sau whatsapp. Vă aşteptăm!
  41. 8 puncte
    Dragi colegi, Acum două săptămâni am trecut pe la acest camping pentru a vizita niște dragi colegi rulotiști: Mihaela, Teodora, Claudiu - din Fălticeni. Nouă ne-a plăcut foarte mult, și mai ales copiilor, a fost ca o nouă descoperire gegrafică: locuri de joacă, de plajă, ascunzători, camuflaje, corturi militare, căsuțe de dormit. Copiii noștri au fost extrem de încântați! Sunt foarte multe locuri și amenajări care îi atrag pe copii, ca un magnet invincibil: copaci care au prinse sus de tot, diferite puncte de observație sau locuri de servit micul dejun sau prânzul. Sunt multe astfel de foișoare, pe alese, toate camuflate, în stil militar. Este foarte frumos aici! Cred cu toată puterea că acest camping merită toată atenția noastră. Intrarea în camping este generoasă, cu mult spațiu, pe teren drept, fără probleme, chiar și pentru ansambluri mari, lungi, voluminoase, înalte. De cum ajungi în interiorul locației, există un foișor imens, cu muzică, mese, scaune, veselă, tacâmuri, de toate, toate! Incredibil! Proprietarul acestui camping - Ionuț - chiar merită promovat! Acolo, în foișor și nu numai, pot să încapă lejer foarte multe persoane, pe vreme bună sau pe vreme rea. Am înțeles că proprietarul dorește să parceleze terenul, în viitor. Suprafața campingului este foarte mare. Pot intra lejer (nu cred că mă înșel), până la 50 sau 60 - 70 de echipaje sau mai mult. Pentru cei mai excentrici există și un ciubăr. Nu știu dacă e încălzit sau cum funcționează. Există locuri extraordinar de frumos amenajate, destinate focurilor de tabără. Sunt amenajate diferite exponate reale din armată, poliție, pompieri, cu puternic impact emoțional. Există un loc central, special amenajat, cu rotisor, unde se pot face porci la proțap sau chiar viței sau vaci. Este loc, sunt condiții. Cu condiția ca porcii, vițeii, vacile să fie înainte sacrificate... În stil european... Pentru cei care nu au rulote, dar au prieteni ce vor să vină la camping, există câteva căsuțe care se pot închiria. Dacă te afli aici, în apropiere sunt o mulțime de obiective de vizitat: celebrele mănăstiri din Moldova (Agapia, Văratec, Sihăstria, Secu, Sihla .... și muuuuulte altele), Cetatea Neamțului, Casa Memorială „Ion Creangă” cu muzeul învecinat, zimbrăria și grădina zoologică din apropierea Mănăstirii Neamț și foarte multe alte obiective. Acest camping merită atenția noastră! Alte informații și contact găsiți aici: https://www.facebook.com/Camping-Ynu-Maf-102309808203921 Prețul de campare este de 50 de lei pentru doi părinți și un copil, curentul este inclus. FOARTE IMPORTANT PENTRU UNII DINTRE NOI!!! Campingul este deschis și iarna. O zi bună, tuturor!
  42. 8 puncte
    Șoferii profesioniști , cu titlu de exemplu, trebuie sa facă o pauza de 45 min după 4.5 ore de condus și nu au voie sa depășească 9 ore de condus intr-o zi ( in principiu). E într-adevăr o diferența între șoferii amatori și profesioniști. In plus, una e sa conduci 10-12 ore intr-o zi de doua, trei ori pe an , alta e sa faci asta in timp obișnuit . Din alt punct de vedere , împărtășindu-ne experiențele între noi, suntem in câștig . Asta este unul dintre motivele pt care apreciez genul acesta de forumuri. PS. Acum câțiva ani si eu căutam cu interes, inclusiv aici, cât si cum ar trebui sa îmi stabilesc etapele de călătorie cu rulota si mi-au fost de folos informațiile la vremea respectiva .
  43. 8 puncte
    Bună dimineața și o zi de marți frumoasă vă dorim tuturor ❗ La Târgu Mureș cer închis și frigul se menține. Sunt -3° C acum, care se simt ca -6° C.
  44. 8 puncte
    Fără discuție... coerciția ❗🤷‍♂️ Și vă explic.... Civilizația se face prin constrângere❗ Vă povestesc un caz concret știut de mine.... A fost oprită în trafic o mașină cu numere de Austria. La volan cetățean austriac, născut în România, plecat de pe vremea lui Ceașcă, trăind acolo deja de peste 40 de ani. Așadar "virusat" ci civilizație. În dreapta soția conducătorului auto, cu centură pusă. El fără. În actul de identitate apărea în haine de preot catolic. Pe scurt.... Întrebat fiind dacă și în Austria "uită" să folosească centura, a răspuns prompt și fără rezerve "Nici vorbă, că pierd puncte la permis și amenda e mare șinu mă iartă nimeni"❗ I-a mai fost pusă o întrebare..."De ce după ce intră și străinii în România, dezbracă de pe ei civilizația ca pe o haină care-i jenează❓" Nu a avut niciun răspuns și mai mult... a plecat capul și-a cerut scuze... Revenind.... Că se stă cu radarele în "locuri strategice", asta nu e o scuză decât pentru vitezomani. Pânda e o măsură polițienească peste tot în lume și implicit în Eruropa, unde polițiștii, clar, stau și la pândă. Iar dacă stau acolo, probabil că e o zonă sensibilă, predispusă la accidente tocmai din cauza vitezei. Dar ca de obicei... polițistul e de vină că eu am fost prins, nicidecum eu că am 46 la pantof. De câte ori... cei care ați circulat prin Europa, nu ați dat peste europubele lăsate "întâmplător" pe marginea autostrăzilor sau drumurilor naționale exact acolo unde nici nu te-ai aștepta ❓E tot un fel de pândă, pentru a prinde în plasă vitezomanii. Și probabil tot zone sensibile. La fel nu e o scuză lipsa infrastructurii. Asta nu-ți dă dreptul (de exemplu) să intri orbește într-o depășire în curbă, fără vizibilitate, doar pentru că tu te grăbești și nu ai la dispoziție o autostradă spre destinația ta... și pentru că pe tine te mănâncă talpa❗Pentru asta nu e "vinovată" nici familia ta, aflată în mașină și nici a celui cu care poți intra în coliziune frontală ❗ Cât privește cele 10 clase pentru a accede la dobândirea unui permis de conducere, e o măsură foarte bună...O fi și badea de la stână bun la condus un 4x4, dar între stână și saivan... nu și pe o șosea unde trebuie respectate reguli, pe care în prealabil trebuie să le înveți. Nu săriți... am dat doar un exemplu cu ciobanul. Poate fi orișicine fără școală și cunoștințe minime de legislație. Eu aș mai fi plusat în legislație și cu o retestare la solicitările de preschimbare a permiselor obținute în alt stat (de exemplu Ungaria), într-un permis românesc, știm noi de cine (asta ca să nu fiu acuzat de nimic). Mă rog.... e atât de discutat pe tema asta, încât în 10 zile... și nu vom acoperi toate hibele de la noi.
  45. 8 puncte
    Am vrut să deschid topic nou, însă parcurgându-l ȘI pe acesta, observ că se încadrează problemei mele.... problemă ce a început anul trecut cu prilejul achitării primului impozit pentru camper care a fost încadrat ca autoturism, impozitul fiind stabilit ca fiind în valoare de 1158 de lei pentru un motor de 2500 cmc. Din septembrie anul trecut, am demarat activități pentru lămurirea celor de la taxe și impozite că au greșit încadrând camperul la categoria autoturism. Am reușit asta doar astăzi și doar amenințându-i că-i dau în judecată și că voi cere daune morale și în plus vor avea de suportat și cheltuielile de judecată, iar asta după ce în prealabil le-am dat mură-n gură, punându-le la dispoziție documente (găsite pe net... și mulțumesc pe această cale celor ce le-au postat🤝) cu răspunsuri ale ANAF și R.A.R. la solicitări pertinente ale altor posesori de autorulote care au avut aceleași probleme. Așadar... dacă bine am calculat, de la 1158 lei/an, impozitul a fost recalculat conform noii încadrări la 375 lei/an. Acesta e răspunsul primit pe e-mail.... "Bună ziua ! În urma verificărilor efectuate, în lumina prevederilor legale incidente în materie invocate de dvs., admitem cererea dvs. așa cum a fost formulată. Astfel, mijlocul de transport în cauză va fi reîncadrat în categoria ”Alte vehicule cu tracțiune mecanică cu masa totală maximă autorizată de până la 12 tone, inclusiv”, urmând să se recalculeze și obligațiile fiscale stabilite pentru anii 2021 - 2022. În momentul de față platforma ghiseul.ro este blocată până la finalizarea operațunilor de încărcare a obligațiilor fiscale, urmând ca modificările la impozit asupra mijloacelor de transport să fie vizibile începând cu data de 11.01.2022. Cu respect ! SEF SERVICIU G. C. L. Iar documentele de care am uzat, repet... descărcate de pe net, sunt următoarele: Baftă tuturor pentru rezolvarea problemei legate de impozitarea autorulotei.
  46. 8 puncte
    Deja am început, în camping Moara de Vânt, lângă Cluj. Fără zăpadă cei drept...
  47. 8 puncte
    P.S. Mi s-a spus ca "nu se vede nimic din poza/postarea anterioara). De aceea, ... voila! Harta (click LINK) - Mod de utilizare (click pe imaginea din postarea anterioara!) Astept sugestii ptr imbunatatirea hartii. Orice sugestie este "premiata" cu icon personalizat (user-ul isi alege "simbolul iconului"). Multumesc !
  48. 8 puncte
  49. 8 puncte
    Bună dimineața! Din Camping Dorna Eco.
  50. 8 puncte
    prieteni ! Ceață și 5 grade în dimineața asta la Letca Nouă Încet, încet, toamna își intra în drepturi...