Emil51

Dispozitiv pentru manevrat rulota

25 postări în acest subiect de discuţie despre Dispozitiv pentru manevrat rulota

Dispozitiv pentru manevrat rulota

Emil51

Dispozitiv manevrat rulota conceput si reaiizat de mine, poate exista interes 

DSCN9403.JPG

DSCN9405.JPG

DSCN9406.JPG

DSCN9412.JPG

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Mitrica Mirel

Poate e mai usor asa..

tractare rulo.JPG

Pentru ca unii dintre noi..imbatranesc:

Les roues de la vie.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

@mitrica mirel apreciez la tine "inventiile". Imi place ca vii din cand in cand cu ceva nou si util
pentru noi, colegii tai rulotisti!! Bravo!!  superok
PS.: Pune si tu daca vrei (daca poti) un numatr de telefon pentru contact.  ;) 
Sa auzim numai de bine!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator
3 hours ago, mitrica mirel said:

Poate e mai usor asa..

E clar ca un prelungitor pt protap e util.

Dar la ce ajuta mai mult avand si roti ?  ma gandesc ca oricum ai roata din fata...

Intreb din nestiinta, nu critic :ascratch:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

roata de la protap e mica rau, foarte buna pe asfalt, aproape imposibil de folosit (pentru plimbat rulota) pe pietris, pamant mai moale, iarba.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Vizitator

Corect, poate fi un punct de vedere.
Ma gandisem la faptul ca e o alta fieratanie de bagat si carat prin rulota...

Eu am o saracie de mover, dar pt doi-trei metri nu merita sa dai la manivela pt angrenare si sa-ti consumi bateria, asa ca trag cu nadejde de protap.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Dracia asta pare mai degraba utila pentru impins rulota. Mie de pilda mi-ar fi utila in curte, tin rulota perpendicular pe zona masinilor si cu protapul spre gard deci la sosiri-plecari am de tras si de impins.

Singura problema, in cazul meu, este ca n-am dispozitiv de blocare la protap si daca imping in el se actioneaza frana ...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Laurentiu

Nu stiu daca am procedat corect, insa eu am schimbat brațele de la roti intre ele. Înainte se blocau rotile când dădeam cu spatele, acum nu se mai blochează. Frânele țin la fel. Cat despre dispozitiv, este foarte interesant. Am pământ in curte si foarte greu trag de proțap.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

Da ai dreptate Radule, si eu il gasesc util ptr. cei care il folosesc in curte, ptr, garare/parcare.
Si eu stau la curte si mi-ar fi f.necesar.
Nici eu nu cred ca il cara cineva in rulota!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

ei, eu l-as cara, l-as baga sub patul fix, am loc cacalau acolo :P. Basca ca daca l-as lasa prin garaj sigur nu l-as gasi cand as avea nevoie.

Se poate face si mai scurt, cred eu, rulota fara bagaje e destul de usurica pe protap, nu trebuie parghie foarte mare.

Oricum, cu prima ocazie imi fac unul, este excelenta ideea.

Modificat de Radu Ionescu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Emil51

buna seara, eu am folosit teava de un tol dar merge f .bine si de trei sferturi

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

Sa stii ca poti sa il faci cu tija centrala "telescopica". Depinde unde il folosesti.
Ce roti vrei sa folosesti? Vino cu o ideie.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Eu ? Fara roti, exact ca modelul pus de Emil.

Roti exista, de pilda la Dedeman dar sunt scumpe rau, sunt pentru greutati mari, etc. Ar mai fi o idee roti de roaba, alea sunt mai convenabile.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Costica V.

Eu as prefera modelul cu roti!!
La modelul pus de Emil trebuie sa ridici cu mainile toata greutatea din fata a rulotei.
La "40" merge. Te vad eu la "60"!  :amuzat:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Deci, roti de roaba, cel mai simplu.
Teoretic, pe protap sunt maxim 75 kg apasare, daca rulota e pregatita de drum si mai nimic daca e goala.

Oricum, daca discutam de manevrat rulota pe teren nasol, gen pamant, iarba sau pietris (cazul meu), imposibil s-o muti singur, pui altul mai musculos sa tina de ghidon.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Pai... ca sa nu se taraie protapul pe pamant, cred

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

Pai daca vorbim despre dispozitivul tau care, repet, este excelent si-mi voi face si eu, ca sa manevrezi rulota, trebuie sa ridici un pic protapul, sa nu se impiedice roata protapului printre pietre, sa nu se infiga in pamant, etc. Roata mea asa face, este mica, subtire, nu e buna de nimic decat pe asfalt.
Aaa, daca ai la protap o roata desteapta, mai lata, cu anvelopa cu aer, da, presupun ca nu mai e nevoie sa ridici.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ilie Minea

Emil,  unde ai gasit bila pe care ai sudat-o?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Intr-adevar, foarte util dispozitivul mai ales atunci cand esti singur si nu are cine sa te ajute. Am confectionat si eu un astfel de accesoriu. Dupa prima proba a trebuit sa-i aduc o imbunatatire (asa cum sugerez si pentru cel prezentat aici). Fiind in situatia de a impinge rulota, am constatat ca nu este posibil intrucat pistonul s-a comprimat si a actionat frana. Forta umana nu se compara cu cea a automobilului care reuseste sa deblocheze frana (prin rotirea sabotilor dinspre spate). Ca atare am sprijinit capatul barei dispozitivului pe traversa situata sub protap (in partea din fata a acestuia). Deci pe protap, nu pe cupla de remorcare. Capatul barei dispozitivului se imobilizeaza pe traversa mentionata cu un surub de 6 cu cap fluture, intr-o gaura practicata exact in mijlocul traversei (pe axa protapului).

Maine ii voi face o poza.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Radu Ionescu

la sasiurile Al-Ko, la impingere in cupla, rulota fiind oprita, rotile se deblocheaza, au o dracie foarte ingenioasa care deblocheaza  sabotii la mersul cu spatele - am vazut pe net o chestie animata care explica cum, nu stiu acum la repezeala de unde sa o iau..

Am verificat la rulota mea cand am suspendat rotile ca sa montez amortizoarele: cu frana de mana trasa bine, rotile erau blocate la rotirea spre inainte insa se miscau liber spre inapoi. Sigur, pariez ca va zice cineva ca am probleme cu frana de mana si de aceea precizez: informatia am aflat-o prima oara de pe un document oficial Al-ko publicat pe net

Modificat de Radu Ionescu

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Cunosc foarte  bine sistemul. Mi-am revizuit singur sistemul de franare si l-am readus in parametri functionali. Era si normal intrucat sunt - ca sa zicem asa - in meserie. "Dracia ingenioasa" la deblocarea franei la mersul inapoi o constituie al doilea grad de libertate al sabotului situat pe platou inspre spatele rulotei care se poate roti in jos, eliminand astfel efectul de impanare. Acest lucru poate avea loc atunci cand frana de mana nu este trasa in asa masura incat sa tensioneze remanent arcul aflat in cilindrul de sub protap, situatie in care aceasta deplasare nu este posibila. Revenind la mersul inapoi, prin presarea cuplei se produce franare. Mersul inapoi este perfect realizabil cu conditia unui mic impuls initial care sa deblocheze (deplaseze) sabotul in discutie din pozitia sa de impanare. Acest efort este aproape insesizabil la volanul automobilului dar se simte "bine" la actionarea manuala sau, oricum, ne creaza un disconfort.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Mihnea Stoenescu

Mi-am amintit de pozele dispozitivului de manevrare promise...     In prima este detaliul prinderii pe traversa protapului iar in a 2-a se poate observa cam pe unde se afla traversa pe care se face prinderea.      Procedura de instalare:    Se introduce dispozitivul sub protap, cu sfera tangenta sub cupla si se trage pana se blocheaza (este confectionat astfel incat sa se ghideze exact);     se ridica simultan cu ridicarea manerului de blocare a cuplei;     se lasa manerul cuplei pt. a se bloca sfera;    se strange surubul cu fluture (va patrunde printr-o gaura de 6, 5 mm pe care am practicat-o in traversa mentionata).

Fotografie0227.jpg

Fotografie0228.jpg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Petre S

Ingenioasa lucrare!!!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să detii un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Creaza un cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Ai deja un cont de membru? Conecteaza-te aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.